וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין לאולמרט ב"פרשת השיבוש" - 5 דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

10.2.2016 / 7:30

דיון בכנסת בעניין חופשת לידה לאבות, נשיא הפרלמנט של צ'ילה בביקור בישראל ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

גזר דין לאהוד אולמרט ב"פרשת השיבוש"

אהוד אולמרט היום בכניסה לבית משפט השלום. ניב אהרונסון
גזר דינו יינתן היום. אהוד אולמרט/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יינתן בבית משפט השלום בירושלים גזר דין לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ב"פרשת השיבוש". בשבוע שעבר הורשע אולמרט במסגרת הסדר טיעון בשני אישומים של שיבוש מהלכי משפט לאחר שהודה במיוחס לו. לפיכך, הוא לא הואשם בסעיף של הדחת עדה, הלוא היא ראש לשכתו לשעבר שולה זקן. לפי הסדר הטיעון, צפוי גזר הדין להיות חצי שנת מאסר שאותה ירצה אולמרט במקביל לעונש המאסר שהוטל עליו בפרשת "הולילנד". בנוסף לכך, בגזר הדין צפוי להיות עונש מאסר על תנאי וקנס כספי של 50 אלף שקלים. בדיון בשבוע שעבר הביע השופט אביטל חן תמיהה על כך שהעונש שמוצע חופף לזה שבפרשת "הולילנד". "פרשת השיבוש" נפתחה עקב חשיפת הקלטות על ידי שולה זקן שבהן נשמע אולמרט לכאורה מנסה להשפיע עליה שלא למסור עדות מפלילה.

דיון בכנסת בעניין חופשת לידה לאבות

סיפור בדקה חופשת לידה שבדיה. מערכת וואלה!
אבות יזכו לחופשת לידה?/מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום תדון מליאת הכנסת בהצעת חוק שמטרתה לאשר חופשת לידה לאבות. לפני עשרה ימים אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את ההצעה, לפיה אב שנולד לו ילד יזכה לשמונה ימי חופשה במקביל ובנוסף לחופשת הלידה של האם. חופשת האבהות תורכב משלושה ימי חופשה בתשלום וחמישה ימי מחלה על חשבון המעסיק. החוק נועד להתמודד עם המציאות הקיימת כיום, שבה אמנם יכולים בני זוג לחלוק את חופשת הלידה, אך בימים הראשונים אחרי הלידה האב מחויב לחזור לעבודתו והאם נותרת לטפל בתינוק לבדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

נשיא הפרלמנט של צ'ילה בביקור בישראל

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בפתיחת תערוכה של אמנים ישראלים בבונדסטאג, גרמניה. 2 בדצמבר 2015. בועז ארד, מערכת וואלה! NEWS
ייפגש עם נשיא הפרלמנט של צ'ילה. יולי אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, בועז ארד

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר נשיא הפרלמנט של צ'ילה, מרקו אנתוניו נונייס לוסאנו, בישראל. לרגל הביקור יתקיים טקס קבלת פנים ברחבת משכן הכנסת שבירושלים. לוסאנו יהיה האורח של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שאף צפוי לקיים עמו פגישת עבודה ולשתף אותו באחת מישיבות המליאה. לוסאנו אף צפוי להיפגש עם קבוצת הידידות בראשות ח"כ שרן השכל (הליכוד) שפגשה בחודש שעבר בכירים מצ'ילה ושוחחה עמם בעניין שיתוף פעולה בתחומי מסחר, היערכות לשעת חירום, בינוי ורעידות אדמה.

משחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורגל

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
קבוצתו תשחק נגד הפועל כפר סבא. ערן זהבי/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום יימשכו משחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורגל, עם עוד שתי התמודדויות. במשחק הראשון, שייערך בשעה 19:00, תארח בני סכנין את הפועל אשקלון מהליגה הלאומית, שתנסה להשיג מקדמה טובה לקראת הגומלין בביתה. במשחק השני בשעה 21:00 תתארח מחזיקת הגביע מכבי תל אביב אצל הפועל כפר סבא מתחתית ליגת העל, ותנסה להשכיח את התיקו המאכזב בדרבי ביום ראשון.

33 שנים לרצח אמיל גרינצוויג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמיל גרינצוויג בהפגנה שבה נרצח, צועד באמצע, בחולצה אפורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 33 שנים לרצח של פעיל "שלום עכשיו" אמיל גרינצוויג. הרצח אירע במהלך הפגנה של הארגון בירושלים שמטרתה הייתה לדרוש את מימוש מסקנות ועדת כהן שבחנה את הטבח במחנות הפליטים סברה ושתילה שבלבנון. יונה אברושמי, תושב ירושלים, השליך רימון רסס לעבר המפגינים. מהפגיעה נהרג גרינצוויג ותשעה נוספים נפצעו. אברושמי נידון למאסר עולם ובשנת 1995 קצב הנשיא דאז עזר ויצמן את עונשו ל-27 שנים. הוא שוחרר בשנת 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully