וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קום והתהלך בארץ – חברי מכינה קדם צבאית מתגוררים בכפר בדואי

אחמד אבו סוויס

9.2.2016 / 9:56

חניכי המכינה הקדם צבאית בני ציון יתגורר בחודש הקרוב ביישוב הבדואי הלא מוכר רחמה, בתנאי שטח כמעט מלאים. ללא מים זורמים, חשמל או ביוב, תתקיים היכרות אינטימית בין אותם חניכים ומארחיהם במטרה להכיר את פניה של ישראל "האחרת"

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

החניכים הצעירים מהמכינה הקדם צבאית 'בני ציון' , דתיים וחילוניים, יערכו בשנה הקרובה סדרת סיורים ברחבי הארץ, במסגרת שנת הלימודים האחרונה לפני גיוסם לצבא. בחודש הקרוב הם ישהו ברחמה, כפר בדואי בלתי מוכר ,שתושביו מנהלים שגרת חיים הזויה בעיני המתבונן מהצד - ללא מים זורמים, חשמל או מערכת ביוב.
ההלם הראשוני של החניכים בשטח הורגש היטב. אלו לא תנאי המחייה הרגילים עבורם, רחוק מכך. אביב גלפנד, אחד החניכים מספר כי כבר בבוקר הגעתם לשטח ראו כי צינור מי השתייה שהוקצה עבורם היה קפוא. "זה היה הלם אמתי", הוא מספר. "אבל ככל שאני מדבר יותר עם התושבים אני קולט איך לאהוב את החיים האלה". אור פינקלשטיין מהמכינה סבורה כי מציאות החיים הקשה של אותם בדואים חייבת להיחשף על ידי סדרת פגישות בלתי אמצעיות. "בתור אזרחית במדינה אני חושבת שלא צריך לדבר על דברים בתאוריה ואי אפשר להחליט על הבדואים. צריך להבין שבכל סכסוך יש וויכוח שיש בו כמה צדדים", כך לדבריה.
"להגיד לבדואים שצריך להעביר אותם למקום אחד, זה משהו לא מחובר למציאות", היא מוסיפה. "המטרה שלנו בחצי השנה הזאת להכיר כמה שיותר את האנשים בארץ. אחרי שהקמנו את האוהל באו אלינו כמה ילדים , התקלחו אצלנו, כי אין להם מים חמים ולנו יש חימום באוהל. אז באו להתקלח וישבו אתנו. אנחנו פשוט עוד אוהל בפזורה, רק ששלנו קצת נראה שונה".

תושבי המקום מתכננים להעביר מסר חברתי חיובי של דו קיום באמצעות החניכים, למרות שרק לאחרונה הושמדו שדות חיטה ומבנים בכפר על ידי הרשויות - בטענה כי לא הוקמו בצורה חוקית. התושבים שואפים למצב שבו יוכרו כיישוב חוקי כבר בעתיד הקרוב, על בסיס ההוכחות לנוכחותם ההיסטורית של חמולות הכפר בשטח. מיכאל ביטון ראש מועצת ירוחם, שותף לשאיפתם ומבקש לנפץ סטיגמות חברתיות הרסניות בנוגע ליחסה של המדינה כלפי המיעוט הבדואי בנגב. "מי שרוצה להשפיע על המציאות ועל העתיד של מדינת ישראל חייב ללכת לשטח להכיר את האנשים ולהיות איתם ולהבין את המציאות", הוא אומר. "זה מקלף את כל הסטיגמות והשנאה וזה מראה בני אדם שגרים באוהל בחורף - בלי ביוב ובלי חשמל ובלי מים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully