וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאון על פרשת איבגי: "החוק מחייב חקירה של העדויות גם ללא תלונה"

4.2.2016 / 14:11

חברת הכנסת ממרצ התייחסה בעמוד הפייסבוק שלה לתחקיר וואלה! NEWS, שבו נחשפו טענות על הטרדות מיניות מצד השחקן המפורסם, וגינתה את השיח על תלונות שווא. "אין תופעה כזו", כתבה. ארגון השחקנים בישראל: "עוקבים אחר המקרה"

עריכה: ניר חן

(אריה מוסקונה על דבריו בנושא איבגי: "מתנצל על דבריי")

הטענות שנחשפו במגזין וואלה! NEWS נגד השחקן משה איבגי, לפיהן הטריד מינית שש נשים, ממשיכים לעורר הדים במערכת הפוליטית והציבורית. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הגיבה הבוקר (חמישי) על הפרשה בדף הפייסבוק שלה, וקראה לחקור את הטענות. "החוק מכיר בחסמים העצומים שעומדים בפני אישה שנפגעה מינית ובקושי הגדול להתלונן, ולכן הוא מחייב חקירה של העדויות גם ללא תלונה", כתבה גלאון. "זה צריך להיות המקרה הפעם, ובטח שזה צריך להיות המקרה כשמדובר בשר לשעבר, שאסור שההתפטרות שלו מהממשלה תפטור אותו מאחריות משפטית".

גלאון כתבה בפוסט שהקדישה לנושא תלונות השווא: "מה יש לאישה שנפגעה להרוויח מלחשוף אדם מפורסם, חזק ומקושר כמו משה איבגי? ממש שום דבר. התוצאה האפשרית הכמעט יחידה מבחינתה היא שיאשימו אותה ב'שיימינג' ובכך שהיא הורסת את החיים שלו". מנגד, ציינה גלאון: "מה יש למטרידים למיניהם להרוויח מחיזוק הנרטיב לפיו נשים שמתלוננות הן שקרניות? הכול".

לקריאה נוספת:
אריה מוסקונה על משה איבגי: שיחק עם "שחקנית ששווה הטרדה"
אלברט אילוז על משה איבגי: "אם הוא היה רוצה, הוא היה יכול לחגוג"
אריה מוסקונה: "אני מתנצל על דבריי, זאת היתה אמירה מטופשת"

זהבה גלאון קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"העובדה שנשים לא מתלוננות אינה הוכחה לכך שהן לא נפגעו". גלאון/ראובן קסטרו

היא הוסיפה: "שיח 'תלונות השווא' משרת מטרה מאוד ברורה – להפחיד ולהשתיק את מי שנפגעה באמת ולהפוך את המלחמה שלנו נגד אלימות מינית ל'מאבק של נשים נגד גברים', במקום פשוט למאבק אנושי". חברת הכנסת קבעה לגבי תלונות השווא כי "אין תופעה כזו". "העובדה שנשים לא מתלוננות היא לא הוכחה לכך שהן לא באמת נפגעו, היא ההוכחה שזה עובד", כתבה.

גל שרגיל, יו"ר עמותת "אחת מתוך אחת", הפועלת למען נפגעות תקיפה מינית, הגיבה אף היא לפרשה. לדבריה, "אנחנו נמצאות שוב במצב שבו גבר בעל השפעה וכוח מנצל את מעמדו לתקוף מינית נשים ואחר כך לפטר אותן ולהשתיק אותן. אנחנו מחזקות את ידי המתלוננות, ומקוות שעוד נשים יבואו ויתלוננו גם. אנשים בעלי כוח ובכלל צריכים להבין שהשיח השתנה ומשתנה כל הזמן, והגבולות של מה מותר ומה אסור גם משתנים, וכדאי שיתחילו להפנים את זה".

משה איבגי. אביב חופי
בשח"ם עוקבים אחר הדברים. איבגי/אביב חופי

משח"ם, ארגון השחקנים הישראלי, נמסר בתגובה: "בשח"ם עוקבים אחר הדברים וסמוכים ובטוחים כי מערך החוק במדינה יעשה את תפקידו נאמנה, יבחן את הנושא ויפעל בהתאם לשיקול דעתו ומסקנות חקירתו. לפני מספר שבועות ארגון שח"ם הפיץ וקידם את 'אמנת שח"ם נגד פגיעה מינית בתעשייה'. זהו נושא חשוב וקרוב ללב הארגון ואנו פועלים לקדמה כדרך פעולה משותפת של כלל האיגודים והלוקחים חלק בתעשייה. שח"ם בשיתוף מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בתל אביב, זמין לכל פנייה ואנו מספקים כלים, סיוע ומעל לכל אוזן קשבת לשחקנים ושחקניות הזקוקים להם ואנו נמשיך לפעול כך גם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully