וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזה צבע הטירה? האשליה שתהרוס לכם את האמון בעיניים שלכם

12.2.2016 / 8:01

תסתכלו טוב טוב על הנקודה השחורה במשך כמה שניות ותדהמו לגלות שהתמונה בשחור-לבן הופכת לצבעונית. למה זה קורה ואיך זה קשור לשמלה ששיגעה את העולם?

יוטיוב

זה אולי יגרום לכם לשפשף את העיניים, אבל לאחר 30 שניות של בהיה בנקודה השחורה, התמונה בשחור-לבן של אחוזת דונסטאנבורג באנגליה תיראה לכם באופן רגעי כצבעונית ואז חוזרת לצבעה המקורי.

מסתבר שהבהיה גורמת להורדת רמת הרגישות של תאי החרוט בעין, מה שגורם לתמונה בשחור-לבן להיראות לרגע בצבע, לפני שהרשתית מתאימה את עצמה מחדש.

הנה ההסבר של ה-BBC לתופעה

האשליה הזאת נקראית "דמות גגר" והיא נגרמת כאשר חשיפת יתר לצבע מסוים גורמת לרשתית "להתעייף" מהצבע הזה ותאי החרוט מאבדים מהרגישות שלהם אליו לזמן קצר. כשהגירוי של אותו הצבע נעלם, והעין מתרגלת מחדש לצבעי השחור-לבן תחת אור לבן, עדיין אפשר לראות את הצבעוניות שאליה התרגלה העין לשבריר שניה. ד"ר הלן קזרסקי מאוניברסיטת לונדון הדגימה את האשליה כחלק מתוכנית בערוץ הBBC שמסבירה בעזרת המדע כיצד המוח שלנו מפרש צבעים ולמה יש אשליות שונות שגורמות לו להתבלבל.

"כשחיפשנו נושאים לסדרה שאלנו ביקשנו מהגולשים לשלוח לנו שאלות. שאלה אחת שחזרה על עצמה היא: 'האם הצבע שאני רואה הוא אותו הצבע שמישהו אחר רואה?'. השמלה ששיגעה את האינטרנט כי הגולשים לא הצליחו להחליט אם היא בצבע זהב או בצבע כחול היא דוגמה טובה לאשליות שצבע עושה על המוח שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully