וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טיפת חלב - שתי תחנות נסגרו ברהט בגלל ונדליזם ואלימות

אחמד אבו סוויס

12.1.2016 / 8:34

שתי תחנות 'טיפת חלב' ברהט נסגרו לאחרונה בהוראת משרד הבריאות, לאחר מספר אירועי אלימות קשים כלפי העובדים שכללו זריקת אבנים וחבלה ברכביהם. המשרד מתנה את פתיחת התחנות מחדש בהצבת אמצעי אבטחה לעובדים ובינתיים, אלפי משפחות נותרות ללא מענה רפואי זמין לגיל הרך

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

תחנת טיפת חלב שנייה נסגרה ברהט בהוראת משרד הבריאות, אחת אחרת נסגרה לפני 3 חודשים. שרשרת מקרי הוונדליזם והאלימות כלפי האחיות והצוות הרפואי בתחנות הם הסיבות להחלטה, כאשר האירוע המביש מכולם היה כניסה של מספר בני נוער לאחת התחנות וביצוע מעשה מגונה באחות. נוכח המצב, משרד הבריאות העביר את האחיות והצוות הרפואי לשלוש המרפאות שנותרו פתוחות בעיר, ואלפי משפחות נותרו ללא פתרון רפואי יעיל עבור ילדיהם.

סלאמה אלמלאחי ובני משפחתו נותרו המומים השבוע, כאשר סניף טיפת חלב הקרוב לביתם נסגר ללא התראה מקדימה או הצאת חלופה רפואית זמינה עבור הילדים. "הילדה שלי אמורה לקבל היום חיסון, והיא לא תקבל. יש שפעת חזירים בחוץ, אז אנחנו מפחדים. לאיפה נלך ? לנתיבות ? יגידו לנו ערבים תלכו לרהט".

הגרסאות השונות על נסיבות סגירתם הסניפים מתחלקות בין הטלת האשמה על בני נוער משועממים או מחלוקת עסקית סביב השימוש בשטחים שבהם פועלים הסניפים. סלאמה תומך בגרסה המשולבת ואומר: "מאחורי התופעה הזו יש ילדים, יש אנשים גדולים, אפילו מחוץ לרהט. הם רוצים שיסגרו את המקום ויקנו אותו וכנראה משלמים לגורמים כסף על מנת שיעשו בעיות. הם רוצים לסגור את המקום ולהפוך אותו למתחם עסקים ושכירות".

משרד הבריאות מתעקש על סגירת המרפאות האלה עד שעיריית רהט תסכים לתנאים שהציב לה כמו התקנת מצלמות אבטחה והקמת חניון לרכבים של הצוות בתוך שטח המרפאות. חליל דראושה, ממונה תיק הבריאות בעירייה מיישר קו עם הנחיות המשרד ומבטיח כי הן ייצרו הרתעה מול המתפרעים. נכון לרגע זה, שני הסניפים נותרו סגורים, וההידברות בין עיריית רהט לנציגי המשרד לא הבשילה לכדי פעולות ממשיות בשטח.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה לדברים כי "בעקבות אירועים קשים של אלימות כלפי התחנות והצוותים, אלימות הכוללת זריקת אבנים, חבלה ברכבי העובדים ופגיעות נוספות, הוחלט לסגור את שתי התחנות כדי להגן על הצוות ולמנוע פגיעה בחיי אדם. משרד הבריאות נקט בצעדים אלה רק לאחר שכל יתר המהלכים להתמודדות עם הבעיה לא צלחו ובהם פניות לעזרה ושיתופי פעולה עם העירייה, משטרה ומנהלי בתי הספר. המשרד פועל מול ראש העיר למצוא פתרונות שיאפשרו את פתיחת התחנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully