וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: שקיפות או סימון פעילי שמאל? הכול על חוק העמותות

29.1.2016 / 10:40

ביום שני הקרוב תעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת "חוק השקיפות" של השרה איילת שקד, הדורשת חובות דיווח מחמירות על עמותות שמאל, ואף סימון נציגיהן בכנסת. למה החוק מעורר סערה במערכת הפוליטית ובציבור הישראלי? צפו ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי

כתיבה ובימוי: הילה קובו, תחקיר: ניצן קורן, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, ניר חן, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

בשנים האחרונות שבו ועלו לכותרות ידיעות על ניסיונות לחקיקת "חוק עמותות". למעשה, מדובר בסדרת הצעות חוק שהוגשו בידי חברי כנסת ממפלגות הימין ובידי שרים בשלוש הממשלות האחרונות, המבקשות לתקן חוקים הקשורים ברישום עמותות בישראל, בדרכי פעילותן ובמיסוי שלהן.

עיקר מטרת התיקונים, על פי יוזמיהם, היא הגברת השקיפות והפיקוח על ארגונים שרוב המימון שלהם מגיע מתרומות של ממשלות זרות ושל גורמים בינלאומיים.
לטענת המתנגדים לחוקים, מדובר בניסיון לא דמוקרטי להקשות על פעילותן של עמותות שמאל וזכויות אדם כמו "שוברים שתיקה", "בצלם" ו"עדאללה".

ביום שני הקרוב תובא הצעת החוק האחרונה בסדרת הצעות החוק האלה - "חוק השקיפות" שמקדמת שרת המשפטים איילת שקד, להצבעה ראשונה במליאת הכנסת, זאת לאחר שכבר אושרה בדצמבר האחרון בוועדת השרים לחקיקה.

מהם החוקים הקיימים בישראל המסדירים את פעילותן של חברות ועמותות בישראל? מי עומד מאחורי הצעות החוק הקרויות "חוק העמותות" או "חוק השקיפות"? מה "מפריע" לגורמים בימין בעבודתן של עמותות השמאל? אילו גורמים מפתיעים התנגדו להצעות החוק האלה? אילו מהן כבר עברו בהצבעות במליאת הכנסת ונכנסו לספר החוקים? ומהם הסעיפים מעוררי המחלוקת בהצעת החוק האחרונה, שצפויה לעלות שבוע הבא במליאה?
צפו ותוכלו לומר: "וואלה, הבנתי".

לכל פרקי וואלה, הבנתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully