וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים מצאו גן שיכול להצמיח שיער זרחני

13.10.2002 / 0:01

טוענים: הזרקת גנים של דגים טרופיים יגרמו לשיער לזהור בירוק; כדי ליצור כחול זוהר – צריך פרוטאין ממדוזות; הגילוי נחשף במהלך ניסיון למנוע נשירת שיער בטיפולים כימותרפיים

מדענים במדינת מיין, ארה"ב, טוענים כי מצאו דרך לגרום לשיער להפוך לצבע זרחני, בגוונים ירוק, צהוב, כחול ואדום. הטכניקה היא על ידי שימוש בגנים של דגים טרופיים. ואם לא די בכך: הצבע הזרחני יתגלה רק באור פלורסנט כחול - באור רגיל השיער ייראה בצבעו הנורמלי.

אתר אננובה מדווח כי הגילוי הקוסמטי נחשף במהלך מחקר, שחיפש דרך למנוע נשירת שיער במהלך טיפולים כימותרפיים. ד"ר רוברט הופמן, נשיא החברה שמאחורי הפרויקט, אמר ל"אל.איי. טיימס": "אני מעדיף שאנשים ישתמשו לפחות בגן בטוח במקום ברעלים לצביעת השיער". ד"ר הופמן ציין שהוא לא מוציא מכלל אפשרות שהמחקר יוכל להביא לתרופה כנגד התקרחות גברים.

התהליך כבר נוסה בהצלחה על עכברים, להם הוזרק הגן שהפך את זקיקי פרוותם ועורם לזרוח בירוק. כדי ליצור את הצבעים צהוב וכחול זוהר - המדענים משתמשים בפרוטאין ממדוזות; בשביל הצבע האדום זרחני - בפרוטאין מאלמוגים. חוקרי המעבדה סיפרו כי הם ממשיכים לחפש דרכים לייצר צבעים חדשים מיתר היצורים שחיים בשוניות הטרופיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully