וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה של שמחה: משרד ממשלתי לענייני אושר יוקם באיחוד האמירויות

בעושר ובאושר? שליט נסיכות הנפט הכריז על הקמת המשרד החדש, שלצדו יוקם גם משרד לענייני סובלנות, ואחד מהשרים יקבל גם את האחריות על "העתיד". ארגוני זכויות האדם לא מתרשמים: "אתה יכול להיות שמח כל עוד אתה שומר על הפה סגור"

שייח מוחמד בן ראשד אל-מכתום, שליט איחוד האמירויות הערביות. AP
"מסע חדש של הישגיות ושל תרומה לעם". שייח מוחמד/AP

כנראה שגם אתר הסקי המלאכותי הגדול בעולם, רכבת ההרים המהירה בעולם או אי מלאכותי בצורת עץ דקל לא היו מספיקים, ושליטי איחוד האמירויות הערבית הכריזו השבוע על הקמת משרד ממשלתי לענייני אושר. משרד נוסף, לענייני סובלנות, יוקם גם כן בנסיכות הנפט העשירה שבמפרץ הפרסי.

על פי הדיווח ב"ניו יורק טיימס", את ההודעה מסר השליט שייח מוחמד בן ראשד אל-מכתום בחשבון הטוויטר הרשמי. עוד במסגרת הרפורמה השלטונית המקיפה ביותר במדינה במהלך 44 שנותיה, השר לענייני הממשלה יקבל גם את האחריות על "העתיד". לדברי שייח מוחמד, "זאת ההתחלה של מסע חדש של הישגיות ושל תרומה לעם. אנו מבקשים מהאל לסייע לנו לשרת ולדאוג להם".

עוד בוואלה! NEWS:
דובאי: שריפת ענק במלון הסמוך למגדל הגבוה ביותר בעולם
נסיך סעודי נעצר בביירות - עם 20 טון קוקאין
פריצת דרך: ישראל פותחת נציגות דיפלומטית רשמית באבו דאבי

איב רוסי המכונה "" )"Jet Manאיש הסילון") טס עם שותפו מעל "איי התמרים" בדובאי, מאי 2015. רויטרס
לא מספיק? האי המלאכותי בדובאי/רויטרס

"הממשלה מרגישה שעד כה סיפקנו שירותים בסיסיים, כמו חינוך ובריאות, וכעת עלינו לשאוף למטרות נעלות יותר", הסביר הפרשן הפוליטי מהאמירויות, עבד אל-חליק עבדאללה. עם זאת, ניקולס מקגיהן, חוקר בארגון זכויות האדם הבינלאומי "Human Rights Watch", טען כי "המשרד לענייני אושר נשמע אורוולייני ומרושע למדי, בהתחשב העובדה שמדובר במדינה שמרגלת אחר אזרחיה".

הממשלה עדיין נשלטת על ידי בני משפחת המלוכה, שלא נבחרים למשרות הרמות, ואזרחים החשודים בפעילות אופוזיציה מסתכנים לרוב במעצר ובעונש פלילי. "אתה יכול להיות שמח כל עוד אתה שומר על הפה סגור", הוסיף מקגיהן. "זהו החוזה החברתי שקיים שם".

על פי דוח האושר העולמי לשנת 2015, איחוד האמירויות הערביות כבר נמצאת במקום 20 המכובד. במקום הראשון דורגה שווייץ, ואזרחי ישראל, במקום ה-11, הם המאושרים ביותר במזרח התיכון. מדינות אחרות במזרח התיכון, כמו מצרים או סוריה, הגיעו לתחתית הדירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully