וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמריץ החדש של המשטרה: תווי קנייה תמורת גיוס שוטרים חדשים

3.2.2016 / 9:40

במשטרה מתמודדים כבר שנים עם מחסור בכ-1,200 שוטרים, בעוד שמאמצי הגיוס בשנים האחרונות לא נשאו פרי. לאחרונה החליטו בארגון לנסות שיטת "חבר מביא חבר" מקורית - שבה יקבל המגייס "פרס" של 500 ש"ח בתווי קנייה

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

כבר שנים שהמשטרה מתמודדת עם מחסור קבוע בכוח אדם, זאת בעקבות תנאי השירות המורכבים, משכורות לא אטרקטיביות ושורת פרשות שפגעו בתדמיתו של הארגון. כעת, במשטרה החליטו לנסות להתמודד עם המחסור בכ-1,200 שוטרים בדרך מקורית של "חבר מביא חבר", והציעו לשוטרים שיצליחו לגייס את חבריהם לשורות המשטרה תמריץ בדמות 500 שקלים בתווי קנייה.

בימים האחרונים, כך נודע לוואלה! NEWS, הפיצה ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב גילה גזיאל, מכתב שלפיו בעקבות משבר כוח האדם החמור נולדה השיטה החדשה, לפיה יחולקו שוברי "תו הזהב" לשוטרים שיצליחו לגייס את חבריהם.

רמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
"זו חובבנות". שוטרים בתל אביב/ראובן קסטרו

"השיטה הזו היא בושה", אמר אחד הקצינים הבכירים שקיבל את מכתבה של גזיאל. "כסף תמורת חבר - זו פשוט חובבנות. אין שום ערכים בשיטה הזו, מה גם שזה מביא לכניסת חברות פרטיות לתוך המשטרה, שזה בפני עצמו שנוי במחלוקת", הוסיף. במשטרה הסבירו כי חלוקת "תו הזהב" תיעשה רק לאחר שיוקצה תקציב מיוחד לכך, והדבר אף יותנה במכרז שאליו יוכלו לגשת כל הרשתות שירצו לספק למשטרה תווים.

עוד בתקופת המפכ"ל הקודם רב-ניצב יוחנן דנינו, יצאה המשטרה בקמפיין גיוס תחת הכותרת: "עכשיו יותר מתמיד - שומרים על הבית. מתגייסים למשטרת ישראל". התקנים הפתוחים בארגון הם לשלל תפקידים, בהם שוטרי תנועה, חוקרים, בלשים, סיירים, לוחמי יס"מ וגם תפקידים ביחידות מיוחדות, כגון יחידת העילית של משמר הגבול - הימ"מ. מועמדים שעומדים בתנאי הסף יכולים להתחיל בהליך המיון לתפקידים השונים, שאורך כארבעה חודשים. עם זאת, נראה כי המאמצים השונים לרענון שורות המשטרה לא נושאים פרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שוטרים מבצעים בידוק רכבים, דרך קיבוץ גלויות, תל אביב, 15 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
מאמצי הגיוס החלו עוד בתקופת המפכ"ל הקודם. שוטרים בתל אביב/ניב אהרונסון

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פועלת לגיוס שוטרים ומפרסמת במגוון ערוצים. שיטת גיוס 'חבר מביא חבר' או 'שוטר מביא חבר' במקרה דנא היא אחת מהשיטות היעילות ביחס לערוצי תקשורת אחרים. אנו מצפים לגיוס מואץ בשנה זו במטרה לאפשר למשטרה לעמוד ביעדיה ולגייס שוטרים בכמות ובאיכות הנדרשת. שוטר אשר יאתר מועמד שיגויס למשטרה יתוגמל בסכום כספי באמצעות תווי קנייה. בימים אלה מנהלת המשטרה מכרז לצורך קביעת ספק שיספק את תווי הקנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully