וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר באירופה: האיחוד יבחן את מהלכי ממשלת הימין בפולין

ברקע שורת חוקים שהעבירה ורשה המגבילים את בית המשפט העליון ואת התקשורת, הודיעה הנציבות כי היא תבדוק אם הם לא מפרים את עקרונות האיחוד. ראש ממשלת פולין: "מדובר בעלבון"

ראש ממשלת פולין באטה שידלו בפרלמנט, 13 בינואר 2016. רויטרס
קוראת לאחדות. ראש ממשלת פולין שידלו בפרלמנט, היום/רויטרס

הנציבות האירופית הודיעה היום (רביעי) כי תבדוק אם החוקים השנויים במחלוקת שהעבירה לאחרונה ממשלת פולין אינם מהווים הפרה של חוקי האיחוד האירופי. מדובר במהלך חסר תקדים, שמגיע ברקע המתיחות בין בריסל לבין הממשלה השמרנית בוורשה.

היחסים בין המדינה המזרח אירופית לבין האיחוד הידרדרו מאז שבה מפלגת "חוק וצדק" לשלטון בחודש אוקטובר, אחרי שמונה שנים שבהן שלטו הליברלים. מאז, הוטלו מגבלות על בית המשפט העליון ועל הכלי התקשורת, ורבים באירופה הביעו חשש מפני הכיוון שבו צועדת פולין.

ראש הממשלה באטה שידלו התייחסה היום למשבר וקראה לאופוזיציה להצטרף לממשלה כדי להציג חזית מאוחדת נגד מה שהיא כינתה "עלבון" מבחוץ. "פולין מואשמת שלא בצדק בדברים שלא קוראים במדינה שלנו, כמו הפרת עקרונות שלטון החוק. זה לא נכון. הדמוקרטיה בפולין חיה ונושמת", אמרה ראש הממשלה בנאום שנשאה בפני הפרלמנט.

הפגנה בוורשה נגד חוק המגביל את התקשורת בפולין, 9 בינואר 2016. רויטרס
הפגנה נגד החוק המגביל את כלי התקשורת בוורשה/רויטרס

באופוזיציה תקפו את ראש הממשלה, שנחשבת למי שמופעלת על ידו של ראש הממשלה לשעבר ירוסלאב קצ'ינסקי. "הם קוצרים את מה שהם זרעו בפעולותיהם", אמר המחוקק רישזרד פטרו מטעם מפלגת "הפלטפורמה האזרחית", שהודחה מהשלטון בבחירות האחרונות.

הפרלמנט האירופי ידון בחקיקה השנויה במחלוקת בפולין במהלך כינוסו הקרוב ב-19 בחודש, לשם תגיע גם ראש הממשלה שידלו. היא כבר הודיעה שהיא לא מתכננת "רק להקשיב" לביקורת בזמן שתשהה בשטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully