וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובך, גשם ושלג: מזג האוויר הנעים יתהפך מחר וניכנס למערכת חורפית

17.1.2016 / 16:55

שנת 2016 צפויה להביא עמה לא מעט משקעים, כשממחר סופות יפקדו את רחבי הארץ. "המערכת תסגור את כמות המשקעים הממוצעת לינואר כולו בצפון". חברות התעופה נערכות לשינויים. כל הפרטים - בפנים

חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
היום משתזפים. מחר - מוטב לצאת עם מטריה מהבית/ראובן קסטרו

אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון בתחזית לימים הקרובים, נראה כי הכניסה לשנת 2016 תעשה טוב לכמות המשקעים בצפון הארץ. עד סוף דצמבר הגשמים שירדו במהלך החורף הנוכחי בירכו בעיקר את דרום הארץ ומרכזה. החל מינואר מגמה זו החלה להשתנות לטובת הצפון, ולפי החזאי הוותיק אורי בץ המערכת החורפית שתחל מחר (שני) - אחרי מזג האוויר החמים היום - עשויה להשלים מהפך.

"עד תחילת ינואר הצפון קיבל רק 50% מכמות המשקעים הממוצעת, אבל לפי המודלים האקלימיים שאני מסתכל עליהם, נכון לעכשיו, המערכת הקרובה שתחל מחר תסגור את כמות המשקעים הממוצעת לינואר כולו בצפון הארץ", אמר בץ בשיחה עם וואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
"אפשר לנשום לרווחה": שני ישראלים חולצו באתיופיה בתוך יממה
הקפאת הליכים למגה: סניפי הרשת לא ייפתחו מחר
עובדי עיריית י-ם לברקת: אל תשתמש בנו כבני ערובה במאבק מול כחלון

אובך בחוף הים באשקלון. אוקטובר 2015. רויטרס
אובך בחוף הים באשקלון/רויטרס

לקראת הסופה הצפויה, אחרי שהיום אף שהו מתרחצים בחופי הים, חברת התעופה "ארקיע" הודיעה כי היא עורכת שינויים בלוחות הזמנים ומקדימה טיסות. לפיכך, כל הפעילות הפנים-ארצית בקו שדה דב-אילת, תתקיים מחר עד השעה 13:00 בצהריים. הודעות על שינויים הועברו לנוסעים.

גם חברת "ישראייר" ערכה שינויים בלוח הזמנים שלה לקראת מזג האוויר. מהשעה 13:30, הטיסות שאמורות לצאת משדה דב יצאו מנתב"ג. כמו כן, החל מ-13:30 תועבר הפעילות משדה התעופה באילת לשדה התעופה בעובדה. הודעות נמסרו לנוסעים.

עוד באותו נושא

מזג אוויר הפכפך: היום התחממות, מחר – קר מהממוצע, גשמים ואובך כבד

לכתבה המלאה
חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
תושבי תל אביב מנצלים שעות שמש אחרונות, היום/ראובן קסטרו

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי מחר משעות הבוקר המאוחרות צפוי להיכנס לאזורנו אובך כבד, שימשך עד לבוא הגשם הצפוי להתחיל לרדת בלילה שבין שני לשלישי. שלג צפוי לרדת בחרמון וייתכן כי גם במקומות נוספים בצפון רמת הגולן. נחום יודוביץ', חזאי השירות המטאורולוגי, אומר כי ביום רביעי הגשם ייחלש בהדרגה וייפסק במהלך היום. "עיקר הגשם יגיע לצפון הארץ, אבל גולת הכותרת של המערכת החורפית הצפויה היא הרוחות החזקות שינשבו מחר וביום שלישי, צפויות להגיע למהירות של יותר ממאה קמ"ש", אמר.

"האובך יימשך 24 שעות"

בץ מוסיף כי אירועי אובך בעונת החורף הם אינם דבר שבשגרה. "זה אמנם קורה מדי פעם, אבל זה לא קורה כל שנה. השנה אנחנו מדברים כבר על אירוע אובך שני בחודש ינואר, ונכון לעכשיו, אומר בזהירות רבה, שלא אתפלא אם יגיע אלינו גל אובך שלישי בינואר".

חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב, 17 בינואר 2016/ראובן קסטרו
גשם בשוק מחנה יהודה שבירושלים, ינואר 2016. נועם מושקוביץ
מערכת המשקעים הקרובה - בעיקר בצפון. גשם בשוק מחנה יהודה בירושלים/נועם מושקוביץ

איתן מאז"ה, חזאי המשרד להגנת הסביבה, אומר כי אחת לכמה שנים ישנם שניים-שלושה אירועי אובך בחודש ינואר. "זה לא חריג, אבל זה לא קורה כל שנה. אירועי אובך בחורף הם פחות שכיחים מאשר באביב ויותר עוצמתיים מאלו האופייניים לעונת האביב. האובך שיחל מחר יגיע אלינו מחצי האי סיני ומחלקים נוספים בצפון מצרים. הרוח תהיה חזקה מאוד והיא זאת שתשפיע על עוצמת האובך שצפוי להיות כבד. ככל שהרוח חזקה יותר, אז היא מרימה יותר חלקיקים.

"המצב הזה יימשך הרבה זמן יחסית: אנחנו מעריכים כי האובך ימשך 24 שעות לפחות. נכון לעכשיו אירוע האובך הצפוי נראה רציני. אם באירועי אובך רגילים אנחנו ממליצים לאוכלוסייה רגישה לא לצאת מהבתים בגלל זיהום האוויר, הפעם מסתמן שנמליץ גם לאוכלוסייה לא רגישה בריאותית לא לצאת מהבית בשל זיהום האוויר הכבד הצפוי".

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-21 מעלות
ביום עד 13 מעלות בלילה, בירושלים מ-18 עד 9, בחיפה מ-19 עד 12, בבאר שבע מ-24 עד 8, בטבריה מ-23 עד 15, ברמת הגולן מ-20 עד 9, בים המלח מ-25 עד 15, במצפה רמון מ-19 עד 9 ובאילת מ-23 עד 14.

וואלה! מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully