וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: המתנחלים מסכנים את חיי הפלסטינים ולא ארגוני השמאל

מי שמסכן את חיי הפלסטינים, מפעיל עליהם לחץ כלכלי ופסיכולוגי וגורם להם לעיתים רחוקות בעבור בצע כסף לפעול בניגוד לאינטרס הלאומי של בני עמם, הם לא אנשי השמאל, אלא פעילי עמותות הימין

צומת תפוח, 8 בנובמבר 2015. יותם רונן
צומת תפוח/יותם רונן

במשך שנים עמותות וארגוני מתנחלים בשיתוף המועצות האזוריות בשטחים, עושות הכל כדי להשיג קרקעות ולבנות עליהן עוד ועוד התנחלויות. המטרה ברורה, למנוע מישראל להיפרד אי פעם מהפלסטינים ולגרום לכולנו להישאר לנצח בשטחים, אם על הדרך אפשר גם להרוויח כסף, למכור מבנים מבלי לשלם על הקרקע, אז זה בכלל מצוין.

חלק גדול מהקרקעות עברו לידי המתנחלים בדרכים שונות ומשונות כמו החלת חוק נכסי נפקדים, מתן קרקע דרך החטיבה להתיישבות, הפקעות, והכרזה על קרקעות כקרקעות מדינה. במקרים אלו, לא אחת מקבלות חברות הבנייה והמועצות האזורית של המתנחלים את הקרקע בחינם וגובות עליה מהקונים מחיר עבור הקרקע או שכר הדירה, כסף קל.

רק דרך אחת נותרה לפלסטינים כדי לשמור על אדמתם ולמנוע מישראל לספח אותה אליה - שמירה על הקרקע הפרטית. ברגע שמדובר בקרקע פרטית, זכות הקניין גוברת על כל תעלול ולחץ פוליטי שהפעילו עד היום המתנחלים.

כשהתיאבון להרחיב את ההתנחלויות כה גדול, גם המכשול הזה לא עוצר אותם. כדי לקחת עוד אדמות החלו ארגוני המתנחלים לפתות ולשחד פלסטינים, ולהציע להם סכומי כסף על מנת שימכרו את אדמתם, למרות שהדבר מנוגד לאינטרס הלאומי של בני עמם. המתנחלים אף הקימו חברה הנקראת "אל ווטאן" שכל מטרתה להשיג עוד אדמות פלסטיניות פרטיות ולספח אותן להתנחלויות.

וכך המתנחלים יוצאים "נקיים"

מרבית הפלסטינים לא מוותרים ולמרות מצבם הכלכלי הקשה הם לא מתפתים לסכומים אותם מצעים המתנחלים. כדי לפעול נגד אותם פלסטינים עקשנים שלא מוכנים ללכת נגד עמם, משתמשים המתנחלים בשיטות רבות, לעיתים ממררים את חייו של הפלסטיני, מונעים בכוח ממנו גישה לאדמתו ונותנים לו את התחושה שאולי עדיף לוותר על הקרקע, לפעמים בונים סביב הקרקע מאחז ומונעים ממנו את האפשרות להגיע לאדמה שלפתע נמצאת עמוק בלב התנחלות בלתי חוקית.

כשהשיטות האלו לא עובדות, מנסים המתנחלים לעבוד על הפלסטיני ולשלוח אליו איש קש ערבי מטעמם שישכנע אותם למכור את האדמה דווקא לו. הפלסטיני אינו יודע שהאדמה תועבר מיד אחר כך לידי המתנחלים וכך בעל כורחו ובדרכי עורמה גורמים לו לבגוד באינטרס הלאומי של בני עמו.

כשכל השיטות אינן עובדות, יש מוצא אחרון ופופולרי. המתנחלים, באמצעות כסף שחור ובלתי מתועד, משחדים את איש הקש הערבי על מנת שיזייף מסמכים וחתימות ובאמצעות כך יקבל בעלות על הקרקע. שבועות לאחר מכן הערבי שפעל בשירות המתנחלים בחשאי, ימכור את הקרקע לעמותות המתנחלים בצורה "חוקית" לאחר שהשיג עליה בעלות במרמה.

המתנחלים יוצאים "נקיים", הם רכשו קרקע, איש הקש נעלם, ולא ברור כמה כסף קיבל על העסקה, והפלסטיני שהיה בעל הקרקע נותר ללא הקרקע וללא הכסף ועם האשמה חמורה של בני עמו שחושדים כי מכר בתמורה לכסף את הקרקע למתנחלים.

הפיתוי לוותר למתנחלים ולברוח גדול

כך קרה כאשר בג"צ הורה למדינה לפנות את המאחז מגרון שהוקם על קרקע פלסטינית. שבועות לפני הפינוי, לפתע נזעקו המתנחלים וטענו כי רכשו את הקרקע. חשיפת המסמכים הוכיחה כי האדם שחתם על העברת הקרקע נפטר שנים לפני שחתם כביכול על העסקה. הפרקליטות והמשטרה הודיעו לבית המשפט שהרכישה מזויפת ואכן המאחז פונה. גם בעמונה ובגבעת האולפנה היו טענות רכישה שכולן הוכחו כלא נכונות.

מול הכסף הגדול של המתנחלים, הקשרים שלהם עם הצבא, השב"כ, והמנהל האזרחי, נאלצים הפלסטינים להדק את השורות ולנסות למנוע עסקאות כאלו שמסכנות את האפשרות שלהם לזכות אי פעם בעצמאות. החשדנות רבה וחוסר האונים מול כוחם של המתנחלים גורם להם לחשוש ולחשוד בכל מי שמציג עצמו כסוחר קרקעות, יהודי או ערבי.

לא קל לעמוד מול המתנחלים, הפיתוי לוותר למתנחלים ולברוח גדול, והלחץ על מי שמסרבים לעיתים בלתי נסבל. לכן הרשות הפלסטינית מנסה להתמודד עם התופעה בכל הדרכים שעומדות לרשותה. החוק הפלסטיני קובע כי מכירת קרקע למתנחלים דינה מוות, ממש כשם שהחוק הישראלי קובע כי: "מי שעשה בכוונה ששטח כלשהו ייצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, או מעשה שיש בו כדי להביא לכך - דינו מיתה או מאסר עולם" (סעיף97 ב' לחוק העונשין), אך החוק הפלסטיני גם דורש את חתימת יו"ר הרשות על מנת שגזר הדין יבוצע.

למרות מה שניתן היה לצפות, בפועל מאז 2004 עת שנכנס אבו מאזן לשלטון, לא הוצא להורג אף שוכר קרקעות פלסטיני. בצד הפלסטיני מתחבטים כיצד ניתן לשמור על האינטרס הלאומי ולא לאפשר למתנחלים לקנות בבצע כסף ובעורמה עוד שטחים הנמצאים במחלוקת פוליטית ומדינית. למרות התסכול בצד הפלסטיני, חייבים להדגיש שאין הצדקה לעינויים או הוצאות להורג, זכויות האדם והזכות לחיים הם ערך עליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אבו מאזן: שם הרשות בדרכונים החדשים ישונה ל"מדינת פלסטין". רויטרס
מאז שעלה לשלטון לא הוצא להורג אף שוכר קרקעות פלסטיני. אבו מאזן/רויטרס

כשהמתנחלים מפעילים שיטות של עולם תחתון, שהגדה הופכת למערב פרוע, כשכסף גדול זורם לעמותות ימין, חלקו מתקציבים ממשלתיים, וכשהרצון לבנות עוד התנחלות גובר על כל ערך אחר, לא פלא שהפלסטינים חוששים מסוחרי קרקעות ופוחדים שבין לילה הקרקע שברשותם במשך דורות רבים תהפוך לנחלתם של אנשי הימין.

מי שמסכן את חייהם של הפלסטינים, מפעיל עליהם מכבש לחצים כלכלי ופסיכולוגי וגורם להם לעיתים רחוקות בעבור בצע כסף לפעול בניגוד לאינטרס הלאומי של בני עמם הם לא אנשי השמאל, אלא פעילי עמותות הימין. אותם פלסטינים מחויבים על פי חוק להתריע בפני הרשות על כל ניסיון שכזה ובכך להציל את האדמות ולמנוע מהם לעבור לידי המתנחלים.

לכן בפעם הבאה שרוצים לעשות תחקיר על הפרת זכויות אדם, כדאי להכניס שתולים לעמותות הימין שמוכנות לעשות הכל כדי להשיג עוד קרקע.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully