וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המשפחה: חמישה דברים שצריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

9.2.2016 / 7:30

הלילה יתקיימו הפריימריז לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בניו המפשייר, ועדת הביקורת של המדינה תדון באיום המנהרות של חמאס בעזה ועוד שלושה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יום המשפחה

משפחה אורחים בחדר מלון. ShutterStock
בשנות ה-90 הוחלט להסב את שם החג מ"יום האם" ל"יום המשפחה"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום נציין בישראל את יום המשפחה, שבעברו נקרא "יום האם". היוזמה הראשונה לציין את החג בישראל הייתה בשנת 1947 על ידי אגודת "עזרה" שמטרתה הייתה סיוע ליולדות. בשנת 1951 הוחלט לציין את החג באופן קבוע בל' בשבט, יום מותה של הנרייטה סאלד, שאמנם הייתה חשוכת ילדים אך שימשה דמות אם לילדים רבים שעלו לארץ. בשנות ה-90 הוחלט להסב את שם החג מ"יום האם" ל"יום המשפחה".

פריימריז בניו המפשייר לקראת הבחירות לנשיאות

דונלד טראמפ המועמד הרפובליקני בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית בדה מוין, איווה, פברואר 2016. רויטרס
המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ שמוביל בסקרים/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיימו בחירות מקדימות בניו המפשייר, לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית שיתקיימו בנובמבר. בזירה הדמוקרטית יתמודדו הילרי קלינטון וברני סנדרס, כאשר בבחירות המקדימות באיווה גברה קלינטון על סנדרס בפער זעום של 0.3%. מסקר של רשת CNN עולה כי טראמפ וסנדרס עדיין מובילים, אך הפער מיתר המועמדים הצטמצם. על פי הסקר, מועמד המפלגה הדמוקרטית סנדרס ינצח עם 54% בעוד קלינטון תגרוף 40% מהקולות. הסקר הקודם ניבא לסנדרס ניצחון בפער גדול יותר עם 55% לעומת 37% לקלינטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ועדת הביקורת תדון במענה לאיום מנהרות חמאס

כלים כבדים של צה"ל בניסיון לאתר מנהרות בגבול רצועת עזה. 1 בפברואר 2016. שי מכלוף
חשש מתגבר לחדירת מחבלים. גבול רצועת עזה/שי מכלוף

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת ביקורת המדינה באיום המנהרות של חמאס ברצועת עזה. יותר משנה אחרי מבצע "צוק איתן" נודע כי חמאס חידש את חפירת המנהרות. צה"ל כבר נדרש לנושא ומחפש אחר דרכים להתמודד עם האיום. בשל החשש המתגבר בקרב תושבי עוטף עזה שמחבלים יצליחו לחדור ליישובם, נדרשת הוועדה לדון בפתרונות טכנולוגיים, בהם הקמת מכשול גדר, שיוסיפו לתחושת הביטחון וימנעו אירועי חדירת מחבלים.

משחקי רבע גמר גביע המדינה

שחקני הפועל באר שבע חוגגים עם ג'ון אוגו. קובי אליהו
יארחו את בית"ר תל אביב. שחקני הפועל באר שבע/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתחו משחקי רבע גמר גביע המדינה בכדורגל עם שני משחקים. הפועל באר שבע, שפתחה השבוע פער של חמש נקודות בפסגת הטבלה, תמשיך בהסתערות גם על הגביע כשתארח את בית"ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית. לאחר מכן תתארח מכבי חיפה אצל בני יהודה, במשחק שבו תחסר את יוסי בניון הפצוע, ותנסה להשיג מקדמה לקראת משחק הגומלין בחיפה.

121 שנים להמצאת משחק הכדורעף

משחק כדורעף ישראל נגד הונגריה. ברני ארדוב
ישראל במשחק כדורעף נגד הונגריה, 2014/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 121 שנה הומצא משחק הכדורעף. האחראי להמצאה הוא ויליאם ג. מורגן מנהל חינוך גופני במסצ'וסטס שבארצות הברית שלקח השראה מטניס וכדוריד. בין היתר, הוא קבע שבכל קבוצה ישתתפו שישה שחקנים ושרשת תפריד בין חלקי המגרש. ב-1949 נערכה אליפות העולם הראשונה בכדורעף, וב-1964 נכנס המשחק למשחקים האולימפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully