וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הכפור וההסכם עם טורקיה, זרם המהגרים לאירופה רק גובר

חרף הטמפרטורות הנמוכות והפעולות של הרשויות באנקרה, הארגון הבינלאומי להגירה דיווח כי מספרם של אלו שהגיעו לחופי יוון החודש גבוה פי 21 מהתקופה המקבילה אשתקד. "המצב נואש לחלוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

למרות מזג האוויר וההסכם בין האיחוד האירופי לטורקיה, זרם המהגרים ליבשת עדיין לא נעצר, אלא אף גדל – כך מסר אתמול (שלישי) הארגון הבינלאומי להגירה. לפי הנתונים, מספר האנשים שהגיעו לחופיה של יוון בחודש ינואר הנוכחי גבוה פי 21 מהתקופה המקבילה אשתקד.

בזמן שאלפי פליטים ממשיכים לעבור מיוון דרך הבלקן למערב אירופה, ארגוני סיוע הזהירו מכך שלרבים מהם אין היכן לשהות בתקופת החורף, שבמהלכה צנחו הטמפרטורות באזור מתחת לאפס. "המצב נואש לחלוטין", אמרה ולנטינה בולנבק, דוברת הארגון "שמרו על הילדים", לסוכנות הידיעות הצרפתית.

בולנבק, שנמצאת בדרום סרביה בסמוך לגבול עם מקדוניה, הוסיפה כי הפליטים נאלצים לכתת את רגליהם במשך שני קילומטרים כדי להיכנס לסרביה. אז הם נוסעים למרכז רישום בפרסבו, שם היא ראתה ילדים רועדים עם שפתיים כחולות למרות האוהלים המחוממים.

מהגרים חוצים את גבול מקדוניה לעבר סרביה, 19 בינואר 2016. רויטרס
הקור לא מרתיע. מהגרים חוצים את גבול מקדוניה לעבר סרביה, אתמול/רויטרס

לפי סוכנות הפליטים של האו"ם, כמעט 7,000 מבקשי מקלט נכנסו למרכז הרישום שבסרביה מאז יום שישי ועד ליום שני. למרות מסרי ההרגעה שהמצב "תחת שליטה", הצעדים החדשים שאוסטריה מתכננת לנקוט החל מהיום, בהם פיקוח הדוק יותר של הצבא על הגבול והשלמת המכשול במעבר הגבול המרכזי שלה עם סלובניה, עשויים ליצור צוואר בקבוק נוסף ולגרום למהגרים רבים להיתקע ללא אפשרות להמשיך בדרכם.

יותר ממיליון פליטים ומהגרים חצו את הים התיכון בשנה שעברה והגיעו דרכו לחופיה של אירופה. כמעט מחצית מהם היו סורים, שנמלטו מהמלחמה בארצם. הארגון "רופאים ללא גבולות" ביקר אתמול את האיחוד האירופי על "כישלונו החרוץ" בטיפול בגלי המהגרים. הוא הפציר בבריסל לספק להם דרכי מעבר בטוחים.

גם קרן המטבע הבינלאומית הזהירה את אירופה מפני האתגר הכלכלי שמעמיד בפניה משבר המהגרים. היא קראה לראשי האיחוד לפעול קשה יותר כדי לשלב בצורה טובה יותר בחברה את הפליטים ואת המהגרים שהגיעו בהמוניהם. "גל הפליטים יוצר אתגר גדול עבור שוק העבודה והמערכות הפוליטיות באיחוד האירופי", נמסר בהודעה של הקרן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מהגרים חוצים את גבול מקדוניה לסרביה, 19 בינואר 2016. AP
כ-7,000 איש הגיעו למרכז רישום בסרביה בתוך שלושה ימים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully