וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשאת מלחם המחבל מתל אביב ייקבר - חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

10.1.2016 / 7:20

הממשלה צפויה לאשר את מינוי אריה דרעי לשר הפנים, ח"כ דב חנין חוגג 58, 13 שנים מאז נסוגה קוריאה הצפונית מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, 18 שנה לייסוד יום הצחוק העולמי - אלה הדברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

נשאת מלחם, המחבל מתל אביב, ייקבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוסל אתמול והיום ייקבר. המחבל נשאת מלחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ייקבר נשאת מלחם, המחבל שביצע את פיגוע הירי בבר "הסימטא" ברחוב דיזנגוף שבתל אביב ביום שישי שעבר. נשאת אחראי לרצח של אלון בקל, שמעון רואימי ואמין שעבאן. אתמול חוסל מלחם בערערה על ידי כוחות הביטחון בתום מצוד של שמונה ימים. משפחתו הודיעה היום כי הוא ייקבר בבית העלמין חור סכאר בוואדי אל-כסאב לצד בן דודו נדים מלחם, שנורה למוות לפני עשור על ידי שוטר.

אישור מינויו של אריה דרעי לשר הפנים

אריה דרעי ברפי רשף אינטימי.
הממשלה צפויה לאשר את מינויו לשר הפנים. אריה דרעי

אתם צריכים לדעת שהיום תאשר הממשלה את מינויו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר הפנים. המינוי מגיע כחודשיים לאחר שהתפטר מתפקידו כשר הכלכלה, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר כי אין לכך מניעה משפטית. וינשטיין נדרש לסוגיה בשל עברו של דרעי, שהורשע בעבירות שוחד בעת שכיהן כשר הפנים. דרעי התפטר מתפקידו הקודם כדי לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להפעיל את סעיף 52, שמשמעותו עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים, ולהעביר את מתווה הגז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

13 שנים מאז נסוגה קוריאה הצפונית מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, חותם על מסמך המורה על ביצוע הניסוי בפצצת מימן, יונאר 2016. רויטרס
מדינתו לא חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. קים ג'ונג און/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 13 שנה פרשה קוריאה הצפונית מהאמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. בשנת 1985 חתמה המדינה על האמנה שמטרתה להגביל את הגרעין והחברות בה מתחייבות לא להפיץ נשק גרעיני, לפרק נשק קיים והחזקה ולפתח גרעין לצרכי שלום בלבד. נכון להיום רק חמש מדינות לא חתומות על האמנה: ישראל, הודו, פקיסטן, דרום סודאן וקוריאה הצפונית, שפרשה כאמור ב-2003. בשבוע האחרון הודיעו בקוריאה הצפונית כי הם ערכו בהצלחה ניסוי בפצצת מימן, העוצמתית יותר מפצצת אטום.

ח"כ דב חנין חוגג 58 שנים

הפגנה בנצרת. אוקטובר 2015. ערן גילווארג
חוגג 58. דב חנין/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) חוגג יום הולדת 58. לחנין תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית, דוקטורט במדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב ופוסט דוקטורט במדע המדינה מאוניברסיטת אוקספורד. חנין הצטרף לכנסת בפעם הראשונה בשנת 2006 מטעם מפלגת חד"ש. בכנסת הנוכחית הוא יו"ר ועדת משנה לתחבורה ציבורית וחבר בוועדות כלכלה, מדע וטכנולוגיה וקידום עסקים קטנים ובינוניים. חנין נשוי ואב לשלושה.

18 שנה לייסוד יום הצחוק העולמי

גבר צוחק. ShutterStock
לפני 18 שנה צוין לראשונה יום הצחוק העולמי/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 18 שנה ציינו לראשונה את "יום הצחוק העולמי". המועד נחגג לראשונה במומבאי שבהודו בהשתתפות 12 אלף בני אדם, שנכחו בסדנאות צחוק. ד"ר מאדן קטריה, מי שייסד את "יום הצחוק העולמי", הוא גם מי עומד מאחורי ה"יוגה צחוק" - שיטת תרפיה מבוססת צחוק שמזכירה את שיטת הליצנות הרפואית. מאז שצוין היום לראשונה הוחלט לשנות את התאריך, ועתה מציינים את היום בעולם בכל יום ראשון הראשון בחודש מאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully