וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים: "דודו אוחיון" מתל אביב התגלה כשב"ח פלסטיני

2.2.2016 / 8:30

צעיר פלסטיני חשוד שחי במשך שנים בעיר תחת זהות בדויה. בחקירתו, שינה את גרסתו שלוש פעמים. הוא נחשף ונעצר על ידי שוטרי מג"ב, והתברר שכבר עומדים נגדו תיקים בגין התחזות

צילום מסך

דודו אוחיון חי במשך שנים בתל אביב תחת זהות בדויה. הוא יצר בעמוד הפייסבוק שלו מצג שווא שבמסגרתו בין היתר תיעד את עצמו מניח תפילין כאדם יהודי-דתי מן המניין. אולם לפני יומיים (ראשון) התגלה כי מדובר בשוהה בלתי חוקי פלסטיני שיצר לעצמו חיים בדויים. הוא נעצר והתברר כי גם בעבר נפתחו נגדו תיקים בגין התחזות.

שלשום בבוקר התקבל במשטרה מידע מודיעיני על אודות צעיר פלסטיני שמתחזה ליהודי ואף פתח עמוד פייסבוק תחת השם העברי שהמציא לעצמו - דודו אוחיון. שוטרי מג"ב תרו ברשתות החברתיות אחר פרופיל שנושא את השם הבדוי ושבו מופיעה תמונה מקורית של החשוד. כשמצאו את העמוד הופתעו לגלות בו תמונות של הפלסטיני מניח תפילין. בתמונות אחרות הוא נראה מטייל עם כלבו בתל אביב.

השוטרים הגיעו למרכז המסחרי בתל אביב, שבו עובד הצעיר בדוכן מזון, ועיכבו אותו לחקירה. תחילה, הכחיש "דודו אוחיון" את המיוחס לו וטען כי זהותו אינה בדויה. ואולם, לאחר שהשוטרים הציגו לו את המידע שבידיהם הודה כי שמו מוחמד וסיפר כי הוא דרוזי מדליית אל-כרמל. למרות זאת, הוחלט להמשיך בחקירתו בתחנת משטרה בעיר.

שוהה בלתי-חוקי פלסטיני שהתחזה ליהודי בשם "דודו אוחיון" נעצר בת"א. צילום מסך
החשוד פתח עמוד פייסבוק שנשא את שמו המזויף/צילום מסך

בתחנה שינה החשוד את גרסתו בשלישית והזדהה בשמו האמיתי, אך הציג תעודת זהות ישראלית הנושאת את תמונתו. הוא טען כי הוא תושב הכפר ברטעה שמדרום-מערב לאום אל-פאחם, אשר חלקו בשטח ישראל וחלקו האחר שייך לרשות הפלסטינית, ואמר שהוא שייך לחלק הישראלי. הלוחמים הטילו ספק גם בגרסה זו והחליטו לזהותו לפי טביעת אצבעו.

בבדיקה התגלה כי הצעיר אינו אזרח ישראלי כלל אלא בעל תעודת זהות של הרשות הפלסטינית. כמו כן, התברר כי קיים אדם הנושא את אותו שם, ומתגורר בצד הישראלי של ברטעה, והחשוד השתמש בתעודת הזהות שלו, והחליף את תמונתה. בשל כך ומשום שבעבר כבר נפתחו נגדו תיקים בגין התחזות, הוא נעצר ונלקח לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully