וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

3.2.2016 / 7:20

הכנסת תצביע על הקמת ועדת חקירה בנושא הזיהום בחיפה, העליון ידון בעתירות נגד אישור מתווה הגז, ועדת העבודה והרווחה תדון ברפורמה בבריאות הנפש ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת הבוקר

דיון בבג"ץ בעניין מתווה הגז

הפגנה נגד מתווה הגז מחוץ לנאום נתניהו בוועדת הכלכלה בכנסת, דצמבר 08 2015. נועם מושקוביץ
מפגינים נגד מתווה הגז בירושלים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים דיון בבג"ץ בעניין ביטול מתווה הגז. הדיון מתקיים בעקבות כמה עתירות נגד חתימת ראש הממשלה בנימין נתניהו על סעיף 52 שמאפשר לעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים ולאשר את המתווה. בין היתר, עתרו סיעות מרצ והמחנה הציוני והתנועה לאיכות השלטון עם ארגוני "אדם, טבע ודין" ו"הפורום הישראלי לאנרגיה". הפרקליטות תבקש לדחות את כל העתירות בטענה כי הסדרת המתווה נחוצה לצרכי הביטחון ויחסי החוץ של ישראל וכן כי ההליך נעשה על פי חוק. בהוראת נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, הדיון יתקיים בהרכב מורחב של חמישה שופטים.

הצעה: להקים ועדת חקירה בעניין הזיהום בחיפה

הפגנת תושבי חיפה על זיהום האוויר בעיר, 2 בפברואר 2016. ערן גילווארג
מפגינים מול עיריית חיפה, אתמול/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים במליאת הכנסת הצבעה בעניין הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת המצב הבריאותי-סביבתי במפרץ חיפה. בהצעה לוועדת החקירה שהגישה סיעת המחנה הציוני נכתב כי "השבוע התפרסמו נתונים ומסקנות ביניים מזעזעים ממחקר נוסף שנערך באזור על מצב התחלואה, שבו 20-30% יותר לידות של תינוקות במשקל נמוך ובעלי היקף ראש קטן מבשאר האזורים, רמת תחלואה בסרטן הגבוהה פי חמש מהממוצע הארצי וכן עודף מחלות נשימתיות קשות בקרב ילדים ומבוגרים בנפה ביחס לאזורים אחרים בארץ".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

האם הרפורמה בבריאות הנפש צלחה או כשלה?

סגן שר הבריאות ליצמן, כנס שקיפות בבריאות, 24 ביוני 2015. דוברות משרד הבריאות,
ליצמן/דוברות משרד הבריאות

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בהצלחות ובכישלונות של הרפורמה בבריאות הנפש. ביולי האחרון יצאה לדרך הרפורמה שקידם שר הבריאות יעקב ליצמן שבמסגרתה הועברה האחריות הביטוחית בתחום בריאות הנפש לקופות החולים. המטרה, בין היתר, הייתה להעניק שירות טוב יותר, לקצר את ההמתנה לתורים, לרכז את כלל שירותי הבריאות במוקד אחד ולצמצם את התפיסה השלילית על הפרעות נפשיות. ואולם, מתברר כי ישנן גם לא מעט בעיות ברפורמה כמו ירידה חדה במספר המטופלים, מטפלים שעלולים לאבד את עבודתם בשל כך ובעיות בירוקרטיות של מטופלים שכבר החלו טיפול בטרם החלה הרפורמה. הוועדה תבחן את ההישגים והקשיים של הרפורמה.

יפן מציינת את חג הסטסובון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוגגים את תחילתה של עונת האביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ביפן את חג ה"סטסובון" שמשמעותו תחילתה של עונה. כלומר, מדובר במועד שפותח עונה חדשה ומשמעות המילה ביפנית היא "חלוקה של עונה". עם השנים החליטו לחגוג ביפן רק את תחילתו של האביב שמתקיים ב-3 בפברואר. המנהג המקובל בחג הוא טקס שבו ראש המשפחה זורק פולי סויה חמים מבעד לדלת הבית בעודו אומר "שדים החוצה, מזל פנימה". זאת, לפי האמונה הבודהיסטית כי פולי סויה מרחיקים שדים. ביתר המקדשים הבודהיסטיים מתקיימים טקסים חגיגיים לגירוש רוחות רעות וקבלת האביב.

41 שנים למותה של הזמרת אום כולתום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת האהובות בעולם הערבי. אום כולתום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 41 שנים למותה של הזמרת המצרייה אום כולתום, ששמה האמיתי הוא פאטמה איברהים אל-בלתאגי. אום כולתום, שהייתה זמרת גדולה בזמנה, הפכה לאחת הזמרות האהובות בעולם הערבי ושיריה זוכים עד היום לעיבודים חדשים ואיזכורים שונים. אלבומיה הם בין הנמכרים ביותר בשפה הערבית. בשנות ה-60 היא חלתה בדלקת כליות חריפה ועזבה את קהיר לטובת טיפולים בארצות הברית, אך אלו לא צלחו. מצבה הרפואי הידרדר והיא מתה כשהיא מאושפזת בבית חולים בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully