וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: תום עידן הבלעדיות הפוליטית על המוסר

20.1.2016 / 11:07

מעצרם של פעילי השמאל והחשדות שעלו בעקבות חשיפת הפרשה, מסמלים את סוף עידן צדקנות השמאל שבעזרת טרמינולוגיה תקינה פוליטית עטה על עצמו במשך שנים מסכה של כבשה תחת מסווה של זאב

אדם החשוד בקשירת קשר לביצוע פשע. אמיל סלמן/ ג'יני, הארץ
הפעיל שנעצר בנתב"ג/הארץ, אמיל סלמן/ ג'יני

אומרים שעתידו של כל מונופול הוא להישבר. באחרונה, אוספים בשמאל הישראלי את רסיסיה של הילת הבלעדיות לדאגת זכויות אדם שניכסו לעצמם, הילה שהתנפצה עם שידור תחקיר "עובדה" על ארגוני "תעאיוש" ו"בצלם".

מתי הפכנו לחברה שמשייכת ערכים כמו הומניזם וליברליזם על סמך מחנאות פוליטית? האם כל אדם בעל אידיאולוגיה ימנית רומס זכויות אדם סדרתי רק בשל היותו ימני? כיצד השתלטה הפוליטיקה הרדיקלית על עניינים ברומו של עולם כמו חיי אדם? בזמן שטוקבקיסטים ברשתות חברתיות שמחו לאידם של ארגוני השמאל עם פרסום התחקיר, אלו המחשבות והשאלות, שהתרוצצו בראשי.

סוף עידן

"כל מונופול, תהא צורתו מה שתהא, מדכא את האדם הפשוט", אמר פעם אחד מאבות הימין הליברלי-ציוני, ראש הממשלה מנחם בגין. מי זה האדם הפשוט והמדוכא לענייננו? זה אותו אחד שמתבייש להציג את השקפתו הימנית מכיוון שהבלעדיות למוסר ולדאגה לחלש שייכת כמובן לשמאל, וזה ההוא שמסתיר את עצם היותו שמאלני כי הוא באמת אוהב את מדינת ישראל ומעדיף שלא להצטייר כבוגד. בתור סטודנט, נחשפתי לא אחת לבושת הפנים הזו שהשתלטה על פניו של אדם רק כי מישהו יצר פעם תמהיל מונופולי שגוי המערבב ערכים חברתיים והומאניים עם אידיאולוגיה פוליטית, תמהיל שנופץ מבחינתי עם חשיפת תחקיר "עובדה".

אתמול (שלישי) נעצר פעיל שמאל נוסף, במסגרת הפרשה שבה נעצר פעיל שמאל לפני שבועיים. מעצרם והחשדות שעלו בעקבות חשיפת הפרשה, מסמלים סופו של עידן. תם עידן צדקנות השמאל אשר בעזרת טרמינולוגיה תקינה פוליטית עטה על עצמו במשך שנים מסכה של כבשה תחת מסווה של זאב, שהשתמש בשפת הערכים ההומאניים להסוות שאיפות ומטרות פוליטיות סמויות. כמובן שאין צורך להקצין ולהכליל בתוך העידן המתפורר את כל מחנה השמאל, אך קשה להתעלם מאי היכולת של מפלגת מרצ למשל, המתיימרת לייצג את ה"שמאל האמיתי" בישראל, לגנות פעילי שמאל כמו אלו שהופיעו בתחקיר, בניגוד לגינויים שעלו מכל עבר במחנה הימין לאחר פרסום הסרטון מ"חתונת הדמים".

מנחם בגין. לשכת העיתונות הממשלתית
"כל מונופול, תהא צורתו מה שתהא, מדכא את האדם הפשוט". מנחם בגין ז,ל/לשכת העיתונות הממשלתית

זה בסדר, מותר להיות שמאלנים ובאותה נשימה גם ציונים, כמו שמותר להיות ימנים ובאותה נשימה ליברלים ודואגים לזכויות האדם של האחר. דוגמה לכך היא ארגון "זכויות אדם כחולבן" ששם לו למטרה לדאוג לזכויות אדם בישראל תוך שיתוף פעולה עם צה"ל. זהו ארגון זכויות ימני וליברלי (כן,יש גם דבר כזה) ששומר על זכויות הפרט במחסומים ושמפיץ בקרב החיילים את ערך טוהר הנשק.


אם תשאלו אותי, זהו צלצול השכמה עבורנו, צלצול שמסמן שהגיע הזמן לשנות את החלוקה השבטית שנוצרה אצלנו בעם, חלוקה שמנכסת תפקידים מוסריים לאנשים שהם לא, שממירה צרכים חברתיים בשיקולים פוליטיים ושבנתה במשך שנים מציאות מסולפת ושגויה. אם תפגשו פעם במחסום בפעיל לזכויות אדם ימני ולא תבינו באיזו מציאות אתם חיים, תדעו שתם עידן הבלעדיות הפוליטית על המוסר וההומאניות, ותאמרו שלום לימין הליברלי.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully