וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסורת מכוערת": שני כבישים בלתי חוקיים נסללים במטה בנימין

20.1.2016 / 21:00

הכבישים הנסללים בענתות ובאזור נופי פרת עוברים בחלקם על אדמות פרטיות של פלסטינים בכפר ענאתא. לדברי המנהל האזרחי, לאחד הכבישים הוצא צו הריסה ולשני הוצא צו להפסקת עבודה. חוקר קרקעות: "הרשויות והמתנחלים נוהגים בהפקרות ברכוש פלסטיני"

אדמות פלסטיניות באזור ענתות. ינואר 2016. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
הדרך החדשה שנסללת קצרה יותר. תוואי הכביש בענתות/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס

שני כבישים נסללים בימים אלו בהתנחלויות במועצה האזורית מטה בנימין, על אף שהם עוברים בחלקם באדמות פלסטיניות פרטיות. לדברי המנהל האזרחי, לאחד הכבישים הוצא צו הריסה ולשני צו הפסקת עבודה. אחד הכבישים נסלל בין שתי שכונות בהתנחלות ענתות, שעד כה המעבר בין שתיהן היה דרך הבתים באחת השכונות. כעת, נסללת דרך קצרה יותר מחוץ לשכונה. אורכו של הכביש כ-320 מטרים ורוחבו כ-15 מטרים והוא עובר באדמות פרטיות של תושבי הכפר ענאתא הפלסטיני.

העבודות על הכביש החלו כבר ב-2012, אך המנהל האזרחי הוציא צו להפסקת העבודה. בתקופה האחרונה חודשו העבודות ויו"ר מועצת הכפר עתר לבג"ץ בדרישה להוציא צו על תנאי וצו ארעי וביניים נגד העבודות על אדמות בכפרו.

נופי פרת, ינואר 2016. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
"נמסר צו הפסקת עבודה". הכביש הנסלל באזור נופי פרת/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס

כביש נוסף נבנה באזור נופי פרת, והוא מוביל למאחז בלתי חוקי סמוך שנבנה על אדמות מדינה, אך המבנים בו נבנו ללא היתר כמחויב בחוק. המאחז הוקם ב-2014, אז גם החלו העבודות לסלילת הכביש ובמקום ישנם שני מבנים בתוך שטח חקלאי מגודר. לוואלה! NEWS נודע כי בימים אלו נעשים ניסיונות להסדיר את מעמד המאחז. לאחרונה החלו עבודות להרחיב את הכביש שאורכו 780 מטרים. כ-240 מטרים מהכביש עוברים על אדמות פרטיות של פלסטינים, גם הן בכפר ענאתא.

דרור אטקס, חוקר קרקעות בגדה אמר כי "הממשלה הנוכחית אומנם חדשנית בכל הקשור לנבזות והאלימות שהיא מפגינה ביחס לכל קול עצמאי וביקורתי בתוך החברה הישראלית, אך לפחות בכל הקשור ליחסה לאכיפת חוק נגד ההפקרות שבה הרשויות והמתנחלים נוהגים ברכוש פלסטיני בגדה, היא ממשיכה מסורת ארוכה ומכוערת של ממשלות קודמות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אדמות פלסטיניות באזור נופי פרת. ינואר 2016. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
תוואי הכביש בנופי פרת/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה כי "הדרך הבלתי חוקית באזור ענתות מוכרת למנהל האזרחי ונמסר נגדה צו הריסה. באשר לדרך המובילה אל המבנים (המאחז ליד נופי פרת – ש"ב) צו הפסקת עבודה נמסר ב-5 בינואר ומאז נערכו במקום שני סיורי פיקוח על מנת לוודא כי הצו אינו מופר".

נופי פרת, ינואר 2016. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
אזור נופי פרת/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס
נופי פרת, ינואר 2016. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
נופי פרת, ינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס
נופי פרת, ינואר 2016. דרור אטקס, מערכת וואלה! NEWS
נופי פרת, ינואר 2016/מערכת וואלה! NEWS, דרור אטקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully