וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה: צפוי מחסור חמור ברופאים

מוטי גל

11.10.2002 / 14:22

דו"ח חדש מזהיר מפני קריסת מערכת הבריאות במדינה אם לא יינקטו צעדים לתמיכה במקצועות הבריאות; החוקרים קוראים לשיפור משכורות, עידוד לימודי הרפואה והעסקתם של רופאים זרים

מערכת הבריאות בקנדה על סף קריסה - כך מזהיר דו"ח מיוחד, לאור מחסור חמור ברופאים ובאנשי מקצועות הבריאות. "על הממשלה לשפר את משכורות הרופאים והאחיות, לעודד לימוד מקצועות הרפואה ולהרחיב את הטיפול הבריאותי לתחומים חדשים", כתבו החוקרים בדו"ח, שפורסם השבוע בקנדה.

לדברי החוקרים, סימוס ושרה הוגן מאוניברסיטת קאנטרברי שבניו זילנד, המחסור בכוח אדם במקצועות הבריאות עלול להשפיע על כלל האוכלוסייה הקנדית. השניים צופים הידרדרות במצבם הבריאותי של התושבים בכל קבוצות הגיל, ובמיוחד בקרב הקשישים.

מהדו"ח עולה כי אם תימשך המגמה הדמוגרפית הנוכחית בקנדה, צפויה ירידה של 30 אחוז במספר הרופאים ב-50 השנים הבאות. מחצית מהירידה תיגרם בשל פרישת רופאים לפנסיה, ומחצית בשל ירידה בצעירים הנרשמים ללימודי הרפואה. הירידה תביא, כך חוזים החוקרים, לדרישה בלתי אפשרית של כוח עבודה, ובסופו של דבר - לקריסת מערכת הבריאות.

את ההידרדרות ניתן לעצור, כך טוענים בני הזוג הוגן, באם תוכניות מנע יחלו כבר עתה. לדבריהם, יש לפתוח בצעדים לעידוד צעירים ללימוד מקצועות הבריאות, לאפשר את העסקתם של רופאים זרים, לקצר את תקופות ההתמחות שבתום הלימודים ולשפר משמעותית את שכר העוסקים ברפואה כדי להפוך את מקצועות הבריאות לאטרקטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully