וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד המחבלות מרמלה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

11.2.2016 / 7:30

שתי הנערות בנות ה-13 יואשמו בדקירת מאבטח בתחנה המרכזית לפני כשבוע. האו"ם מציין את היום הבינלאומי לנשים במדע. יוכרזו שמות הזוכים בפרס דן דוד על תרומה לקהילה ועוד שני דברים שאתם ממש חייבים לדעת

כתב אישום למחבלות בנות 13 שדקרו מאבטח ברמלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודו כי תכננו להרוג יהודים כנקמה על הנעשה באל-אקצא. הסכינים שנמצאו בתיקי הילדות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יוגש לבית המשפט לנוער בלוד כתב אישום נגד שתי המחבלות בנות ה-13 שדקרו מאבטח בתחנה המרכזית ברמלה ופצעו אותו באורח קל. השתיים, תושבת שכונת ג'ואריש והשנייה מהפזורה הבדואית, שמשפחתה עברה להתגורר לאחרונה ברמלה, הגיעו לפני כשבוע עם תיקי בית הספר אל התחנה המרכזית ובתוכם שתי סכינים. כשהמאבטח ביקש מהן להזדהות – הן שלפו את הסכינים ודקרו אותו ברגל וביד. הן נעצרו ונלקחו לחקירה, שם הודו כי תכננו להרוג יהודים כנקמה על הנעשה באל-אקצא.

היום הבינלאומי לנשים במדע

מדענית. ShutterStock
8% נשים לומדות תואר שני בתחומי המדעים לעומת 18% גברים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום נציין את היום הבינלאומי לנשים במדע. מדובר ביום שהוכרז על ידי העצרת הכללית של האו"ם ומטרתו להוביל לשיווין בין המינים בתחומי המדעים. ב-15 השנים האחרונות שם לו האו"ם למטרה לפתח מבחינה בינלאומית את הנשים העוסקות בתחום, אם כי עדיין ישנה הסתייגות של המין הנשי מתחומים אלו. ממחקר שנערך ב-14 מדינות עלה שסטודנטיות לתחומי המדע בתואר ראשון הן 18% לעומת 37% סטודנטים, 8% נשים לומדות תואר שני בתחומי המדעים לעומת 18% גברים ורק 2% מהלומדים דוקטורט במדעים הן נשים לעומת 6% גברים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

38 שנים לסרט "אסקימו לימון"

אסקימו לימון. gg_2
אף אחד מסרטי ההמשך לא הצליח כמו סרט המקור. אסקימו לימון/gg_2

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 38 שנים הוקרן לראשונה הסרט "אסקימו לימון" שהפך לאחד הסרטים הישראלים המצליחים ביותר. בסרט השתתפו יפתח קצור, יהונתן סגל וצחי נוי שגילמו שלושה נערים מתבגרים בתל אביב של שנות ה-50. לסרט יצאו הרבה גרסאות המשך, בהם "יוצאים קבוע" ו"ספיחס", שהיו גם כן מאוד מוצלחים, אם כי לא כמו הסרט הראשון.

הכרזת הזוכים בפרס דן דוד

אוניברסיטת תל אביב. שרון בוקוב
הפרס ניתן זו השנה ה-15. ההכרזה תערך באוניברסיטת תל אביב/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום יוכרזו הזוכים בפרס "דן דוד" לשנת 2016 באירוע באוניברסיטת תל אביב. מדובר בפרס בינלאומי שניתן בישראל לאנשים על תרומתם לחברה ולקהילה. מדי שנה מחלק פרס דן דוד שלושה פרסים בסך שלושה מיליון דולר. השנה יינתנו הפרסים בתחומי היסטוריה חברתית, מאבק בעוני ומדע הננו. הפרס ניתן זו השנה ה-15 לזכרו של איש העסקים היהודי דן דוד שהלך לעולמו בשנת 2011.

יום הולדת 66 לג'ב בוש

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית  ג'ב בוש בעימות בין המועמדים, אוגוסט 2015. רויטרס
מזל טוב. ג'ב בוש/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג המועמד הרפובליקני לבחירות לנשיאות ארצות הברית ג'ב בוש יום הולדת 66. בוש הוא בנו של ג'ורג' האב, נשיא ארצות הברית ה-41, ואחיו הצעיר של ג'ורג' הבן, נשיא ארצות הברית ה-43. ג'ב כיהן בין השנים 1999-2007 כמושל פלורידה. לאחר שתי קדנציות נאלץ לפנות את כסאו בשל החוק שאוסר קדנציה נוספת. ביוני האחרון הודיע על כוונתו להתמודד בבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully