וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: מה אתם יודעים על המקום שבו גדל המחבל מדיזנגוף?

15.1.2016 / 8:40

המצוד אחר המחבל מדיזנגוף הביא להפניית המבט לעבר אזור ואדי ערה, שבו גדל נשאת מלחם, ובו גם הסתתר ונהרג. מה אתם יודעים על האזור? ומה ההבדל בינו לבין "יישובי המשולש"? צפו ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי

כתיבה ועריכה: הילה קובו; תחקיר: אסתי סדקה, ניצן קורן; עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, ניר חן; עיצוב גרפי: אביחי ברוך

המצוד אחר נשאת מלחם, המחבל מדיזנגוף, הביא השבוע להפניית המבט לעבר ואדי ערה שבצפון הארץ, אזור שבו מתגוררים בעיקר ערבים אזרחי המדינה, ושבו נולד, גדל ולפני כמה ימים גם נקבר מלחם.

ואדי ערה הוא שמו בערבית של נחל עירון, שזורם בקווי המפגש של השומרון, רמות מנשה והשרון, מהעיר אום אל-פחם לכיוון דרום-מערב, מרחק של 20 ק"מ עד למפגש עם נחל חדרה. האזור סופח למדינת ישראל במסגרת הסכמי שביתת הנשק עם ירדן לאחר מלחמת העצמאות, על מנת שהמדינה הצעירה תוכל לשלוט על הציר המרכזי שמחבר בין הצפון למישור החוף, כביש 65.

מה ההבדל בין היישובים ערה וערערה שבוואדי ערה? מה הקשר בין ואדי ערה ליישובי "המשולש"? מה מקור הכינוי הזה? מהו "המשולש הגדול" ומהו "המשולש הקטן"? מה היישובים הכי מוכרים בוואדי ערה? מה המאורעות ההיסטוריים שקרו באזור? מהן התכניות השונות שבמהלך השנים הגו פוליטיקאים בקשר אליו? ואיך נראו החיים שם בשבוע האחרון? צפו ותוכלו לומר: ואדי ערה? וואלה, הבנתי.

לכל פרקי וואלה, הבנתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully