וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הפוליטית מגיבים לפרשת איבגי: "נדרש בדק בית וצעדים מידיים"

3.2.2016 / 14:42

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS כי שש נשים טוענות שהשחקן משה איבגי הטריד אותן מינית או נגע בהן בניגוד לרצונן, קראו ח"כיות מהאופוזיציה והקואליציה לבדוק את הפרטים. "הטרדות מיניות לא קורות מעצמן, אלא בחסות הסביבה שמאפשרת זאת", אמרה ח"כ מיכל רוזין

צילום: עידו שחם

במערכת הפוליטית הגיבו היום (רביעי) לחשיפת וואלה! NEWS ולפיה שש נשים טוענות כי השחקן משה איבגי הטריד אותן מינית או נגע בהן בניגוד לרצונן. לטענת שתי חברות כנסת, רשויות החוק צריכות לפתוח בחקירה לאלתר.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), לשעבר מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אמרה כי מעשיו לכאורה של איבגי לא נוצרו בחלל ריק. "עלינו להגן על שחקניות ועובדי תעשיית הקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון, וליצור אקלים שבו תלונה על הטרדה לא תגרור מחיר אישי מן הנפגעות, שבתעשייה הזו עלול להיות כבד ביותר. הטרדות מיניות לא קורות מעצמן, אלא בחסות של סביבה שמאפשרת ולא מונעת אותן. תיאטרון הוא קודם כל מקום עבודה וזכויותיהם של העובדות והעובדים צריכות להיות מוגנות כערך עליון וכתנאי לביטוי האמנותי עצמו", אמרה.

לקריאה נוספת:
גורמים בענף הקולנוע על הטענות נגד איבגי: "בתעשייה זה לא סוד"

משה איבגי בכנס האומנים, יוני 2015. מגד גוזני
"בדק בית רציני". איבגי/מגד גוזני

לדבריה, "השקנו בשנה שעברה אמנה, בשיתוף עם איגוד מרכזי הסיוע ושרת התרבות, אשר מסדירה קוד התנהגות למניעת הטרדות במרחבים אלה. אני קוראת לכל הגורמים המעורבים לעשות בדק בית רציני ולנקוט צעדים מידיים ליצירת אותו אקלים, ברוח האמנה שהשקנו".

חברת הכנסת רחל עזריה מכולנו הוסיפה כי לבה עם הנשים המעורבות בפרשה. "כשמתאספות תלונות רבות על הטרדה מינית כלפי גיבור תרבות שכולנו הערכנו ואהבנו, זה בעיקר מצער ומאכזב. ההאשמות בתחקיר מצביעות על מעשים אלימים ופוגעניים, שדורשים התייחסות מידית. נשים יודעות לזהות הטרדה כשהיא מתרחשת, גם אם הן לא אומרות למטריד באותו הרגע ולא מגישות מיד תלונה, ותחושת הפגיעה של אישה שהוטרדה לא עוזבת אותה. החברה שלנו מואסת בהתנהגות כזו ולא מוכנה לסבול אותה יותר".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אורן חזן. מערכת וואלה!
"להגן על זכויות העובדים והעובדות". ח"כ מיכל רוזין/מערכת וואלה!

הבוקר נחשפו בוואלה! NEWS עדויותיהן של שש נשים. הנשים, שמסרבות לפי שעה להיחשף פומבית, טענו כל אחת בנפרד כי השחקן הטריד אותן או נגע בהן בניגוד לרצונן. העדות המאוחרת ביותר מתייחסת למקרה שאירע ב-2013. גורמים נוספים שעבדו לצדו בהפקות סיפרו על תלונות נוספות מצד נשים בהפקה. כל הנשים שהעידו בפני וואלה! NEWS לא התלוננו במשטרה.

בערוץ 10 דווח אמש כי אישה העובדת בתיאטרון גדול טוענת כי איבגי הטריד אותה. היא אף הגישה התראה לפני תביעה נגד התיאטרון בטענה שהתלונה שלה לא טופלה בצורה נאותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully