וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונסוליה במזרח ירושלים: מדיניות ארה"ב לא השתנתה

רויטרס

10.10.2002 / 19:41

הנשיא בוש חתם בתחילת החודש על חוק חדש, המגדיר את ירושלים כבירת ישראל; קצין יחסי הציבור של הקונסוליה אמר היום לנציגי הפלסטינים: הנושא ייפתר סופית במו"מ, החוק - המלצה בלבד

קצין יחסי הציבור של הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים, צ'אק האנטר, אמר היום לניצגי הפלסטינים כי מדיניות ארה"ב בנושא ירושלים לא השתנתה. זאת, למרות החוק החדש שאושר בוושינגטון בתחילת החודש, לפיו במסמכים רשמיים של ארה"ב תירשם ירושלים כבירת ישראל. עוד נקבע, כי הקונסוליה תהיה כפופה לשגרירות ארה"ב בתל אביב.

"ממשלת ארה"ב ממשיכה לראות בשאלת ירושלים כנושא שיעלה לדיון באופן סופי במו"מ בין שני הצדדים", אמר האנטר לנציגי דת וממשל פלסטינים. "לכן, לא נשנה את הנוהלים שלנו, בפרסומים רשמיים, או באופן בו רשומה העיר ירושלים במסמכים רשמיים, כגון דרכונים", נמסר בהצהרה מטעמו. האנטר אמר לסוכנות "רויטרס", כי כשבוש חתם על החוק שאישר הקונגרס, הוא הוציא הצהרה לפיה מדובר בהמלצה ולא בחובה.

הפלסטינים זעמו על החוק החדש. בתגובה, חתם בשבוע שעבר יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, על חוק המכריז על ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית. ערפאת נמנע מלחתום על החוק במשך כשנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully