וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח נציבות הביקורת על הפרקליטות: רק 6% מהתלונות נמצאו מוצדקות

בדוח הנציבות, שזוכה מאז הקמתה להתנגדות עזה מצד הפרקליטים, נקבע כי 40% מהתלונות נדחו השנה על הסף. בתלונות המוצדקות, הטיפול עוכב במשך שנים וקודם בזכות התערבות הנציבות. ארגון הפרקליטים: "הנציבה משתמשת בדוח כפלטפורמה להכפשת מבוקריה"

אולם 13, בית משפט מחוזי לוד. מגד גוזני
תיק חקירה בגין מעורבות ברצח נסגר אחרי כ-18 שנה. בית המשפט המחוזי בלוד/מגד גוזני

רק 6% מהתלונות שהוגשו נגד הפרקליטות נמצאו מוצדקות, ואילו 40% נדחו על הסף – כך עולה מנתוני דוח הפעילות של נציבות הביקורת על הפרקליטות וגופי התביעה השונים לשנת 2015 שפורסם היום (שני). מהדוח עולה כי בשנת 2015 הוגשו בסך הכול 535 פניות לגוף, מתוכן 375 תלונות שיש בהן ממש. עוד עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה של כמעט מאה אחוזים בכמות הפניות לגוף הביקורת, נתון שאותו ניתן לייחס בעיקר להיותו חדש יחסית.

בנציבות ציינו כי הטיפול בתלונות שנמצאו מוצדקות קו?דם בעקבות ההתערבות בעבודת הפרקליטות. מדובר בעיקר במקרים שבהם התעכבה הפרקליטות במסירת תגובה או בקבלת החלטה למשך תקופה ארוכה במיוחד. בין התלונות שצוינו בדוח ונמצאו מוצדקות, הוצג תיק שבו נחקרו זוג הורים ושני ילדיהם בחשד למעורבות ברצח בשנת 1996, כשתיק החקירה נגדם נסגר רק 17 שנים לאחר הרצח, בדצמבר 2013. בדוח נקבע כי פנייה של אחד החשודים לפרקליטות בבקשה לעיין בחומרי החקירה נגדו נענתה בקבלת חומרים חלקיים. הפרקליטות גם מעולם לא מסרה נימוקים משכנעים עבור "עינוי הדין הקשה" שנגרם למשפחה, לשיטת מחברי הדוח.

עוד בוואלה! NEWS:
איבגי מגיב לראשונה לטענות להטרדה: "הפרסומים שיבשו לי את החיים"
"אירוע חמור": הוארך מעצר חברה לשעבר של הצעירה שהתמוטטה במועדון
קנס ומאסר על תנאי של שישה חודשים לח"כ זועבי בגין העלבת עובד ציבור

עורכי דין בבית משפט, דצמבר 2011. עומר מירון
התייחסות לתלונה על משרד עורכי דין התעכבה במשך שנתיים/עומר מירון

במקרה אחר שהוצג בדוח, התעכבה במשך שנתיים התייחסות "עניינית" לתלונה נגד משרד עורכי דין, הפועל לגבות חובות מטעם רשות מקומית מסוימת בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה. בדוח נקבע כי עד לקבלתה של אותה התייחסות, האחריות לתיק הועברה בין גורמים שונים בפרקליטות.

הדוח גם מביא דוגמאות "להתבטאויות לא ראויות" מצד נציגי הפרקליטות. במקרה שהובא כדוגמה התייחסה פרקליטה, שלא לפרוטוקול, לבקשתו של אסיר לצאת לחופשה על מנת לבקר את אביו הגוסס, ואמרה: "עם כל הכבוד לכך שהוא על ערש דווי, זה ככה כבר מיולי ועדיין הוא לא מת". זמן קצר לאחר הדיון שבו נאמרו הדברים הלך לעולמו אביו של האסיר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מחברי הדוח: "כבר כעת ניכרת תמורה חיובית בעבודת המבוקרים"

"הנציבות משמיצה ארגון עובדים באופן שאיננו מוכר ואיננו לגיטימי"

בפתח הדוח ציינו המחברים את ההתנגדות העזה מצד ארגון הפרקליטים כלפי הנציבות מאז שזו הוקמה. "חרף מאבק זה, ולמרות הקשיים והמכשולים שהוצבו בפניה השכילה הנציבות לבצע עבודה אינטנסיבית, מקצועית, אובייקטיבית ואפקטיבית", נכתב. "כבר בנקודת הזמן הנוכחית ניתן לראות תמורות חיוביות בעבודה השוטפת של חלק מהמבוקרים. בין היתר נכתבים נהלים, שגרות עבודה משתנות וניכרת מודעות גבוהה יותר להיבטי ניהול".

מארגון הפרקליטים נמסר בתגובה לדוח: "לצערנו הרב, הנציבה עושה שימוש בפלטפורמה של הדוחות להכפשת מבוקריה, במקום לשימוש הראוי להם. הנציבות משמיצה ארגון עובדים באופן שאיננו מוכר ואיננו לגיטימי. למרות טענות משפטיות וענייניות שמעלה הארגון, הנציבה עושה שימוש בדוח גם כדי להצדיק את קיומה, ומנהלת באמצעות הדוח מאבק לביטול מסקנות חשובות שנקבעו בדוח גולדברג, אותן היא רואה כתקלה. כך לא מתנהג אף גוף ביקורת בארץ או בעולם. אנו קוראים לנציבות להפסיק את המאבק ולהתרכז בביקורת מקצועית, עניינית ואובייקטיבית, על מנת שאמון המבוקרים בה יוכל להתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully