וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק ספורט?- קוצצו תקציבי הכדורסל, הטניס והשחייה באשקלון

יניב גלעדי

4.2.2016 / 8:22

חלוקת התקצוב העירוני השנתי לאגודות הספורט באשקלון מסכן את המשך פעילותן. מנהלי האגודות טוענים כי נעשו שינויי חלוקה דרסטיים שפגעו אנושות בעיקר בקבוצות הילדים והנוער של העיר

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

מנהלי אגודות בענפי ספורט שונים באשקלון טוענים כי חלוקת תקציב הספורט לשנת 2016 על ידי העירייה שונתה באופן דרסטי והיא מעמידה בסיכון את המשך פעילותם. הקיצוץ הזה יפגע לטענת המנהלים בעיקר המהוות את דור העתיד של ספורטאי העיר. פעילותה של קבוצת אליצור אשקלון בכדורסל הוקפאה לאחרונה, וקבוצות הילדים עברו לפעול תחת א.ס אשקלון שלמעשה קיבלה על עצמה עול תקציבי נוסף. אך הסיפור לא נגמר רק בענף הכדורסל.
אורי שקד, מנכ"ל אליצור אשקלון בכדורסל, מגדיר את אופן חלוקת התקצוב השנה כשערורייתי. "תקציב האגודה שנה שעברה היה 1,940,000 בקירוב", הוא מגלה. "השנה תקציב האגודה כולל מחלקת נוער עומד על 350,000 ¤ וואו ענק. 0354 לפני חודש בערך . התפרסמו תבחיני ההקצבות ואז בעצם ראינו שקבוצות מחלקת נוער מקבלות 2,600 שח לקבוצה תחלק את זה ב12 שחקנים תחלק את זה בשנה אתה מקבל 18.05 שח לילד. התבחינים היו לכל הנוער כל קבוצה לא רק אליצור אשקלון זה אסא זה הכדורגל זה הכדורעף כל קבוצה קיבלה נקודת זכות אחת במחלקת נוער זה חסר פרופורציות לחלוטין לא מבינים מהלך כזה", כך לדבריו.
בתבחינים שהגיעו לידי וואלה! ניתן לראות כי הפועל אשקלון זוכת גביע הטוטו בכדורגל מקבלת את מירב התקציב, בעוד ענפים אחרים זוכים להתעלמות כמעט מוחלטת ממקבלי ההחלטות בעירייה. המצב הגרוע ביותר מתגלה דווקא במחלקות הנוער והילדים, אלה המשמשות כחממה לגידול שחקני בית מצטיינים ומהוות גם מסגרת חינוכית עבורם. דותן חיים, אב לשני ילדים בחוג טניס בעיר טוען כי ההפלייה שהתגלה בתיקצוב העירוני מעלה את מחירי החוגים לילדים. "התקציב השנתי של מרכז הטניס לשנת 2016 וגם 2015 זה סדר גודל של 25 אלף שקלים כשעד שנת 2013 הם קיבלו בערך 170 אלף שקל לשנה", לדבריו .
"מתאמנים פה בערך 400 ילדים תעשה חשבון 4 שקלים לחודש לילד תקציב של עירייה שמן הסתם בכדורגל לדוגמה שמתאמנים אני מעריך אותה כמות של ילדים התקציב הוא 9 מיליון שמתוכם מעל 2 מיליון לילדים ולנוער . זה פער משמעותי. בתור הורה לשני ילדים כרגע כל העלויות כרגע נופלות על ההורים יש כאלה שיכולים יש כאלה שלא יכולים אז מי שמרשה לעצמו אז הילדים מתאמנים ומתקדמים מי שלא יכול פשוט הילדים לא מתאמנים יושבים בבית ", כך מספר דותן.

הכדורגל באשקלון מושך קהל ובהתאמה לכך, גם תקציבים עירוניים נרחבים. יוסי כהן, הממונה על הספורט בעיריית אשקלון סבור כי מדובר בהשקעה כלכלית עירונית שמצדיקה את עצמה בכל פרמטר. " הכדורגל בעיר בפריחה, הקבוצה עלתה בשנה שעברה מליגה א לליגה לאומית ואנחנו דואגים לתקצב בהתאם. זה הענף הפופולרי, לא רק באשקלון ולא רק בישראל - זה בכל העולם". "קשה לי להגיד את זה אבל אני אומר את זה בלי למצמץ כי זו האמת, הכדורגל מוביל ואנחנו משתדלים להסיט את התקציבים יותר לשם. הקצבנו להם הרבה יותר תקציבים משאר ענפי הספורט אבל אני רואה בזה מהלך לגיטימי לגמרי", אומר כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully