וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד משה איבגי: "התיאטרון לא טיפל במקרה כפי שהחוק דורש"

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS על שש נשים שלטענתן הוטרדו על ידי השחקן, מתלוננת שהגישה מכתב התראה לפני תביעה סיפרה כי הנהלת תיאטרון חיפה ידעה על המקרה - אך הסתפקה בהתנצלות. ב', שעבדה לצד איבגי: "הזהירו אותי מפניו"

עריכה: ניר חן

פחות מיממה לאחר הפרסום בוואלה! NEWS על שש נשים שלטענתן הוטרדו על ידי השחקן משה איבגי, הגיעה אמש (רביעי) לידי וואלה! NEWS עדות נוספת של עובדת תיאטרון חיפה, שהגישה מכתב התראה לפני תביעה. לדברי העובדת, היא פנתה להנהלת התיאטרון, וזה אילץ את איבגי להתנצל בפניה - אולם לא נקט כל צעד אחר ולא העביר את הנושא הלאה.

ליאת בהר-כהן, עורכת דינה של המתלוננת, מסרה: "מרשתי חוותה הטרדה מינית מסוג של מעשה מגונה על ידי השחקן במהלך עבודתה בתיאטרון. לצערי התיאטרון לא טיפל בתלונה כפי שהחוק דורש. לאור העובדה שהתיאטרון אינו נוטל אחריות, לא נותר בידה של מרשתי אלא להגיש תביעה בבית הדין לעבודה למיצוי זכויותיה לפי החוק למניעת הטרדה מינית ולפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה".

עוד בוואלה! NEWS:
אריה מוסקונה על משה איבגי: שיחק עם "שחקנית ששווה הטרדה"
גורמים בענף הקולנוע על הטענות נגד איבגי: "בתעשייה זה לא סוד"
שש נשים מעידות: השחקן משה איבגי הטריד אותנו

משה איבגי. ראובן קסטרו
"מי את מולו? את זניחה ומיותרת ואפשר להחליף אותך. הוא לא". איבגי/ראובן קסטרו

"תיאטרון חיפה פועל לשמירה על תנאי העסקתם של עובדיו וסביבת עבודתם, ולשמירה על כבודם של העובדים, כמחויב בחוק ובאמנה למניעת הטרדות מיניות במקומות עבודה, ואף מעבר לכך", נטען בתגובה מטעם הנהלת התיאטרון. "התיאטרון מתייחס ברצינות רבה לכל תלונה שבאה בפניו, ופועל בהתאם להוראות החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תיאטרון חיפה, יוני 2015. תיאטרון חיפה, אתר רשמי
"התיאטרון מתייחס ברצינות רבה לכל תלונה, ופועל בהתאם לחוק". תיאטרון חיפה/אתר רשמי, תיאטרון חיפה

גם ב', באמצע שנות השלושים, עבדה לפני ארבע שנים לצדו של איבגי, בהפקת פרסומת בהשתתפותו של השחקן המוכר. "עבדתי מאחורי הקלעים של צילומי פרסומת, באולפן", סיפרה. "באחד הרגעים, בין טייק לטייק, הוא התקרב אליי למרחק של 30 סנטימטר ממני עם כוס מים, ומסמן לי שהוא הולך לשפוך לי את הכוס שהוא החזיק ביד לתוך המחשוף, לחזה. הוא סימן את זה באופן ברור, הייתה הרגשה שהוא בודק גבולות. אמרתי לו: 'אתה מת שאני אתבע אותך על הטרדה מינית, נכון?'. הוא לקח צעד אחורה. התגובה שלי קשורה לזה שהזהירו אותי מפניו, שהייתי דרוכה לידו".

"לא הבנתי מאיפה בן אדם הביא את הצורך ואת החוצפה לעשות דבר כזה", טענה ב'. "מין רגע כזה של 'מה קורה פה עכשיו'. כמובן שאנשים עומדים מהצד ומסתכלים ואף אחד לא אומר כלום. כי שוב, זה כוכב על סט, שידוע שמקבל כל קפריזה שהוא דורש. אז מי את מולו? את זניחה ומיותרת ואפשר להחליף אותך. הוא לא. לא הבנתי מאיפה הגיע צורך של בנאדם לעשות לי דבר כזה, להשפיל אותי, לפעול עליי בצורה כוחנית כזאת".

משה איבגי מסר מוקדם יותר בתגובה לתחקיר וואלה! NEWS: "אני רוחש כבוד רב לכל האנשים שעבדו ועובדים איתי. אני המום נוכח הטענות לכאורה המועלות בכתבה. מעולם לא פגעתי בכל צורה שהיא באדם גבר או אישה. מצפוני שקט".

"הוא מנסה לדחוף לי לשון ולקרב אותי אליו עם הידיים שלו"

אתמול פורסמו עדויותיהן של שש נשים שהגיעו לידי מגזין וואלה! NEWS, לפיהן הוטרדו על ידי איבגי. רובן עבדו עמו בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. "הייתי בת 23-24", סיפרה י', שחקנית תיאטרון וקולנוע, שזוכרת היטב את המפגש שלה עם משה איבגי לפני יותר מעשר שנים, בתחילת דרכה בעולם המשחק.

"התקבלתי לתפקיד משמעותי בסדרה, אפילו כבר התחילו לצלם את ה'מייקינג אוף'", סיפרה. "הזמינו אותי לחזרה הראשונה. היינו אמורים להיות אני, הבמאית ואיבגי. פרט לזה שהייתי צעירה, הייתי בתחילת קריירת המשחק שלי והייתי מאוד חסרת בטחון, אפילו שלפני זה למדתי בבית ספר למשחק וכבר היה לי תפקיד בסדרה וגם בסרט".

"החזרה היתה הפעם הראשונה שפגשתי אותו. הוא אמר לבמאית שהוא רוצה לעבוד איתי לבד והיא יצאה. התפקיד התפרש על שלושה פרקים של הסדרה, ובין שתי הדמויות נוצרת מערכת יחסים שבסוף יש גם נשיקה. ואז איבגי אומר: 'יש את הסצנה שאנחנו מתנשקים, בואי נתאמן עליה'. עכשיו, זה מרגיש לא נוח. אמרתי לו: 'לא נראה לי. נראה לי שלפני זה יש לנו עוד הרבה מה לעבוד על מערכת היחסים'. הוא אמר 'עזבי אותך, צריך לראות מה הכימיה בינינו', ותוך כדי זה הוא מתקרב אלי, שנינו ישבנו על ספסל, והוא אשכרה כופה עלי את הנשיקה. נשיקה פה לפה. והוא מנסה לדחוף לי לשון ולקרב אותי אליו עם הידיים שלו. ממש דחפתי אותו, הייתי מאוד מאוד נסערת. הוא ישר קם ויצא ובעצם החזרה נגמרה".

בדיקת פוליגרף שהוצעה לבקשת וואלה! NEWS ל-י', אחת העדות בתחקיר שחשף את פרשת איבגי, שנמצאה דוברת אמת. סריקה, מערכת וואלה!
שתיים מהנשים שהעידו נשלחו לבדיקת פוליגרף - ועברו אותה בהצלחה. דו"ח הפוליגרף של י'/מערכת וואלה!, סריקה

"הייתי בהלם. אני לא זוכרת הרבה דברים מאותו אירוע. אני מניחה שזה נקרא מצב הלם. אני זוכרת שהייתה שם נשיקה בכפייה. אני זוכרת שאני דוחפת אותו ממני, ממש הודפת אותו. אני מדברת על זה עכשיו ומתחילה שוב לרעוד", מוסיפה י'. אבל הסיפור, לדבריה, לא הסתיים כאן. לטענתה, פוטרה מיד לאחר המקרה. "אני לא זוכרת אם זה היה למחרת או יומיים אחרי זה, התקשרו אלי מהסוכנות שלי. הטלפון תפס אותי בבית. נאמר לי: 'תשמעי, חדשות לא כל כך טובות, אני מצטערת, אבל בסופו של דבר הפרויקט הזה לא יוצא לפועל. איבגי לא מוכן לעבוד איתך'. אמרו לי שאני מפוטרת מהסדרה".

י' מדגישה כי גם במקרים של סצנה אינטימית בהצגה, בסדרה או בסרט הדברים צריכים לקרות באופן מוסכם, מה שלדבריה לא קרה כאן. "יצא לי להצטלם בסצנות סקס, יצא לי לבוא לאודישן ולהתנשק עם מישהו. כל מיני דברים קורים במשחק וזה בסדר, אבל הם קורים לאחר הסכמה מסוימת, ובטח שזה לא קורה בחזרה הראשונה. קודם יש מערכת יחסים לבנות. הנשיקה מבחינת משחק זה כלום, אין מה להתאמן עליה בחזרה. יש מה להתאמן על דיאלוגים, יש מה להתאמן על יחסים. זה קרה על ההתחלה, בחזרה הראשונה. הייתי צריכה לעבור קודם תהליך, של היכרות כבנאדם וכשחקנית, לדבר איתו. אני לא מכירה את הבנאדם הזה, וסליחה, אני לא זונה ואני לא כוכבת פורנו", אמרה.

גם היום, שנים אחרי האירוע, היא עדיין כועסת על עצמה שלא סיפרה את הדברים בזמן אמת. "את כל הזמן מסתובבת באיזשהו מקום כאילו את אשמה ואת לא בסדר. הייתי צריכה לספר. זו חוויה מאוד בודדה. אולי לא יכולתי באותו רגע להיות מלכת קרח כמו שאני יודעת ולהעיף אותו ממני, ולגרום לזה שהוא יועף מהסדרה. אם זה היה קורה היום הוא היה עף מהסדרה. זה מה שמכעיס אותי. מכעיס אותי שהוא ניצל לרעה את הכוח שלו. זו פגיעה. מכעיס אותי שהוא ממשיך לעבוד. מכעיס אותי שכולם יודעים וסוגרים את הפה".

משה איבגי בכנס האומנים, יוני 2015. מגד גוזני
נחשב ל"מלך הקולנוע הישראלי". איבגי/מגד גוזני

משה איבגי נחשב ל"מלך הקולנוע הישראלי". במשך עשרות שנים איבגי בן ה-62 הוא מהמצליחים, המוערכים והעסוקים ביותר בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון, במשחק ובבימוי. הוא חתום על הצלחות אמנותיות ומסחריות רבות וזכה בלא מעט פרסים. בין היתר כיכב בסרטים "מתחת לאף" שנחשב לסרט הפריצה שלו, "שורו", "חולה אהבה משיכון ג'", "אהבה אסורה", "מסוכנת", "מדורת השבט", "מטאליק בלוז", "מינכן" בבימויו של סטיבן ספילברג, "שבעה", "וביום השלישי" שאיבגי גם ביים. הוא כיכב בין היתר בסדרות "הבורר", "לאהוב את אנה", "זגורי אימפריה" ו"דיג", וגם שיחק וביים בתיאטרון - בשנים האחרונות בגשר ובתיאטרון חיפה. אפשר לומר שקריירת המשחק של איבגי שזורה ב-DNA הישראלי.

בחודשים האחרונים הגיעו לוואלה! עדויות על התנהגות בלתי הולמת של השחקן כלפי נשים שעבדו לצדו. שש נשים, המסרבות כרגע להיחשף פומבית, טענו כל אחת בנפרד כי השחקן הטריד אותן או נגע בהן בניגוד לרצונן. העדות המאוחרת ביותר מתייחסת למקרה שאירע ב-2013. גורמים נוספים שעבדו לצדו בהפקות סיפרו על תלונות נוספות מצד נשים בהפקה. נשים נוספות עמן דיברנו סיפרו גם הן על התנהגות בעייתית דומה, חלקן באופן מפורט. אולם נשים אלה ביקשו שהסיפור האישי שלהן לא יופיע בכתבה, מאחר שמדובר בתעשייה קטנה והן חוששות לשמן הטוב ולמקור פרנסתן. יצוין כי כל הנשים שהעידו בפני וואלה! NEWS לא התלוננו במשטרה. העדויות המלאות שמורות בידי המערכת.

(עדכון ראשון: 20:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully