וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הרג את סמי אל-ג'אער? המשפחה דורשת למצות את הדין עם השוטר היורה

אחמד אבו סוויס

28.1.2016 / 8:38

בני משפחתו של סמי אל-ג'אער מרהט, הצעיר שנהרג בפשיטת סמים של המשטרה בעיר לפני כשנה, פותחים בשביתת רעב. מחאתם מתרכזת באי הקמתה של וועדת חקירה חיצונית, שתבדוק את הנסיבות שהובילו למותו של סמי, וזאת אחרי שהשוטר שנעצר באשמת הירי שוחרר ממעצר ואף קודם בתפקיד

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

שנה חלפה מאז נורה למוות סמי אל-ג'אער במהלך פעילות משטרתית בעיר, ותיק החקירה נגד השוטר שנעצר בחשד כי ירה שלא כדין בג'אער עדיין נמצא בבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. השוטר שוחרר ממעצרו ובניגוד לכל הגיון מנהלי, אף זכה לקידום בתפקיד. בני המשפחה קיימו השבוע עצרת זיכרון בה שבו וחזרו על דרישתם להקמת וועדת חקירה חיצונית למשטרה.

במהלך פגישה שהתקיימה החודש במשרדי מח"ש עם אביו של סמי ועורך דינו, הוצג תיק הראיות המלא בחקירה ובני המשפחה שכבר איבדו אמונם בטוהר החקירה – הכריזו על שביתת רעב. חאלד אלג'עאר אביו של סמי טוען כי מותו של הבן מוטט את המשפחה מכל בחינה – רגשית וכלכלית. "הרבה פעמים אמרתי לעצמי - הלוואי ואני הייתי מת .הבטחתי למגזר ולמשפחתי שאני אאבק עד מוות , עד מוות במערכת האטומה הזאת. היום יש לי 3 ילדים שעובדים, ובמקום שידאגו לעצמם לקניית מגרש ובניית בית , אנחנו נאלצים לשים את כל הכסף על עורך הדין. אין שום סיוע כספי משום מקום, לא חברי כנסת ולא מהציבור בכלל", אומר חאלד".

מטרתה של אותה פשיטה משטרתית הייתה לעצור מספר סוחרי סמים בולטים בעיר. הכוח נרגם באבנים במהלך הפעולה ולטענת המשטרה, הירי החי והקטלני לכיוונו של סמי היה חלק מפעולת הגנה עצמית של אחד השוטרים. אותו אירוע דמים שנוי במחלוקת הוציא אלפי מפגינים לרחובות העיר במחאה למשך כמה ימים בדרישה להקמת ועדה חיצונית שתחקור את התנהלותה של המשטרה – אך זו כאמור מעולם לא קמה. בני משפחת אלגע'אר מבטיחים להמשיך את מאבקם עד שהשוטר החשוד ברצח יבוא על עונשו. גם מנאר, אחותו של סמי, איבדה את אמונה במדינה. " התחושה שלנו שהמדינה הזו היא מדינת משטרה ולא מדינה לכל תושביה. רק מדינת משטרה וזהו. לא מדינה דמוקרטית. החוק בה הוא רק ליהודים , לא לערבים".

טלאל אלקרנאוי ראש עיריית רהט מתייצב לצד מאבקה של המשפחה בדרישה להקמת וועדת בדיקה חיצונית. "אנחנו מחפשים תשובות ואין תשובות", הוא אומר. "כנראה שאנחנו 'לא על המפה', ואם אנחנו על המפה - נעיד דברינו גם כאן וגם בכל מקום. אנחנו רוצים פעולות במסגרת החוק, כן וועדת חקירה, כן וועדת בדיקה אבל אנחנו רוצים תוצאות. צריך להביא את האשמים למשפט. אם מדינת ישראל טוענת שהיא מדינת חוק - יש להביא אותם למשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully