וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסופה בדרך": שעות לפני הבחירות - באייווה חוששים ממזג האוויר

דב גיל-הר

1.2.2016 / 20:35

יעקב אילון, שליח ערוץ 1 למדינה, סיפר לאולפן וואלה! NEWS כי "לא הייתה מערכת בחירות כזאת בתולדות ארה"ב". ואולם, לפני שאסיפות הבוחרים מתכנסות, המועמדים המובילים חוששים ממזג האוויר הסוער במדינה שפותחת את המרוץ לבית הלבן

עריכה: ניר חן, שניר דבוש

שעות ספורות לפני תחילת התכנסותן של האסיפות באייווה, מזג האוויר השורר היום (שני) במדינה בת שלושה מיליון התושבים צפוי לפגוע באחוזי ההצבעה בבחירות המקדימות הראשונות במרוץ לנשיאות ארצות הברית. "הסופה בדרך", אמר יעקב אילון, שליח ערוץ 1 לאייווה, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "הדבר היחיד שמתחמם היא מערכת הבחירות. בגלל ההיסטוריה, נפל בחלקה של אייווה להיות חשובה. אחד לארבע שנים כולם נוחתים כאן כדי לבוא ולראות מה הם רוצים ולמי הם יצביעו".

הוא הוסיף כי ביממה האחרונה המתמודדים על ראשות המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית גדשו את המדינה. "הם טסים מנקודה לנקודה, שניים עד שלושה אזורים ביום. לא מדובר בהרבה מצביעים. בפעם האחרונה הצביעו 102 אלף איש". אילון התייחס גם למצבו של המיליארדר דונלד טראמפ, שלפי הסקרים צפוי לנצח באייווה ובפריימריז הרפובליקניים. "יש פה חוסר ודאות. הוא יכול לספוג כאן מפלה ויהיה זה צורם לחטוף את זה במדינה הראשונה, בעיקר כשהוא צועק שהוא ווינר", אמר.

לדבריו, מערכת הבחירות הנוכחית "היא מערכת שלא הייתה כמוה בהיסטוריה של ארצות הברית - וזאת לא קלישאה. המומחים מטפסים על הקירות ומבינים שהם לא מבינים בעצם. אף אחד לא מבין את תופעת טראמפ. כולם חושבים שזה יעבור, אבל זה נשאר. אף אחד לא מבין או מסגול לנחש מתי זה יקרה".

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון במשרד שמנהל קמפיין עבורה בדה מוין, אייווה, ארצות הברית, 1 בפברואר 2016. רויטרס
זוכה לקרב צמוד מצדו של סנדרס. קלינטון בדה מוין, אייווה, היום/רויטרס
המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ בכנס בחירות בווטרלו, אייווה, ארצות הברית, 1 בפברואר 2016. רויטרס
מוביל בסקרים. טראמפ בכנס בחירות בווטרלו, אייווה, היום/רויטרס

עד שהאסיפות יתחילו להתכנס בשעה 19:00 (3:00 שעון ישראל), המועמדים ממשיכים בקמפיין הבחירות שלהם. בזירה הדמוקרטית יש קרב צמוד בין שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון לסנאטור היהודי ברני סנדרס, בעוד שאצל הרפובליקנים טראמפ מוביל על הסנאטור טד קרוז ועל יתר המועמדים.

עם זאת, בשל שיטת הבחירות באייווה, שבמסגרתה חברי המפלגות מתכנסים בכנסיות, בבתי ספר, בבתים פרטיים ובמקומות נוספים שבהם הם מכריעים בתום דיון שנמשך כמה שעות מי המועמד המועדף עליהם, קשה לנבא את התוצאות במדינה. אייווה נחשבת למבחן חשוב בדרך לבית הלבן, ובעבר היא כבר שינתה מומנטום עבור מתחרים שלא הובילו בסקרים קודם לכן.

מה שעוד עשוי להקשות על חיזוי התוצאות הוא מזג האוויר. הרשויות צופות שסופה תפקוד את האזור בשעות הערב, בזמן שהמצביעים אמורים להתחבט מי המועמד שבו הם יבחרו. טראמפ, שמוביל לפי סקר אחרון ב-5% על קרוז התבדח בנושא עם תומכיו ביום שבת האחרון. "אתם מאייווה. אתם מפחדים מהשלג?", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully