וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: חברי הכנסת של בל"ד מזיקים בעיקר לציבור הערבי

9.2.2016 / 12:15

חברי הכנסת הערבים בכלל וחברי הכנסת של בל"ד בפרט, חוטאים למטרתם ואינם מבינים את תפקידם האמיתי שלשמו נבחרו לכנסת

נתניהו על ביקור משפחות המחבלים: "לא נקבל זאת"; זאחלקה הוצא מהאולם. ערוץ הכנסת
ח"כ זחלאקה תוקף את נתניהו אתמול בכנסת/ערוץ הכנסת

המהלכים האחרונים של חברי הכנסת מבל"ד מזיקים בראש ובראשונה לציבור הערבי. לולא הקמת הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות, ספק אם תנועת בל"ד הייתה עוברת את אחוז החסימה לאחר העלאתו .

למעשה, בהנחה שהרשימה המשותפת תתפרק לקראת בחירות הבאות, בל"ד החלה למעשה את הקמפיין שלה. התרחיש שלדעתי איננו דמיוני ובל"ד תצטרך להתמודד לבד, היא כנראה תעלם ולא תוכל לעבור את אחוז החסימה. מכאן שחברי הכנסת של בל"ד במעשיהם, לרבות התקרית האחרונה, מכוונים לאוזניים מיוחדות בציבור הערבי כחלק ממסע הבחירות שלהם.

הצרה היא שחברי הכנסת מבל"ד פוגעים פגיעה קשה הן ברשימה המשותפת והן בציבור הערבי בכללותו, ופוגעים פגיעה קשה במרקם היחסים בין ערבים ליהודים, מרקם יחסים עדין ממילא, שנמצא בתקופה רגישה במיוחד, והאחריות לשמירה עליו חלה הן על המדינה, ובעיקר על מנהיגי הציבור הערבי, ובעיקר על חברי הכנסת.

הציבור הערבי איננו שבע רצון מתפקוד נציגיו

נראה כי חברי הכנסת הערבים בכלל וחברי הכנסת של בל"ד בפרט, חוטאים למטרתם ואינם מבינים, ואם כן מבינים אז אינם ממלאים את תפקידם האמיתי, שלשמו הם נבחרו לכנסת.

תפקידם העיקרי של חברי הכנסת הערבים הינו קידום האינטרסים של ערביי ישראל, לדאוג לשילובם של ערבי ישראל בחברה הישראלית, לפעול למען רווחת התושבים הערבים ושגשוג הישובים הערביים. לעניות דעתי, חברי הכנסת הערבים אינם קולטים שזה תפקידם העיקרי, ואם הם מבינים שזה עיקר המנדט שלהם, אזי הם נכשלו באופן קולוסאלי במבחן זה.

לתחושתי, אם ייערך סקר מעמיק בקרב הציבור הערבי, יתברר שכך רוצה הציבור הערבי לראות את תפקידם של חברי הכנסת הערבים, ואילו הציבור הערבי איננו שבע רצון מתפקוד נציגיו, ואילו תפקידם הנוסף להיות גשר אמיתי ואיתן בין מדינתם ולבני עמם.

אין חולק כי זכותם של הח"כים הערבים שתהיינה להם דעות ברורות בעניין הסכסוך הערבי הישראלי בכלל והסכסוך הישראלי פלסטיני בפרט, אולם לא ייתכן כי חברי הכנסת הערבים יזנחו את כל ייעודם ותפקידם – קידום עניני האוכלוסייה הערבית בישראל ויהפכו את הסכסוך ישראלי פלסטיני למאבקם העיקרי.

ישיבת סיעה הרשימה המשותפת. הכנסת. 8 בפברואר 2016. רוני כנפו
ישיבת סיעה הרשימה המשותפת. הכנסת. 8 בפברואר 2016/רוני כנפו

על אף כל האמור, הזנחת האוכלוסייה הערבית מצד ממשלות ישראל השונים לא מותירה לאזרחים הערבים ברירה ודוחפת אותם לזרועות המפלגות הערביות, כולל בל"ד שפוגעת לעיתים באינטרסים שלהם כתוצאה ממעשים פרובוקטיביים דוגמת התקרית האחרונה. אולם בפני האזרח הערבי המוזנח והמקופח ממילא אין הרבה ברירות, ואז ברירת המחדל הינה להצביע למפלגות דוגמת בל"ד .

בכל מקרה , הצעת החוק המכונה חוק ה-90 , היא בעייתית במובן הדמוקרטי. הרי לא ייתכן שחכי"ם ידיחו חכ"ים שנבחרו בידי הציבור. לדמוקרטיה הישראלית צריכים להיות כלים יותר דיסקרטיים כדי לטפל במקרים של עבירה על חוקים, במידה וחבר כנסת כלשהוא מבצע עבירה על חוקי המדינה.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן.

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully