וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 20 הרוגים במתקפה של טליבאן על אוניברסיטה בפקיסטן

התוקפים הסתערו על אוניברסיטת "באצ'ה חאן" שבצפון-מערב המדינה והרגו סטונדטים, מאבטחים ומרצה. כוחות צבא ומשטרה שכיתרו את המקום סורקים המתחם בחיפוש אחרי חמושים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 20 בני אדם נהרגו הבוקר (רביעי) ועוד עשרות נפצעו במתקפה של חמושים מטליבאן על אוניברסיטה בצפון-מערב פקיסטן - כך מסר משרד הבריאות במדינה. דובר מטעם רשויות ההצלה מסר כי בין ההרוגים באוניברסיטת "באצ'ה חאן" בעיר צ'ארסדה שבמחוז חייבר פחטונחווה היו סטודנטים, מאבטחים, שוטרים ולפחות מרצה אחד.

במקום התנהלו חילופי אש בין המחבלים לכוחות הביטחון במשך כמה שעות ולפחות ארבעה מהחמושים חוסלו. גורם ביטחוני אמר כי מניין ההרוגים צפוי לעלות במהלך הסריקות שמבצעים כוחות הביטחון בחדרים ובכיתות כדי לוודא שאין עוד חמושים שמתבצרים במקום.

ככל הנראה, המחבלים פוצצו מטענים עם הסתערותם על האוניברסיטה סביב השעה 9:30 (שעון מקומי). החמושים, שניצלו את הערפל, טיפסו על חומות המתחם, בטרם נכנסו למבנים שבקמפוס ופתחו באש לעבר סטודנטים ומרצים.

חיילים פקיסטנים נכנסים לאוניברסיטת באצ'ה חאן בצפון-מערב המדינה, שעליה השתלטו חמושים, 20 בינואר 2016. רויטרס
חיילים פקיסטנים מתכוננים להסתערות על אוניברסיטת "באצ'ה חאן", הבוקר/רויטרס
הרוגים במתקפת טרור על אוניברסיטה בצפון-מערב פקיסטן. רויטרס
עשרות בני אדם נפצעו. כוחות הצלה מחוץ למתחם האוניברסיטה/רויטרס

כוחות צבא ומשטרה, מגובים בכלי רכב משוריינים, כיתרו את המתחם. לפי דיווחים מקומיים, כ-3,000 סטונדטים ו-600 אורחים נכחו במקום בזמן המתקפה על האוניברסיטה, שנוסדה ב-2012. האוניברסיטה הייתה אמורה לארח אירוע שירה, לציון יום השנה למותו של חאן עבדול חאן, פעיל למען עצמאותו של המיעוט הפשטוני שעל שמו נקרא המקום.

בסוף 2014 נהרגו 130 תלמידים בבית ספר בעיר פשוואר הסמוכה במתקפה שביצע טליבאן. צ'ארסדה ממוקמת כ-50 קילומטרים מצפון לפשוואר, שם רק לפני כמה ימים נסגרו כמה בתי ספר מחשש למתקפות דומות.

(עדכון ראשון: 9:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully