וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 שופטים ורשמים חדשים יושבעו: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

14.1.2016 / 7:30

ארגון הבריאות העולמי יכריז על סיום המגפה שתקפה את מערב אפריקה. 21 שופטים ורשמים בכירים יושבעו בבית הנשיא. 19 שנה ל"הסכם חברון" בין ישראל לרשות ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

טקס השבעת 21 שופטים ורשמים בכירים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה ריבלין, שרת המשפטים שקד ונשיאת העליון נאור/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס להשבעת 21 שופטים ורשמים בכירים בבית הנשיא שבירושלים. ארבעה שופטים יושבעו לבתי המשפט המחוזיים, עשרה שופטים לבתי משפט השלום, שופטת אחת תושבע לבית משפט לתעבורה ושישה רשמים בכירים יושבעו לבתי משפט השלום. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרת המשפטים איילת שקד ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, שצפויים גם לשאת דברים. כמו כן, בטקס ינכחו חברי הוועדה לבחירת שופטים ונשיאי בתי המשפט.

עכשיו זה רשמי: מגפת האבולה במערב אפריקה הסתיימה

אבולה. GettyImages
יותר מ-11 בני אדם מתו מהמחלה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום יכריז ארגון הבריאות העולמי על סיומה של מגפת האבולה במערב אפריקה. בשנתיים האחרונות שבה נפוצה המגפה במערב אפריקה, מתו יותר מ-11 אלף בני אדם. עם תום 42 ימים שבהן לא דווח על מקרים חדשים של הידבקויות, יוכלו בארגון לומר באופן רשמי שתמה המגפה. המדינה שהכי סבלה מהמחלה היא ליבריה, שם דווח על כ-4,800 מקרי מוות. מחלת האבולה, שעלולה להוביל למוות, מתאפיינת בכאבי שרירים, חום, חולשה, הקאות, קריסת מערכות ודימום בלתי ניתן לעצירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

19 שנים ל"הסכם חברון"

זירת ניסיון פיגוע הדקירה בצומת הכבשים ליד הר חברון. דצמבר 2015. רויטרס
הסכם שעוסק בפריסת הכוחות בעיר. חיילים בחברון/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 19 שנים נחתם "הסכם חברון" בין ישראל לרשות הפלסטינית על ידי דן שומרון וסאיב עריקאת. ההסכם, שנלווה להסכמי אוסלו ב', עוסק בפריסת כוחות צה"ל בחברון וחלוקתה של העיר לשליטה פלסטינית וליישוב היהודי. להסכם שני חלקים, האחד עוסק בהיבט הביטחוני והשני בהיבט האזרחי. חרף העובדה שההסכם אינו מיושם היום באופן מדויק, הוא עדיין בעל השפעה במידה רבה על מצב הכוחות בחברון כיום.

יום הולדת 28 לכדורגלן מאור בוזגלו

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
מזל טוב. מאור בוזגלו/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג הכדורגלן מאור בוזגלו יום הולדת 28. בוזגלו נולד למשפחה של כדורגלנים: אביו הוא כדורגלן העבר יעקב בוזגלו ושלושת אחיו הם הכדורגלנים אסי ואלמוג והמאמן אוהד. הוא החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, המשיך באולימפיק ליון הצרפתית, במכבי חיפה, בבני סכנין, בסטנדרד ליאז' וכיום הוא משחק בהפועל באר שבע ובנבחרת ישראל.

יום סידור הבית הבינלאומי

ארגזים, מטליות וכלי ניקוי לקראת מעבר דירה. ShutterStock
דוחים משימות? היום זה היום שלכם לסדר/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום זה יום סידור הבית הבינלאומי. לטובת כל אלו שנוטים לדחות את משימות היום-יום, הוחלט על מועד מיוחד שבו יוקדש זמן למשימות שדורשות מאמץ ונוטות להידרדר אל תחתית סדר העדיפויות. ביום זה אין מקום לתירוצים וצריך לפנות זמן מיוחד בלו"ז לכל מטלות הבית הקטנות שנשכחות במהלך השגרה הלוחצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully