וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בתל אביב למען רומן זדורוב: "היה טרף קל"

17.1.2016 / 1:29

כ-200 בני אדם הגיעו לכיכר רבין וקראו לבחון מחדש את התיק נגד זדורוב, שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה לפני תשע שנים. אשתו, אולגה: "הרוצחים האמיתיים מסתובבים חופשיים, עד עצם היום הזה"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

כ-200 בני אדם הפגינו אמש (שבת) בכיכר רבין בתל אביב, למען שחרורו של רומן זדורוב, שמרצה מאסר עולם בגין רצח הנערה תאיר ראדה בשנת 2006. זאת, לאחר פסיקת בית המשפט העליון בחודש שעבר ובה הוחלט בשלישית כי זדורוב אשם, ברוב של שני שופטים מול אחד. "תיק תפור הוא לא תיק סגור", צועקים המפגינים, וגם: "העם דורש צדק משפטי" ו"הרוצחים חופשיים כשזדורוב בפנים". גבריאל וינוגרד מקצרין, מקום מגוריה של משפחתה של תאיר, הגיע להפגנה ואמר כי "כל מי שעיניו בראשו רואה שיש פה עיוות נוראי של הדין". הוא הוסיף: "מי שראה את הסרטונים הנוראיים בחקירה, רואה שמחדירים מחשבות נוראיות לזדורוב ומכניסים מילים לפיו".

במהלך ההפגנה, הושמעה הקלטה ובה נשמע זדורוב מודה לקהל. "אני יודע שיש פעילות עבורי, שיש אנשים שמתעניינים בתיק הזה", אמר. "תודה לאשתי ולכל הפעילים. אני מודה לכולכם". אולגה, אשתו, פנתה למפגינים לאחר מכן ושלחה תנחומים למשפחת ראדה על מותו של שמואל, אביה. "לפני תשע שנים מישהו חדר למבצר שלי ושדד ממני את בעלי מחיי ומילדיי. רומן מעולם לא היה חשוד בשום דבר, גם כשנלקח לחקירה. הוא לא ידע את השפה, חיסרון שהחוקרים ניצלו בציניות, מה שגרם לו להודות בפשע שלא ביצע מעולם", אמרה.

הפגנת תמיכה ברומן זדורוב כיכר רבין 16 ינואר 2016. דוד קורן
"אם זה לא היה עצוב, הייתם צוחקים עכשיו"/דוד קורן

"אותו אדם שחדר למבצרי ושדד את בעלי שכנע את אנשי המשטרה שיש פה טרף קל שאיתו אפשר לסגור את התיק במהירות. הם שתלו לרומן מידע קונקרטי על הרצח, אמרו לו שיש DNA של דם על הבגדים שלו, שלפו מניע מגוחך, ניצלו את תמימותו, הסבירו לו את מקום הרצח. אם זה לא היה עצוב, הייתם צחוקים עכשיו. אני קוראת למפכ"ל החדש, רוני אלשיך, לפתוח את התיק מחדש ולמצות עד תום את כל כיווני החקירה שלא נבדקו. לבדוק ראיה אחר ראיה בתיק הזה. הרוצחים האמיתיים מסתובבים חופשיים, עד עצם היום הזה. אני דורשת מהתקשורת להקים קול זעקה".

המפגינה ענבל זמיר, אמרה: "לא ייתכן שחקירת משטרה בתיק פלילי ממדרגה ראשונה ורצח תתנהל ככה, ואני לא שוטרת, אבל כולם יודעים שיש חוקים שצריך לפעול על פיהם. מי שהיה בזירה לא נחקר והועלמו ראיות". היא הוסיפה: "מאות ראיות נותרו בזירה. השחזור לא תאם שום צעד, מישהו גזר את מכנסיה של תאיר. איך ייתכן שנעלמה ראיה ואף אחד לא נתן את הדין?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת תמיכה ברומן זדורוב כיכר רבין 16 ינואר 2016. דוד קורן
"יש פה ציבור בלי נציגי ציבור"/דוד קורן

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין הגיע אמש להפגנה וטען כי יש אווירה של פחד. "יש תחושה מוזרה שמסבירה מה שקורה לרומן, הייתי משוכנע שאמצא פה עשרות אנשי ציבור. פה יש ציבור ואין נציגי ציבור. איך אתם מסבירים את זה? יש פה פחד", אמר. "אם המערכת הצליחה להילך איימים על אנשי הציבור יש פה בעיה קשה. הריבון הוא העם. לא אותה מערכת שקרעה את רומן זדורוב. 'צדק תרדוף', נאמר בתורתנו. אני מודה לכם וגאה להיות הערב במחיצתכם, אנשים רודפי צדק. אילו המשפט הזה של רומן זדורוב לא היה מגיע אל מערכת סגורה כמו המערכת של היום, אלא מערכת של מושבעים, האם היה סיכוי שהוא היה יוצא אשם?". בתגובה, השיבו המפגינים: "אין סיכוי".

(עדכון ראשון: 21:35)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully