וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשאת מלחם השתמש בסרטונים של דאעש כדי לתת לו לגיטימציה דתית"

28.1.2016 / 0:31

הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' אמר לאולפן וואלה! NEWS כי המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב סבל מהפרעת אישיות קשה, שגרמה לו לרצות "לפגוע ולהרוס". לדבריו, "אין סיכוי שהפיגוע היה משהו אימפולסיבי"

עריכה: ניר חן

הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ' אמר אתמול (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי מהסרטונים שבהם תיעד את עצמו נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב, עולה כי הוא השתמש בסרטונים של ארגון "המדינה האסלאמית" כדי לתת לעצמו לגיטימציה דתית.

"בסלפי שלו רואים מישהו שמדבר בשם האסלאם ובשם הנביא על שנאה ועל רצח ועל שחיטה", סיפר. "מדבר על שנאה לא רק ליהודים, אלא גם לשיעים, לנוצרים ולרוסים. הוא מדבר על שתיית אלכוהול שאסורה באסלאם ושימוש בסמים קשים. מלחם אובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז, אבל בעיקר בהפרעת אישיות קשה. אלה אנשים שאין להם גבולות, לא דין ולא דיין. הם כועסים על כל העולם ורוצים לפגוע ולהרוס. לגרום לאנשים מצוקה קשה בטענה שהם המסכנים והמקופחים. הם חשים ריקנות פנימית".

נשאת מלחם בצילומים מתוך הסלולרי האישי שלו. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
המחבל נשאת מלחם/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

לדבריו, "מלחם רצה להשיג ריגושים שאפשרי להשיג דרך אלכוהול וסמים, ומכאן מתחיל מעגל מסוכן שגורם למצבים פסיכוטיים והזיות. הוא לא היה מאוזן, אבל הוא היה בעל יכולת שיפוט וענישה. הוא נבדק על ידי מספר לא מבוטל של רופאים פסיכיאטריים מומחים, הוא נשפט לחמש שנים כי הוא גנב נשק. טענו כי הוא לא בר שיפוט וחולה נפש, אבל קבעו שהוא כן בר שיפוט. האחריות מוטלת על כתפיו".

ד"ר רבינוביץ' הוסיף כי מלחם "היה מניפולטור. הוא ידע להשתמש בסרטוני דאעש כדי לתת לעצמו לגיטימציה להרס בשירות הדת. הסרטונים של דאעש פונים בדיוק לאנשים כאלה, עם הפרעת אישיות מובנית, ונותנים להם לגטימציה להרוג בשם הדת. כשהם בהם לא באמת אנשים דתיים ואמינים, כי אחרת הוא לא היה שותה בירה". הוא הדגיש כי "אין סיכוי שהפיגוע היה משהו אימפולסיבי, אלא משהו ארוך טווח. זו הפרעת נפש אנטי-סוציאלית ולא מלחת נפש שפוטרת אותו מענישה".

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully