וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך פעלה המשטרה להגן על שוטר מושחת על חשבון אזרח תמים

1.2.2016 / 9:30

לואי סיסאי, בלש ממשטרת לוד, תקף לפני שנתיים שומר בפארק הקופים שמנע ממנו להתגנב למקום. למרות זאת, האחרון נעצר בחשד לתקיפת שוטר ונשקו האישי הוחרם. השבוע הסכימה המשטרה להחזיר לשומר את נשקו - ולאפשר לו לשוב לעבודה

ניידת משטרה מחוץ לאצטדיון דוחא, סכנין. אדריאן הרבשטיין
השומר מעולם לא הסתבך עם החוק/אדריאן הרבשטיין

בשנתיים האחרונות פעלה המשטרה כדי להגן על שוטר מושחת ואלים על חשבונו של אזרח תמים, שהועסק כשומר בפארק הקופים שבבית שמן. בשנתיים האלו, שבהן החרימה המשטרה את נשקו האישי של השומר בטענה כי תקף שוטר, ניסה הראשון להשתקם ולמצוא עבודה. ואולם, המשטרה המשיכה להחזיק בכלי נשקו של השומר, חרף העובדה כי הוא לא עבר על אף חוק ולמעשה נפל קורבן למעשי השוטר המושחת. השבוע הסכימה המשטרה סוף סוף להחזיר את כלי נשקו של השומר ולסגור את התיק בעילה של חוסר אשמה.

הסיפור החל לפני שנתיים. בלש ממשטרת לוד, רב-סמל מתקדם לואי סיסאי, הגיע עם שלושה מבני משפחתו לפארק הקופים לבילוי משפחתי. השוטר רכש רק שלושה כרטיסי כניסה וניסה להיכנס לפארק מבלי לשלם על אחד המבקרים. השומר בכניסה הבחין בניסיון ההתגנבות פנימה ללא כרטיס ומנע את כניסת השוטר. בשלב זה, תקף השוטר את השומר במהלומת אגרוף, דחף אותו והחל לאיים עליו.

השוטר, בעודו מנופף בתעודה המזהה שלו, הזעיק למקום את חבריו ממשטרת לוד, שמיהרו לעצור את השומר בחשד לתקיפת שוטר. השומר, שעד אותו אירוע מעולם לא הסתבך עם החוק, חש ברע ופונה לטיפול בבית החולים. לאחר ששוחרר, הועבר לחדר החקירות בתחנת לוד, שם המשיך השוטר להתעמר בו ולאיים עליו בנוכחות חבריו. כל אותו זמן הכחיש השומר כי תקף את השוטר.

לקריאה נוספת:
מחקר מטריד: תחלואה גבוהה בסרטן ותינוקות עם היקפי ראש קטנים בחיפה
עקב הפרסום בוואלה! NEWS: עיריית ירושלים ביטלה הרצאת לגליזציה
עקב חשיפת וואלה! NEWS: מנכ"ל "אם תרצו" השעה את עצמו

שוטרים מבצעים בידוק רכבים, דרך קיבוץ גלויות, תל אביב, 15 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"בהתנהגות היה כדי להשפיל את השומר במקום עבודתו". למצולם אין קשר לידיעה/ניב אהרונסון

מאוחר יותר, פנה השומר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) להגיש תלונה נגד השוטר. חקירת מח"ש מצאה את גרסת השומר נכונה והשוטר הועמד לדין. הרכב של שלושה שופטי בית הדין למשמעת הרשיעו פה אחד את השוטר וגזרו עליו קנס כספי בסך אלף שקלים ותשלום פיצוי לשומר בסך 1,500 שקלים.

"אנו רואים בחומרה את ההתנהגות של הנאשם ככלל ואת האלימות שבה נקט כלפי המתלונן באופן שהיה בו לפגוע במתלונן ובסמכותו ולהשפילו במקום עבודתו בנוכחות אזרחים", נכתב בהחלטת בית המשפט. "למותר לציין כי בהתנהגותו זו ובפרט לאחר שהזדהה כשוטר פגע הנאשם בתדמית המשטרה בעיני הציבור".

עם זאת, למרות שבית הדין קבע פיצויים לשומר, המשטרה לא פעלה כדי לממש את ההחלטה. רק לאחר התערבותה של עו"ד הילה נאווי, שמייצגת את השומר, קיבל האחרון לפני כשלושה חודשים את כספי הפיצויים. זאת, כשנה לאחר החלטת בית הדין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

השומר חזר למקום עבודתו רק לאחר שנתיים

אלא שכאן לא הסתיימה הפרשה. בעקבות החקירה נלקח כלי נשקו של השומר ולא הוחזר. בשל כך, הועבר השומר מתפקידו. במשך שנתיים, למרות שבמשטרה כבר הבינו שהשומר היה קורבן לפעילותו העבריינית של השוטר, המשיכו למנוע את העסקתו של השומר במקצועו. גם כשסגרו לבסוף את תיק החקירה, סיווגו זאת במשטרת לוד תחת "חוסר ראיות", מה שלא אפשר החזרת כלי הנשק לשומר והחזרתו לעבודה.

רק בימים האחרונים הצליחה עו"ד נאווי לשכנע את קצין החקירות המחוזי של מחוז מרכז לשנות את סיווג סגירת התיק ל"חוסר אשמה" ולזכות באופן רשמי את השומר. כך התאפשר לו לשוב למקום עבודתו, שאותו איבד לפני יותר משנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully