וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים שינוי- הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון מוחים על תנאי ההוראה

בן שיף

12.1.2016 / 8:29

הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון השביתו את הלימודים למשך שעתיים השבוע במחאה על רמת ההוראה במוסד. הנהלת האוניברסיטה הודיעה כי היא פועלת לתיקון המצב לאחר שסקר איכות ההוראה האחרון שקיימה התאחדות הסטודנטים דרג את בן גוריון בתחתית טבלת המוסדות האקדמיים

צילום: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון לא הופתעו לגלות כי בסקר איכות ההוראה שפורסם על ידי התאחדות הסטודנטים הוצבה האוניברסיטה במקום לפני אחרון. כאקט מחאתי ראשון החליטו הסטודנטים להשבית את הלימודים למשך שעתיים השבוע במטרה להפעיל לחץ על הנהלת האוניברסיטה לתקן עוולות של חוסר הוגנות אקדמית. לטענת הסטודנטים, אחת מהסיבות לכישלון המתמשך בתחום, היא לא שהמרצים מתרכזים בעבודת המחקר האישית שלהם במקום בשיפור רמת ההוראה.

עודד הראל, ראש מדור הסברה באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון מבטיח כי ההשבתה הסמלית היא רק צעד ראשון במאבק ארוך טווח. "אנחנו יודעים שזו אוניברסיטה ומטרתה קודם כל קידום המחקר. זה בסדר גמור, זה לגיטימי, אבל לא יכול להיות שזה בא לגמרי על חשבון איכות ההוראה".
"אנחנו מקבלים כבר תקופה ארוכה המון פניות. אם זה בפייסבוק, אם זה במייל ואם זה בשיחות פרונטליות עם סטודנטים שבאים עם המון המון בעיות שקשה להם. לפני שנה החלטנו כאגודה שאנחנו נכנסים לעובי הקורה של הנושא הזה והעברנו מסמך דרישות לאוניברסיטה. נראה מה יקרה הלאה, התחלנו במשהו קטן ואם הדרישות שלנו לא ייענו ולא נגיע להמשך הידברות מוצלחת - אז אנחנו ננקוט אמצעים נוספים", כך לדברי עודד.

הביקורות על איכות ההוראה במחלקות ההנדסה של האוניברסיטה אינן חדשות. יש הטוענים בהנהלת האוניברסיטה כי הם הגורם המרכזי לתוצאות הסקר העגומות. פרופ' רבקה כרמי, נשיאת האוניברסיטה טוענת בנוסף כי גילה הצעיר יחסית של 'בן גוריון' כמוסד, הוא פקטור מערכתי חשוב שחייב להילקח בחשבון בכל ביקורת, מוצדקת ככל שתהיה. "איכות הוראה הוא נושא בקדימות מאוד גבוהה באוניברסיטה. אנחנו הקמנו יחידה לקידום איכות הוראה עם משאבים שתפקידה להתייחס לבעיות הספציפיות שאנחנו מזהים, אבל גם לאיכות ההוראה באופן כללי".

"צריכים לקחת דברים בפרופורציה. יש מספר מקצועות והם בעיקר בתחומי ההנדסה שהם מטבע הדברים הרבה יותר טובעניים וקשים, ויש מספר נכשלים ניכר. אנחנו מודעים, אנחנו מכירים את המקצועות הללו ואנחנו בדיוק בעניין הזה מטפלים באמצעים שונים... אנחנו מבין 50 האוניברסיטאות הצעירות מגיל חמישים ומובילות בעולם. אנחנו במקום 18 - זה משהו מאוד משמעותי. אנחנו גם צעירים וגם יחסית מעוטי אמצעים ולמרות זאת אנחנו בהחלט מובילים", לשון דבריה של הפרופ' כרמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully