וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג בצפון רמת הגולן; בירושלים מכינים את המפלסות ו-400 טון מלח

שלג כבד יורד בחרמון, ובשירות המטאורולוגי מעריכים כי יש סיכוי נמוך לשלג קל לפנות בוקר בבירה. משטרת ירושלים תתגבר את מוקד 100. בהמשך השבוע יוסיפו לרדת גשמים ברחבי הארץ ולהיות קר מהרגיל. הסערה תבוא לקצה ככל הנראה ברביעי. התחזית המלאה מאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו

סופת הגשם והשלג ממשיכה הערב (ראשון) לפקוד אזורים שונים ברחבי הארץ. שלג כבד יורד בהר החרמון בשעות האחרונות וכן בכמה יישובי צפון רמת הגולן. ממכ"מ הגשם של השירות המטאורולוגי עולה כי גשם יורד בפנים הארץ, בצפון, באזור ירושלים ודרומה משם. הלילה צפוי לרדת שלג בהרי הצפון וכן בפסגות הגבוהות של הרי המרכז. בשירות המטאורולוגי מוסרים כי יש סיכוי נמוך לשלג קל לפנות בוקר בירושלים. בהמשך הערב והלילה צפוי לרדת גשם לפרקים מלווה ברוחות ערות מהצפון ועד לצפון הנגב ויוסיף להיות קר במיוחד. קיים חשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים. בנגב צפויים לרדת גשמים מקומיים.

מחר יוסיף להיות קר במיוחד. גשם לפרקים לרדת בעיקר במרכז הארץ ובצפון הנגב. ייתכן שלג קל בהרי הצפון ובפסגות הרי המרכז ולקראת הלילה גם בירושלים וייתכן שבהר הנגב. החשש משיטפונות והצפות במקומות המועדים עדיין ישרור ויוסיפו לנשב רוחות ערות.

בשלישי יירדו ממטרים לפרקים בעיקר במרכז הארץ ודרומה מלווים בסופות רעמים, יוסיף להיות קר מהרגיל אך הרוחות ייחלשו. ייתכן שלג קל בהרי הצפון ובהר הנגב. שלג יוסיף לרדת בהרי המרכז ,כולל בירושלים. ברביעי ימשיכו גשמים מקומיים לרדת במרכז הארץ ודרומה שילוו בסופות רעמים בודדות עד שעות אחר הצהריים. ייתכן שלג קל בהרי יהודה גם ביום רביעי, כולל בירושלים והר הנגב. בלילה זה מתריעים בפני חשש לקרה. החזאים מעריכים כי ברביעי תבוא לקצה הסופה. למחרת, יום חמישי, יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות אולם יוסיף להיות קר מהרגיל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג קל יורד בקיבוץ אלרום שבגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכ"ם הגשם של השירות המטאורולוגי:

בעקבות התחזית לשלג בירושלים, השלימו הרשויות וגופי החירום השונים בבירה את היערכותם. משטרת ירושלים ערכה תיאום עם הגורמים הרלוונטיים, בהם עיריית ירושלים, מועצות מקומיות, מד"א, כיבוי אש, חברת החשמל וצה"ל, במטרה לשמור על ביטחון הציבור ולאפשר את שגרת החיים.
במסגרת ההיערכות המחוזית, יתוגבר מוקד החירום המשטרתי - מוקד 100, על מנת לתת מענה לפונים ומשמרות השוטרים יתוגברו בכוח אדם, בהתאם לצורך. בנוסף, יתוגבר מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. במשטרה ציינו כי הציבור יוכל להתקשר ולקבל מידע על אודות צירי תנועה עירוניים ובינעירוניים וכן לדווח על אירועים ותקלות.

חברת "סיטיפס" קוראת לציבור הנהגים שלא להשאיר על המסילות כלי רכב שיגרמו להצטברות שלג וימנעו מעבר של רכבות. בימי שלג בשנים האחרונות ננטשו כלי רכב על מסילות הרכבת הקלה ובעקבות כך הרכבות לא יכלו לנוע, מה שגרם להצטברות שלג לכל אורך הקו ומנע את המשך תנועת הרכבות. במסגרת ההיערכות לשלג סוכם כי העירייה תקצה גרר לפינוי כלי רכב שנתקעו על תוואי המסילה. הרכבת הקלה בירושלים מותאמת לתנאי נסיעה בשלג בגובה של עד כחמישה סנטימטרים בלבד. אם שלג כבד יותר ייערם על גבי המסילות, השירות ייפסק ויחודש מיד כשיתאפשר.

שלג באלרום. ינואר 2016. מועצה אזורית גולן, מערכת וואלה! NEWS
שלג נערם בקיבוץ אלרום שבגולן/מערכת וואלה! NEWS, מועצה אזורית גולן
ניר ברקת בעיריית ירושלים המשלימה את ההיערכות למזג האוויר הסוער ולשלג הצפוי. ינואר 2016. אורן בן חקון, מערכת וואלה! NEWS
ניר ברקת בעיריית ירושלים המשלימה את ההיערכות למזג האוויר הסוער ולשלג הצפוי. ינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, אורן בן חקון

אתר תחזית מזג האוויר "ירושמיים" מוסיף כי היום, בשעות הערב-לילה, קיים סיכוי למטחי שלג שלא ייערם. מחר יירד גשם לפרקים, "לעתים שלג, ללא היערמות. שלג רציני מדי יחל בערב או לכל המאוחר בלילה והשלג ייתפס". ביום שלישי טוענים באתר הירושלמי כי "סיכוי בינוני לבוקר לבן. שלג בינוני-כבד יירד לפרקים במיוחד בבוקר-צהריים מגובה 700 מטרים ויותר שייערם. בערב ובלילה תהיה ככל הנראה הפוגה".

היערכות בבירה: מאה מפלסות שלג ועשרה רכבי 4X4 עם כפות פילוס

עיריית ירושלים מצדה משלימה את ההיערכות ותפעיל החל מהלילה כמאה מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. אם תהיה החרפה בתחזית, נערכת העירייה לגיוס עוד עשרות מפלסות וטרקטורים וכלים הנדסיים לסיוע, חילוץ ופינוי הצירים. כמו כן, לראשונה השנה תפעיל העירייה עשרה רכבי 4X4 שעליהם יותקנו כפות לפילוס צירי, אלה יעבדו על פסי הרכבת הקלה, כדי לאפשר את תנועתה הרציפה. העירייה רכשה גם 400 טונות מלח לפיזור על הכבישים.

שלג נערם באתר החרמון. ינואר 2016. אתר החרמון,
שלג כבד בחרמון/אתר החרמון

במחסני החירום של עיריית ירושלים הצטיידו היום באלפי מנות מזון, אתי חפירה, אמצעי חימום, גנרטורים, שקיות חימום, אמצעי תאורת חירום ומאות שמיכות ושקי שינה. המוצרים יפוזרו במנהלים הקהילתיים ברחבי העיר ומהם לתושבים הנזקקים. הלילה תתקיים הערכת מצב בחמ"ל העירוני שנפתח בכיכר ספרא. החלטה על קיום הלימודים תתקבל בסיום הערכת המצב או מחר בבוקר.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר היום כי "עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת השלג. שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ואנחנו מצפים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן. השלג מחייב מוכנות עירונית ואחריות אישית של כלל התושבים ואנו קוראים לכל התושבים להתכונן לקראת השלג, להקדים את ההערכות, לגלות אחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי ההצלה".

כוננות שלג בבתי החולים בבירה

נשים בהיריון: פרופ' הוכנר מציעה לשים לב לסימנים אפילו מוקדמים של תחילת לידה ולצאת לדרך. "לא בהיסטריה כמובן, אלא בנחת ובנסיעה בטוחה"

בתי החולים בירושלים ערוכים לקראת מזג אוויר קיצוני וצירי התנועה אליהם יפולסו בעדיפות גבוהה. בבית החולים הדסה סיפרו היום כי במצב של היערמות יושארו הכוננים בבית החולים לאורך כל הסופה. במוסד נערכו אף עם כמויות של ציוד רפואי, תרופות, כביסה נקייה, מזון ודלקים להפעלת גנרטורים. גם בשערי צדק הכינו מקומות לינה לעובדים חיוניים בין כתלי בית החולים. מחר ייפתח בבית החולים מטה חירום (מספרי הטלפון של מטה החרום: 02-6555072; 02-6555773; 02-6555423). דוברת בית החולים מסרה היום כי במקרה של שלג כבד תיתכן סגירה של מרפאות לא חיוניות.

מנהל מיון ילדים בהדסה הר הצופים ד"ר דוד רכטמן העביר היום הנחיות לתושבי העיר: "אוכלוסיית הילדים והתינוקות מחייבת התייחסות מוקפדת. יש להלביש את הילדים והתינוקות בביגוד חם, בעיקר בלילות, מאחר שהם נוטים להתקרר יותר. כמובן, אין להגזים בביגוד ובשכבות, יש למצוא את האיזון הנכון. האיזון חייב להישמר גם בבתים. אדגיש כי אין לחמם באמצעי חימום לא תקניים, ובכל מקרה כדאי להשאיר פתח לאוורור גם בקור העז. סימנים המחייבים פנייה למיון הם ישנוניות, ערפול, שינוי הכרה, חולשה כללית או כאבים בגפיים, אוזניים או אף. כוויות קור הן מצבים שפחות רגילים אליהם בארצנו אך עדיין יש לתת את הדעת על שינוי בצבע הגפיים ולשמור על ביגוד יבש ושהייה קצרה ככל האפשר במקום חשוף לקור".

פרופ' דרורית הוכנר, מנהלת מחלקת נשים ויולדות בהדסה הר הצופים, אמרה כי "ציבור הנשים בהיריון יכולות להיות רגועות ובטוחות שהגעתן אל בית החולים תתאפשר בכל שעה, אך כמובן שבעת שכזו אם ייערם שלג על הכבישים, ההגעה או הפינוי לבית החולים יכולים להיות איטיים יותר". לכן, פרופ' הוכנר מציעה לשים לב לסימנים אפילו מוקדמים של תחילת לידה ולצאת לדרך. "לא בהיסטריה כמובן, אלא בנחת ובנסיעה בטוחה".

מזג אוויר סוער בבני ברק. ינואר 2016. ראובן קסטרו
סוער בבני ברק/ראובן קסטרו
מזג אוויר סוער בבני ברק. ינואר 2016. ראובן קסטרו
מזג אוויר סוער בבני ברק. ינואר 2016/ראובן קסטרו

במטה השלג של המועצה האזורית גולן אמרו כי בהתאם לתחזית הטמפרטורה תרד בלילה מתחת לאפס בהרים שמעל 800 מטרים. לפי המטה, צפויים מעט משקעים שיירדו בצורת שלג שיקפא. בהתאם לכך מטה השלג יבצע הערכת מצב לפנות בוקר אם ניתן לפתוח את מוסדות החינוך בצפון הגולן. הודעה על כך תפורסם בשעה 6:00 בבוקר. במועצה אמרו כי צוותי נתיבי ישראל ערוכים לפיזור מלח ולפילוס.

בחינת הבגרות בעברית למגזר הערבי תתקיים מחר כסדרה

מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן הנחתה את מערכת החינוך להיערך לקראת פגעי מזג האוויר הצפויים בהמשך השבוע, ולפעול בהתאם להנחיות המשרד לביטחון פנים. במסגרת זו נערך המשרד לפתיחת חדרי מצב במחוזות ובמטה בירושלים, כדי לעקוב מקרוב אחר הנעשה בשטח - ובמקרה הצורך מתן מענה כנדרש.

ממשרד החינוך נמסר כי בבתי ספר שבהם לא ניתן יהיה לקיים לימודים, יפנה מנהל בית הספר לרשות המקומית וייוועץ עם מנהל אגף החינוך ברשות ועם נציגי המחוז במשרד החינוך - ובהתאם למצב ולשיקול הדעת תתקבל החלטה בנושא. המשרד הנחה כי בימים הקרובים לא יתקיימו טיולים במקומות מועדים שבהם צפוי לרדת שלג או ייתכנו שיטפונות. עוד נמסר כי מחר תתקיים כסדרה בחינת הבגרות בעברית למגזר הערבי. אם בתי הספר ייסגרו בשל מזג האוויר, יינתן לבתי ספר אלו מענה על ידי המשרד.

סופה בצומת גוש עציון. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
הסופה תישאר באזור עד יום רביעי. גוש עציון, היום/נועם מושקוביץ
סופה בצומת גוש עציון. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
סופה בצומת גוש עציון. ינואר 2016/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully