וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת אלון ליאל בוועדת החינוך: "להדיחו מראשות ועד מנהל הגימנסיה"

9.2.2016 / 13:53

ח"כ מיקי זוהר ביקש לקיים דיון בוועדת החינוך על "דבריו המכפישים" של ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר נגד ישראל, המכהן כיום כיו"ר הוועד המנהל של התיכון התל אביבי. "חופש הביטוי אינו חופש השיסוי!", אמר זוהר. חברי הוועד החרימו את הדיון

ביה"ס הגימנסיה הרצליה, תל אביב. ינואר 2014. יותם רונן
תיכון גימנסיה הרצליה בתל אביב/יותם רונן

חברי הוועד המנהל של תיכון "גימנסיה הרצליה" בתל אביב החרימו היום (שלישי) דיון בוועדת החינוך של הכנסת הנוגע לאחד מחברי הוועד, אלון ליאל. הדיון נערך בעקבות הצעה לסדר שהגיש ח"כ מיקי זוהר בנושא "דבריו המקוממים והמכפישים של ליאל נגד מדינת ישראל". זוהר ביקש לקיים דיון בשל דבריו של מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ליאל התומך בחרם על ישראל, המכהן כיום כיו"ר הוועד המנהל של בית הספר.

חבר הכנסת זוהר אמר בפתח הישיבה: "אלון ליאל, האיש שתפקידו היה להגן על שמה הטוב של מדינת ישראל, עודד את פעילי 'שוברים שתיקה' לפעול נגד המדינה. אם אנחנו רוצים לשמור על ילדינו ולאפשר להם חינוך טוב ונכון, לא נחנך אותם באמצעות הדוגמה של אלון ליאל להכפשות על מדינת ישראל. הוועד המנהל של הגימנסיה טוען שהדיון החשוב הזה, הוא 'ציד מכשפות והגבלת חופש הביטוי' - אתם מקשיבים לעצמכם? חופש הביטוי אינו חופש השיסוי! וכל שכן קריאה לפעול נגד מדינת ישראל ומעורבות פעילה בארגון שפועל נגד המדינה".

חברי הכנסת של מרצ, אילן גילאון, שהגדיר את עצמו ידיד אישי של ליאל, מיכל רוזין וזהבה גלאון הגיעו לדיון כדי להגן על שמו. לסיכום הדיון אמר ח"כ יעקב מרגי, יו"ר הוועדה: "אנחנו מגנים על זכותה של הכנסת לקבוע את מסגרת הדיון ואני דוחה כל האשמה נגד ועדת החינוך שיש כאן כביכול ניסיון צייד. דבריו של אלון ליאל מקוממים ועלינו להביע את החשש הזה בוועדת החינוך. אדם שמדיר עצמו מדיון מוועדה בכנסת מעיד על המסוגלות שלו לקיים דיון ענייני. אין דמוקרטיה סלקטיבית יש לה כללים וצריך לכבד אותם. אני קורא למשרד החינוך לבחון שוב את החלטתם שלא להדיח את ליאל".

ח"כ נאוה בוקר וח"כ מיקי זוהר. ועדת הכנסת. 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"החלטה מטרידה". זוהר/נועם מושקוביץ

בהצעה לסדר שהגיש כתב זוהר כי "לא יעלה על הדעת כי אדם אשר מכפיש את מדינת ישראל תחת כל עץ רענן יהיה אחראי לחינוך ילדי ישראל. אילו ערכים בדיוק יטמיע בהם מר ליאל? חינוך לאהבת המולדת וצה"ל? אני סבור כי יש להדיח את האיש מתפקידו ויפה שעה אחת קודם". חברי הוועד המנהל של בית הספר הוזמנו לדיון אולם אתמול הודיעו למנהלת הוועדה כי יסרבו ליטול בו חלק.

הוועד המנהל מונה 15 חברים והוא מורכב מנציגי ההורים, בוגרי המוסד, מורים, הקרן הקיימת לישראל ועיריית תל אביב. ההחלטה התקבלה במשאל טלפוני שהתקיים בימים האחרונים על דעת רוב חברי הדירקטוריון.

אחד מחברי הוועד הסביר לוואלה! NEWS את התנגדותם להופיע בדיון: "ועדת החינוך של הכנסת אמורה להיות במה לדיונים הנוגעים בנושאי חינוך וערכים ולא במה פוליטית לציד מכשפות והגבלת חופש הביטוי", אמר. "אין בסמכות הוועדה לזמן הנהלה ציבורית של חברה באשר היא מאחר שדעתו של מישהו מחברי הכנסת אינה נוחה מדעותיו הפוליטיות של אחד מחברי ההנהלה. רדיפה אחר פרטים בחברה שהדעות שלהם שונות מדעת המשטר הוא סממן פשיסטי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ח"כ זוהר: ההחלטה להחרים מהווה סוג של גיבוי לדבריו

ח"כ זוהר מסר בתגובה להחרמת הדיון כי "ההחלטה של הוועד שלא להגיע לדיון מטרידה כיוון שזהו סוג של גיבוי לדברים החמורים שנאמרו על ידי אלון ליאל. ייתכן שיש לבחון אפשרות להדחת כל חברי הוועד המנהל. כחבר כנסת מוטלת עליי האחריות להביא סוגיה זו לפתחה של ועדת החינוך. אני מזמין את חברי הנהלת הגימנסיה להגיע לדיון ולהביע דעתם בנושא".

ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב וחבר מועצת העיר, אמר בוועדה: "ביקשתי משר החינוך נפתלי בנט להדיח את אלון ליאל מתפקידו כיו"ר הועד המנהל של גימנסיה הרצליה וקבלתי תשובה שמשרד החינוך אינו יכול לעסוק בכך כיוון שמדובר במוסד פרטי. ליאל מנצל את הכישורים שקיבל בתור מדינאי על מנת להכפיש את המדינה. לא הגיוני שאדם שעומד בראש מוסד חינוכי יביע דעות נגד המדינה".

מעיריית תל אביב נמסר: "נציגת העירייה היחידה בוועדה הינה מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי חברה בדירקטוריון הגימנסיה, עדית גלבר. גברת גלבר לא הוזמנה לוועדת החינוך ולא ידעה על קיומה. בישיבות בהן נכחה לא שמעה התבטאויות כאלה ואחרות של אלון ליאל שאינן קשורות לעבודתו כיו"ר הדירקטוריון".

(עדכון ראשון: 11:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully