וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארים על הקרקע- אושרה הקמת יישוב בדואי לפזורת ואדי א-נעם

אחמד אבו סוויס

2.2.2016 / 8:26

מדינת ישראל תקים יישוב חדש עבור תושבי הכפר הבדואי הבלתי מוכר ו?אדי א?ל-נ?ע?ם. בעבר ניסתה המדינה להעתיק ללא הצלחה את בתי התושבים לעיירה שגב שלום, אך במסגרת הפתרון המסתמן, יוקם כפר חדש במרחק 5 ק"מ ממיקומו הנוכחי

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

תושבי הכפר הבדואי הבלתי מוכר ואדי אל נעם יזכו ליישוב חדש, מרחק קילומטרים ספורים ממיקומם הנוכחי. במשך שנים ארוכות ניסתה המדינה להעתיק את הכפר כולו לעיירה שגב שלום השכנה ,והתכנית נתקלה בהתנגדות עזה מצד התושבים ,שדרשו להכיר בכפר – בגבולותיו המקוריים. בימים הקרובים ייערך סבב פגישות בין התושבים ונציגי המועצה הארצית לתכנון ובנייה במטרה לקבוע את גבולותיו החדשים של הכפר, במטרה להרחיקו ככל שניתן מקרבתו הנוכחית למפעלים הכימיים המסוכנים בנאות חובב.

הכפר מונה היום כ14 אלף תושבים שחיים בתת תנאים מאז ימי הקמתו בשנות החמישים. ללא אספקת מים וחשמל סדירה או כל שירותים מוניציפליים מקובלים אחרים. דיפאללה זנון, תושב הכפר, מעיד על תנאי המחייה הקשים. "אנחנו סובלים קשות כאן. סובלים במגורים , סובלים מהדרכים ומאין מים וחשמל", לדבריו. "50 מטר מכאן יש בניין חברת החשמל, אבל לאנשים כאן אין חשמל ומים".
כעת מקווים התושבים כי התוכנית להקמת יישוב חדש תתקדם במהירות האפשרית ולא תישאר רק הכרזה או שרטוט על ניירות המתכננים. אברהים אבו עפאש יו"ר הוועד המקומי בכפר סבור כי למרות התחושות האופטימיות, לא מדובר בסוף המאבק. "עדיין ממשיכים לנסות להעביר את בתי הספר שלנו לכיוון שגב שלום ואנחנו כמובן לא מסכימים. אני מקווה שגם זה ישתנה עם ההכרה בישוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully