וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקויי למידה או גזענות? שתי תלמידות חרדיות ספרדיות יושבות בבית חצי שנה

11.2.2016 / 7:45

התלמידות ביקשו להתקבל לסמינר ביישוב חרדי בצפון ונדחו, לטענת המועצה בשל ליקויי למידה. עם זאת, גורם המעורה בפרטים טען כי הסיבה היא מוצאן: "תמיד ימצאו תירוצים כדי להסתיר גזענות"

מתחם החרגול, רובע ז', אשדוד, מאי 2015. ניב אהרונסון
ההורים שאלו אם יש קשר לאורך החצאית של בתם ולא נענו. למצולמות אין קשר לידיעה/ניב אהרונסון

שתי נערות ספרדיות מהיישוב החרדי רכסים שבצפון יושבות בבתיהן מאז שהחלה שנת הלימודים לפני כחצי שנה - כך נודע לוואלה! NEWS. הנערות, שסיימו את הלימודים בבית הספר היסודי "בית יעקב" של החינוך העצמאי, ביקשו להתקבל לסמינר ביישוב - אך ההנהלה סירבה. לפי גורם ביישוב המעורה בפרטים, "ההנהלה סירבה לקבל אותן בשל היותן ספרדיות". מנגד, גורמים במועצה טוענים כי "הבנות עם ליקויי למידה".

הוריה של אחת מהבנות פנתה עוד בשיאה של שנת הלימודים האחרונה, כשבתה הייתה בכיתה ח', למנהל התיכון בבקשה להירשם למוסד. המנהל דחה אותם באומרו כי בתם תיאלץ ללמוד במוסד לימודים אחר בשל קשיי הלימוד. העובדה שההורים הצטיידו בחוות דעת מטעם מומחה מיוחד לא עזרה. לפי חוות הדעת, למרות קשיי הלימוד של הבת, טובתה שתלמד במוסד שסירב לקבלה יחד עם חברותיה. המועצה המקומית ביישוב גיבתה את ההנהלה שלא לקבל את הילדה ושיבצה אותה במוסד במגדל העמק, מחוץ לעיר. ההורים ערערו על ההחלטה אך כבר באותו היום הודיעו להם כי הערעור נדחה.

אילוסטרציה. שרון בוקוב
"מחדל שפוגע בשתי בנות צעירות ללא סיבה"/שרון בוקוב

הוריה של הנערה השנייה, שיושבת גם היא בבית כבר שישה חודשים, לא הבינו מדוע בתם הצעירה נדחתה מהמוסד. בשיחה עם גורם עירוני העלו תהייה אם הדבר קשור לכך שבתם הגדולה לובשת לכאורה "חצאיות עד הברך", אך מעולם לא קיבלו לתהיות אלו תשובות מספקות.

"תמיד ימצאו תירוצים כדי להסתיר את הגזענות בסיפור", אמר גורם עירוני בתגובה למקרה. "יגידו שיש להן בעיות וקשיים בלימודים ועוד שאר תירוצי סרק. מדובר במחדל שפוגע בשתי בנות צעירות ללא סיבה".

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה", הנאבקת באפליית ספרדיות במוסדות החינוך החרדיים, מסר בתגובה: "מצער מאוד שמשרד החינוך בתקופת נפתלי בנט מחזיר אותנו לאט ובטוח לתקופות שבהם המשרד היה לא רלוונטי בטיפול בבעיות אפליה. בנות שמתחילת שנה בבית זו תעודת עניות למשרד, לעומד בראשו ולמערכת החינוך בישראל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

משרד החינוך: "ועדת חריגים תדון בעניינה של אחת התלמידות"

מהמחוז החרדי במשרד החינוך נמסר בתגובה: "בעניינה של תלמידה אחת, אנו מבקשים למסור כי לאחר שנבחנו כל האפשרויות העומדות בפני הרשות, ולאור התנגדות ההורים לאפשרויות אלה, הוחלט לדון בעניינה בוועדת חריגים, שתכנס ב-22 בפברואר.

"באשר לתלמידה השנייה, נמצא שאין מסגרת מתאימה לתלמידה ביישוב ועל כן הוצע על ידי הרשות שיבוץ לבית הספר "שלהבת" שבמגדל העמק, שנותן מענה לתלמידה. ההורים מתנגדים לשיבוץ זה. היום הוגש למחוז החרדי ערעור על ידי ההורים אשר יבחן ויטופל על פי המקובל".

גורם במחוז החרדי דחה את הטענות לאפליה וגזענות.

(עדכון ראשון: 09:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully