וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין אכיפה, אין משטרה, אין חינוך לבטיחות": הרקע לתאונה הקטלנית בנגב

דב גיל-הר

10.2.2016 / 22:20

ראש אגף חברה וקהילה ברשות להסדרת הבדואים בנגב אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי התאונה אתמול, שבה נהרגו שלושה בני אדם, נגרמה בעקבות תשתיות פגומות בכביש 31 וחינוך לקוי לבטיחות במגזר. "יש להשקיע השקעה מסיבית דרך חינוך ודרך הקהילות החברתיות"

עריכה: ניר חן

עותמאן אבו עג'עג', ראש אגף חברה וקהילה ברשות להסדרת הבדואים בנגב, ניסה היום (רביעי) להסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את הרקע שהביא לתאונה הקטלנית שאירעה אמש ליד היישוב חורה בנגב. בתאונה נהרגו שלושה צעירים כבני 20 מחורה. "הלכו לאיבוד שלושה צעירים בנגב, בכביש הדמים 31, שבו העבודה עוד לא הסתיימה לצערי הרב", אמר.

לדבריו, "תשתית הכבישים בדרום בעייתית. בכביש 31 עובדים המון שנים אך הכניסה ליישובים בנגב אינה מוסדרת וממש מפחידה. אין אכיפה, אין משטרה, אין חינוך לבטיחות בדרכים במגזר הבדואי, לא בחינוך הפורמלי ולא בחינוך הבלתי-פורמלי. אין השקעה מוסדרת - לא בתשתיות, לא בחינוך ולא באכיפה".

ההרוגים בהתנגשות הם שלושה בני משפחה, האיל אבו קיעאן בן 21, איוב אבו קיעאן בן 24 ואיהאב אבו קיעאן בן 25. ארבעה פצועים בתאונה עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, שניים במצב בינוני-קשה, אחד במצב בינוני ואחד במצב קל. מחקירה ראשונית עלה כי הסיבות לתאונה היו נסיעה במהירות מופרזת וסטייה מהנתיב. באחד מכלי הרכב שהיו מעורבים בתאונה החזיתית נסע נהג בלבד, מצומת שוקת לכיוון ערד. בכלי הרכב השני היו שישה נוסעים, ארבעה מהם ישבו במושב אחורי וככל הנראה לא היו חגורים.

תאונת דרכים קטלנית בסמוך לצומת שוקת שליד חורה, 9 בפברואר 2016. צילום חוסיין אלעוברה, מד"א, מד"א
זירת התאונה, אמש/מד"א, צילום חוסיין אלעוברה, מד"א

לפי נתוני עמותת אור ירוק, מחצית מבני הקהילה הבדואית לא חוגרים חגורות בנסיעה. "ברור לי שאנשים עושים טעויות. אבל התחום הוא לא פשוט", מסביר אבו עג'עג', "הוא לא מושקע לא ברמת החינוך ולא ברמה הציבורית. יש להשקיע השקעה מסיבית דרך חינוך ודרך הקהילות החברתיות. הבדואים התגוררו עד לא מזמן באזורים לא מוסדרים, בפזורה לא מוסדרת וללא תשתית ראויה".

אבו עג'עג' סיפר על הפרויקט שהוא מוביל בשיתוף עם עמותת "אור ירוק" שנמצא בתהליך קבלת אישורים סופיים. "אני מקווה שנקבל אישורים כדי שנוכל לצאת לדרך ולשפר את המצב. הממשלה לא השקיעה הרבה כי לא פנו אליה אנשי הקהילה. אני עובד עם אור ירוק כדי להקים פרויקט קהילתי שיקדם את הנושא ויצמצם את תאונות הדרכים".

ראש אגף חברה וקהילה ברשות להסדרת הבדואים בנגב פנה בריאיון לצעירים הבדואים וביקש מהם לשמור על חייהם ועל חיי כל הנהגים האחרים בכביש. "הכביש כולל נהגים, נשים וילדים והחיים הם ערך עליון וקדוש. עלינו לשמור על כללי נהיגה תקינים. כולנו חיים על הכביש יחד ואין הבדל בין פלוני לאלמוני כאן. חיי אדם הם ערך עליון. צריך לנהוג בזהירות ולשמור על כללי נהיגה תקינה ועל ילדינו. כולנו חיים כאן יחד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תאונת דרכים קטלנית בסמוך לצומת שוקת שליד חורה, 9 בפברואר 2016. צילום חוסיין אלעוברה, מד"א, מד"א
תאונת דרכים קטלנית בסמוך לצומת שוקת שליד חורה, 9 בפברואר 2016/מד"א, צילום חוסיין אלעוברה, מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully