וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו הבחירות לראשות העיר רמת השרון: "לשמור על אופייה הליברלי"

12.1.2016 / 11:45

67 קלפיות נפתחו בעיר במסגרת הבחירות מתקיימות כשבעה חודשים לאחר שבית המשפט הטיל קלון על ראש העיר הקודם. "שמרו על יום בחירות נקי ומכובד", אמר אחד המועמדים הבולטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי לדעתך ישמור טוב יותר על רמת השרון שלך?". קמפיין שנוי במחלוקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברמת השרון מתקיימות היום (שלישי) הבחירות המיוחדות לראשות העירייה, שעליהן הכריז משרד הפנים לפני 60 ימים. לפני כשבעה חודשים הטיל בית משפט השלום בתל אביב קלון על ראש העיר הקודם, יצחק רוכברגר, שהורשע בעבירות מרמה, הפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד וזיוף מסמך. רוכברגר, שנידון לשישה חודשי עבודות שירות, שישה חודשי מאסר על תנאי והוטל עליו קנס של 40 אלף שקל, אולץ להתפטר מתפקידו.

67 קלפיות נפתחו ברחבי העיר בשעה 7:00 ויינעלו ב-22:00. מספר בעלי זכות ההצבעה בעיר - 36,718. שירה אבין, ראשת העיר רמת השרון בפועל, המתמודדת על התפקיד אמרה הבוקר כי "תושבי רמת השרון מצביעים היום על עתידה של העיר ועל צביונה לשנים הבאות". לדבריה, "כבר בתחילת מערכת הבחירות הייתי המועמדת היחידה שהצהירה כי לא תקבל תרומות מקבלנים. אמש פניתי ליתר המועמדים בדרישה לשקיפות וביקשתי שיחשפו האם זכו לתרומות מקבלנים, אולם לצערי עד כה אף אחד מהם לא הרים את הכפפה".

סגן ראש העיר יעקב קורצקי, המתמודד מול אבין, ציין הבוקר כי "מערכת הבחירות ברמת השרון מגיעה היום לשיאה". במטה של קורצקי התייחסו לסערה שפרצה בעיר בעקבות שלטי החוצות של מטה הקמפיין של אבין ואמר: "משלטי החוצות עלה ריח גזעני כלפי קורצקי, שמצדו סירב להיגרר לקמפיין שלילי". הבוקר הגיע יעקב קורצקי עם משפחתו להצביע וביקש: "שמרו על יום בחירות נקי ומכובד. יש לנו עיר אחת ואנחנו מחויבים לשמור על צביונה ואופייה הפתוח והליברלי".

גזר דין ליצחק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, בית משפט השלום תל אביב, מאי 2015. מגד גוזני
יצחק רוכברגר בבית המשפט בחודש מאי/מגד גוזני

אבין מכהנת כראשת העיר בפועל מ-2013, אז החליפה את רוכברגר שהודיע על נבצרות. מולה מתמודדים דברת וייזר, אשר מזוהה עם רוכברגר ונתמכת על ידו, אבירם גרובר, חבר אופוזיציה זה שמונה שנים שחבר לסיעת מרצ בהתמודדות, ויעקב קורצקי, חוזר בתשובה אשר רץ בבחירות הארציות מטעם סיעת יהדות התורה.

שלשום דווח בוואלה! NEWS על קמפיין שנוי במחלוקת שמנהלת ראשת העיר בפועל. במסגרתו פרסמה אבין את תמונתה ואת תמונתו של קורצקי החרדי לצד השאלה "מי לדעתך ישמור יותר טוב על רמת השרון שלך?". במחנה של קורצקי הועלו טענות בדבר גזענות מצדה של אבין שהשתמשה בתמונתו עם כיפה. מנגד, ביקשו להדגיש במחנה של אבין כי קורצקי מנסה להסתיר את היותו חרדי ובכך יוצר מצג שווא לבוחרים שצריכים לדעת במי הם בוחרים. אבין וקורצקי הם המתמודדים הבולטים לראשות העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully