וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרוטיב- קואופרטיב שדרותי מציע מחירים מוזלים לצד העצמה חברתית

יניב גלעדי

12.1.2016 / 8:38

צרכנייה חברתית חדשה נפתחה בשדרות ומציעה ללקוחותיה מוצרים מוזלים והעדפה מוצהרת לרכישה מיצרנים מקומיים. מנהליה טוענים כי החיסכון הממוצע לסל הקניות של לקוח נאמד ב20%-30% בהשוואה לרשתות השיווק המתחרות

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

יוקר המחייה בערי הדרום מורגש לא פחות ואולי מעט יותר בהשוואה לערי המרכז. בזמן שמחירי המזון בישראל רק עולים, יוזמה חדשה של הסוכנות היהודית בשיתוף רשת IVN לקידום מיזמים עסקיים-חברתיים, מנסה להוזיל משמעותית את מחירי סל הקניות שלנו על ידי פתיחת רשת צרכניות חברתית חדשה.
'צרכניית העיר' בשדרות, היא חלק מאותה רשת צרכניות שמשלבת בין סופרמרקט ל'מכולת של פעם', ועובדת בעיקר עם מותגים מקומיים - קטנים ובינוניים. מוצרי החברות המובילות דוגמת 'עלית' ו'שטראוס' נעדרים מהמדפים ואת מקומם תופסים יצרנים מקומיים כמו 'סולמני' ו'טנברוס'. השינוי המשמעותי בין זהות הספקים אמור להביא לירידת מחירים הנאמדת בין 20-30% ולעודד ייצור מקומי ורכישה רק של סל מוצרים מותאם אישית לכל לקוח. בני לוין, סגן יו"ר IVN ומיוזמי הרשת החדשה טוען כי המודל הקואופרטיבי החדש שיצר אינו מתחרה ברשתות השיווק הגדולות. "יצרנו עסק שיאפשר סל מזון זול יותר ברמה של 20% לאוכלוסיית יעד. זה לא סופרמרקט של 3000 מטר, זו חנות של 200-300 מטר. אין לנו מגוון גדול של מוצרים, אין לנו 70 סוגי יוגורטים ו3000 סוגי חמאה. יש 2-3 מכל סוג. אנחנו נעזור לספקים מקומיים ויצרנים קטנים שלא מסוגלים להגיע לסופרים הגדולים להגיע אלינו".

אחת המטרות של הקואופרטיב היא לעודד קניה חכמה, רק של המוצרים שבאמת צריכים, בלי להתפתות למבצעי הנחות שקריים ומיותרים. ליד הקופות בסניף שדרות מוצב סל להחזרת מוצרים מיותרים, ומיקומו האסטרטגי בא על חשבונם של דוכני הממתקים הסמוכים לקופה.מי שרוצה להיות חבר קואופרטיב נדרש לשלם 300 שקלים עבור מניה, ולהתחייב בשעתיים של עבודה בכל חודש שמטרתה עזרה בתפעול המקום.

פליקס אגרונוב, פעיל חברתי משדרות, סבור כי מעורבות הציבור בקבלת ההחלטות של ניהול הקואפרטיב היא חלק מאידיאולוגיה רחבה יותר, שמטרתה צמצום פערים כלכליים בין שכבות החברה השונות. "אנחנו מבקשים מכל מי שרוצה להיות חבר קואופרטיב להיות גם בעל מניות, מפני שבעל המניות יכול להחליט איזה מוצר 'מעלים' איזה מוצר 'מורידים'. זה חלק ממהפך שאנחנו מאמינים בו, חלק מתוך איזושהי אידיאולוגיה חברתית מאוד גדולה של צמצום פערים. זה עולם ומלואו".

מנהלי המיזם מצהירים כי בכוונתם לבצע מהלכי התרחבות עד כדי הקמת 40 סניפים דומים ברחבי הארץ. הערים שירוחם וערד הן הבאות בתור. קואופרטיבים נוספים כבר פועלים במקומות שונים בארץ , גם במצפה רמון ובבאר שבע, אך במתכונת מצומצמת יותר. במקרה שדרות, היזמים מעלים הילוך ומנסים להחזיר לתושבים את האחריות האישית לשינוי במצבם הכלכלי על ידי נטילת הכוח השיווק מידי תאגידי המזון הגדולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully