וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק אורן חזן" להדחת סגן יו"ר הכנסת נדחה - למרות שתמך בו

3.2.2016 / 0:30

מליאת הכנסת דחתה את החוק שישנה את האופן שבו ניתן להעביר את הסגנים מתפקידם, אף שההצעה זכתה לתמיכת הקואליציה. הח"כ מהליכוד הצביע בעדה: "איך אני יכול להתנגד לחוק שכולם קוראים לו על שמי?"

צילום: מתוך הפייסבוק של ח"כ אורן חזן, עריכה: יאיר דניאל

מליאת הכנסת דחתה אמש (שלישי) בקריאה ראשונה הצעה שתאפשר להדיח סגן יו"ר כנסת, המכונה גם "חוק אורן חזן", אף שהיא הובאה מטעם ועדת הכנסת וזכתה לתמיכת הקואליציה. היו אלה שתי הצבעות משלימות, שבשתיהן תמכו שישה חברי כנסת והתנגדו שבעה. בין התומכים היה גם ח"כ אורן חזן (הליכוד), שלמרבה האירוניה משמש סגן יו"ר הכנסת.

"איך אני יכול להתנגד לחוק שכולם קוראים לו על שמי?", התלוצץ חזן לאחר ההצבעות. "הסירו דאגה מלבכם, אני תומך בחוק של ח"כ ביטן. אנשים חשבו כאילו החוק הזה נולד כדי לפגוע בח"כ כזה או אחר, אבל לא כך הדבר. אני לא ממהר לשום מקום ואני מניח שיבוא יום שיינתן לי לנהל את ישיבות הכנסת. יש לי הסתייגות לגבי הערבוב של פוליטיקה בסיעה עם הממלכתיות של התפקיד. אם ישונה הדבר הזה, זה יהפוך את החוק לענייני ולא לפופוליסטי".

אורן חזן מגיע למרכז הליכוד, יוני 2016. מגד גוזני
"יבוא יום שיינתן לי לנהל את ישיבות הכנסת". ח"כ חזן/מגד גוזני

בהצעת חוק יסוד: הכנסת ובהצעת חוק הכנסת המוגשת לצדה, הוצע להפריד בין ההסדרים הנהוגים בנוגע להשעיה או העברה מכהונה של יו"ר כנסת, לבין אלה הקבועים ביחס לסגניהם. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בבחירת סגנים ליושב ראש הכנסת שוקלת הכנסת שיקולים שונים מאלה שנשקלים בבחירת יושב ראש הכנסת – ובראשם ההסדרים בין סיעות הבית – ואלה אינם נוגעים להתאמתם של המועמדים לתפקיד. הליך זה עלול להביא לבחירה שגויה, שתוצאתה פגיעה בכבודן של הכנסת ושל נשיאות הכנסת; המגבלות המרחיקות לכת הקבועות כיום לעניין השעיה והעברה מכהונה עלולות להותיר על כנה את הבחירה האמורה, על תוצאותיה, למשך תקופה ארוכה.

"נוכח מעמדו המיוחד של יושב ראש הכנסת והעובדה שהוא נבחר אישית על ידי מליאת הכנסת ועומד בראש הרשות המחוקקת, נקבעו בחוק הסדרים מיוחדים המאפשרים את החלפתו בהליך ארוך ומורכב, שאפשר להשלימו רק במקרים נדירים וקיצוניים הסדרים אלה. הוחלו על הסגנים ליושב ראש הכנסת, בהתעלם מההבדל המהותי בין התפקידים ובין דרכי בחירתם, כפי שפורט לעיל לפיכך, מוצע לקבוע בחוק היסוד הבחנה בין הליכי השעייתו והעברתו מכהונה של יושב ראש הכנסת, אשר יישארו במתכונתם כיום, ובין הליכי השעייתו והעברתו מכהונה של סגן ליושב ראש הכנסת".

(עדכון ראשון: 20:30)

  • עוד באותו נושא:
  • אורן חזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully