וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

78 שחפים הועברו לבית החולים בספארי בשל חשש להרעלה חמורה

28.1.2016 / 21:29

השחפים, שנמצאו בחופי הכינרת כשלצדם עוד מאות פגרים, נפגעו כנראה מהרעלת בוטיליזם - הרעלן החזק בטבע. "זה לא מחזה שאנחנו רגילים אליו", נמסר מהספארי. וטרינר רשות הטבע והגנים הרגיע ואמר כי אין סכנה לבני אדם

צילום: בית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים

78 שחפים, חלקם במצב קשה מאוד, הועברו הערב (חמישי) לבית החולים לחיות בר של הספארי ושל רשות הטבע והגנים, שנמצא בספארי שברמת גן. זאת בשל חשש כי לקו בהרעלת בוטוליזם - הרעלן החזק ביותר בטבע. ד"ר רוני קינג, וטרינר רשות הטבע והגנים, מיהר להרגיע, ומסר כי "הרעלן הזה לא יכול לפגוע בבני אדם".

מהספארי נמסר כי מקרה זה הוא חריג בהיקפו. "זה לא מחזה שאנחנו רגילים אליו. היו מקרים שהגיעו 15 בעלי חיים שהיו זקוקים לטיפול, אבל 80 בבת אחת זה כבר ממש פיגוע המוני". עוד נמסר כי "הטיפול יימשך במהלך כל הלילה ובימים הקרובים, בתקווה שנוכל להשיב את השחפים לטבע במהרה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
8,000 שיחות ביום הפיגוע: מוקד 100 שוב פספס את השיחה הקריטית
ניסיון החיסול בתל אביב: הודלפה תמונה נוספת של פצוע קשה
צרפת: אדם נעצר בפתח מלון בדיסנילנד עם שני אקדחים וקוראן

שחפים מקבלים טיפול רפואי בספארי ברמת גן. שגית הורוביץ, הספארי, ספק 500
"הטיפול יימשך כל הלילה ובימים הקרובים"/ספק 500, שגית הורוביץ, הספארי

השחפים הפגועים נמצאו בחופה המערבי של הכינרת, כשלצדם עוד מאות שחפים מתים. תחילה הם הועברו ליחידת ההסגר של בית החולים בגן הלאומי תל אפק שבמרכז הארץ, ליד מקורות הירקון, ובו קיבלו טיפול ראשוני שכלל מתן נוזלים, חמצן וחימום. במקביל, הועברו חלק מהפגרים לבדיקה במכון הווטרינרי, כדי לשלול את הידבקותם בשפעת העופות ובמחלת העופות ניוקאסל. מהבדיקה עלה כי אכן לא לקו במחלות אלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחפים מקבלים טיפול רפואי בספארי ברמת גן. שגית הורוביץ, הספארי, ספק 500
שחפים מקבלים טיפול רפואי בספארי ברמת גן/ספק 500, שגית הורוביץ, הספארי

ד"ר קינג הסביר את פשר ההרעלה, ואמר כי מדובר בתופעה המוכרת בעולם. לדבריו, "בארצות הברית לפעמים מוצאים באגמים מאות אלפי עופות מתים כתוצאה מהרעלת בוטוליזם. זהו חיידק שמפריש רעלן בתנאי סביבה קיצוניים, למשל חוסר בחמצן ועלייה בטמפרטורות - אבל לא בתנאי קור. באירוע הנוכחי הרעלן לא נמצא בכינרת. סביר יותר להניח שהוא נמצא באתר שבו הם אכלו, אבל את ההשפעה שלו הם הרגישו כשהם עפו בחזרה לאגם".

קינג הוסיף כי גם בארץ היו כבר מקרים דומים בעבר. "לפני פחות מחודשיים הייתה לנו תופעה דומה של כמות קטנה יותר של שחפים שהורעלו בים התיכון, באזור חדרה. לפני כמה שנים אספנו ברצועת החוף שבין עכו לקריות לפחות 150 שחפים ש-50 מתוכם שרדו".

שחפים מקבלים טיפול רפואי בספארי ברמת גן. שגית הורוביץ, הספארי, ספק 500
הספארי: "זה לא מחזה שאנו רגילים אליו"/ספק 500, שגית הורוביץ, הספארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully