וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאות בערבה- מיטב התוצרת והפיתוחים בתערוכה הגדולה באזור

יניב גלעדי

26.1.2016 / 8:45

מאות חברות מהארץ והעולם הגיעו השבוע לתערוכה חגיגית במרכז הפיתוח החקלאי של אזור ערבה, בסימן ציון 25 שנה לפעילותו של המרכז. בין המיצגים, היו גם פירות וירקות "משוכללים", עמידים יותר בפני פגעי מזג האוויר ושאר צרות מוכרות לחקלאים בדרום

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

יותר מ200 חברות מהארץ ומהעולם הגיעו השבוע למרכז הפיתוח החקלאי של מועצת ערבה תיכונה ותמר כדי להציג את חזית הטכנולוגיה והפיתוח בתחום החקלאות העולמית. מעבר לפירות, ירקות ופרחים עמידים בפני נזקי מזג האוויר, מזיקים וצרות אחרות – הוצגו גם פתרונות מערכתיים עבור החקלאים.

מחירי העגבניות בישראל טיפסו בתחילת השנה לכ15 ¤ לקילו. בן רגע התעורר אז ויכוח ציבורי לוהט סביב שאלת מידת אחריותו של כל גורם בשרשרת הייצור-שיווק למחירים הגבוהים. האם זה החקלאי ? המשווק ? ואולי בכלל מזג האוויר וחרקים מזיקים שתוקפים יבולים פגיעים זמינים. מור ממן, מפתחת אפליקציית 'העיקר האיכר' ואחת המציגות בתערוכה, מבקשת לפתור חלקים בויכוח על ידי יצירת מציאות שקופה יותר עבור כל הגורמים באותה שרשרת וגם לצרכן. היא עושה זאת על ידי אפליקציה שמציגה בבירור, קודם כל - את מחירי השוק הסיטונאי .

"אנחנו נותנים את המחירים הסיטונאים בזמן אמת וגם סטטיסטיקות על כל גידול לפי קטגוריה", מספרת מור . "הכוונה היא שהמשתמשים – שזה קודם כל החקלאים, יזינו את מחירי המשווק שלהם וברגע שהם מזינים את המחיר , הם יכולים לראות את המחירים שחקלאים אחרים הזינו. כך בכוונתי ליצור שוק שקוף פתוח לכל".

עם השנים התבסס מעמדה של התערוכה החקלאית בערבה כהפנינג מקצועי ייחודי המושך אליו קהל רב מהערבה ומכל חלקי הארץ. ב 2015 בקרו בתערוכה כ-45,000 מבקרים וגם השנה נרשמו נתונים דומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully