וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק שוד מתוחכם: חשד לקבלת כספים במרמה בבית אריאלה

9.2.2016 / 18:22

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS שלפיו כתבים עתיקים נגנבו מהספריה שבתל אביב, מתברר כי המשטרה חוקרת מקרה נוסף שבו עובדי המקום השכירו אותו על דעת עצמם תמורת תשלום במזומן. נבדק קשר בין המקרים

עריכה: ניר חן

יממה אחרי הפרסום בוואלה! NEWS כי כתבים עתיקים מספריית הרמב"ם בשווי יותר ממיליון שקל נגנבו מספריית בית אריאלה שבתל אביב, מתברר עתה כי זה לא המקרה החריג היחיד שהתרחש באחרונה במקום. טרם הגשת התלונה על הגניבה התלוננה סטודנטית לקולנוע במשטרה בטענה כי שילמה כסף על מנת לצלם סרט בספרייה, אולם לא הוצאה לה קבלה על התשלום שנתנה במזומן. המשטרה חוקרת את התלונה, שעניינה שימוש במתקני העירייה שלא כדין וחשד לקבלת כספים במרמה. בין היתר, נבדק אם יש קשר בין הפריצה למקרה זה.

הבקשה לצילום נעשתה בפברואר 2015. הסטודנטית, שחיפשה לוקיישן של ספרייה לצילום, שאלה ספרנית בבית אריאלה עם מי צריך לדבר כדי לתאם זאת. היא הופנתה למנהל האדמיניסטרטיבי, שתחילה סירב, אולם בהמשך אמר לה לדבר עם העוזר שלו ושתוכל לצלם בספרייה אם יש ביכולתה לשלם. לדברי העוזר, התעריף הוא 50 שקלים לשעה, לא כולל תוספת על צילום בשבת, ארוחות והחזר נסיעות – ודרש לשלם את הסכום במזומן.

הסרט צולם במשך ארבעה ימים במהלך חופשת פסח. איש מעובדי הספרייה לא נכח במקום. העוזר החליט בשלב מסוים לדרוש יותר כסף והכפיל את הסכום לעומת הסיכום הראשוני. הוא דרש את הכסף לפני תחילת הצילומים והסביר זאת בטענה כי "נגמר לו המצבר מאחר שאולץ לעבוד בשבת". לבסוף שילמה הסטודנטית 4,550 שקלים במזומן.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בגוש עציון: בן 30 נפצע קל-בינוני; המחבל נמלט
חשד: מאבטח במועדון ברחובות אנס נערה שיכורה שפנתה אליו לעזרה
לקראת פעולה בסוריה? ערב הסעודית פתחה בתרגיל צבאי נרחב

ספריית בית אריאלה ברחוב שאול המלך בתל אביב. ראובן קסטרו
ספריית בית אריאלה בתל אביב/ראובן קסטרו

ספריית בית אריאלה שייכת לעירייה. לכן כל צילום בה, כל שכן תשלום שנעשה עבור שימוש במתקניה, צריך להיעשות בתיאום עם העירייה. עם זאת, הכסף הועבר במזומן וללא קבלה. על אף הפעילות הבעייתית והתלונה במשטרה, טרם ננקטה פעולה נגד העובדים.

בחודש שעבר התלוננו בבית אריאלה על גניבת ענק שהתרחשה ממחסן נעול במקום, שאיש כמעט לא ידע על קיומו. במשטרה חושדים כי הגנבים נעזרו במידע מבפנים, שכן הם ידעו את מיקומי המצלמות והחיישנים ופנו בדיוק למחסן שבו הספרים בעלי הערך הרב ביותר.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בעקבות קבלת התלונה, הנושא הועבר על ידי העירייה לבדיקת גורמים מוסמכים, כולל בדיקה משטרתית. העירייה תפעל בהתאם להמלצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully