וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הכריע: גופת נכדו התינוק של ראש עיריית בית שמש תנותח

חרף התנגדות המשפחה והמחאות האלימות בירושלים ובבית שמש, בית המשפט פסק כי התינוק בן הארבעה חודשים "ינותח נקודתית", על רקע החשד כי מת לאחר שטולטל בידי המטפלת שלו. העליון דרש שההליך יתבצע מידית כדי שהתינוק ייקבר הלילה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

בג"ץ פסק אמש (חמישי) כי גופת התינוק בן הארבעה חודשים שמת הלילה, לאחר שעל פי החשד טולטל בידי המטפלת שלו, תנותח חרף התנגדות המשפחה. הדיון בעניין נתיחת גופת התינוק, נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ארך יותר משלוש שעות ובסיומו הוחלט כי הגופה תנותח נקודתית.

בדיון נכח רופא משפטי שקיבל הוראות לביצוע הנתיחה, והתחייב כי היא תהיה מזערית. כמו כן, בית המשפט העליון ביקש שההליך יתבצע באופן מידי ובפיקוחו של הרב יעקב רוז'ה, מומחה בתחום הקבורה והזיהוי, כך שאפשר יהיה לקבור את התינוק עוד הלילה.

חשד שהנכד של ראש עיריית בית שמש שנפטר טולטל. מערכת וואלה!
התינוק, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

בפסיקה הוסבר כי ההחלטה התקבלה "בשל החשש הממשי לעבירה שגרמה למות הפעוט המנוח ובשל הצורך לבסס מבחינה רפואית את סיבת המוות". השופטים הוסיפו כי הגיעו להכרעה "לאחר ששמענו את הצדדים ועיינו בחומר רפואי ובחומרי החקירה שנאספו עד כה, וזימנו את ד"ר ריקרדו נחמן מן המכון הלאומי לרפואה משפטית לקבלת הסברים מפורטים באשר לצורך בנתיחה במקרה דנן". סיבה נוספת לקביעה הייתה בדיקת ה-MRI הנוספת שנערכה היום בשעות אחר הצהריים, עקב החלטתו של בית משפט השלום.

עוד נכתב: "רשמנו לפנינו את הצהרתו של ד"ר נחמן כי הנתיחה תבוצע במינימום האפשרי הנדרש בנסיבות העניין, כי ההליך יסתיים בתוך שעה בקירוב ואז תתאפשר קבורתו של הפעוט המנוח. בנוסף לכך, רשמנו לפנינו כי ייעשה בירור מתאים ויופקו הלקחים הנדרשים לגבי מהלכי התיאום בין הגורמים השונים הנוגעים בדבר, כדי להבטיח יתר תיאום במקרים דומים בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנת מחאה היום בכיכר השבת – מחאה על נתיחת גופתו של נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. נועם מושקוביץ
ההפגנות הסוערות בירושלים נגד נתיחת התינוק/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר הפגינו עשרות חרדים בכיכר השבת בירושלים וכמאה הפגינו בבית שמש, שבה התגוררר התינוק, במחאה על החלטת בית משפט השלום בעיר להורות על נתיחת הגופה. בשתי הערים נעצרו 13 מפגינים - עשרה בירושלים ושלושה בבית שמש. בירושלים המפגינים חסמו את הכבישים המובילים לכיכר השבת, הבעירו פחים ויידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. בבית שמש המוחים התעמתו עם כוחות המשטרה במקום, יידו לעברם אבנים וחפצים ונהדפו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

מקורב למשפחת התינוק מסר: "למשפחה אין קשר להפגנות, אף אחד מבני המשפחה לא רוצה להתסיס את האווירה. כרגע הם אבלים וכואבים ומבקשים רק להביא את בנם לקבורה במהירות האפשרית".

הפגנת מחאה היום בכיכר השבת – מחאה על נתיחת גופתו של נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. נועם מושקוביץ
הפגנות בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

התינוק אושפז לפני כשבוע במצב קשה מאוד, והמטפלת שלו חשודה בגרימת מוות ברשלנות. היא נעצרה בשבוע שעבר ומאזשהתה במעצר בית. לפני יומיים בדיון להארכת מעצרה היא שוחררה והוחלט על הרחקתה מהגן. בבית החולים נמצאו על התינוק סימנים של טלטול. במשטרה בודקים אם מדובר במעשה מכוון של טלטול התינוק או ברשלנות.

אתמול היא הגיעה לחקירה נוספת ובה הכחישה כל קשר למקרה הטראגי. "הוא התקבל לפני חודש וחצי לגן, היה ילד מקסים. ביום של המקרה היה לו חום קל ואביו לקח אותו מהגן לרופא, שהחליט להחזירו לגן. הוא הלך לישון והתעורר מטושטש", סיפרה בחקירתה במרחב מוריה.

פרקליטה של המטפלת, עורך הדין יהודה שושן, סיפר כי אהבה אותו מאוד והייתה קרובה אליו. "אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה. זה אירוע מאוד מצער. אין ספק שכמטפלת, כמו כל מטפלת, היא נקשרה לילד וטיפלה בו במשך שמונה שעות ביום. זה אינטנסיבי מאוד", אמר.

הפגנת מחאה היום בכיכר השבת – מחאה על נתיחת גופתו של נכדו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול. נועם מושקוביץ
13 חרדים נעצרו במהלך ההפגנות/נועם מושקוביץ

לדבריו, היא מכחישה כל קשר להתעללות. "מבחינתה הילד הגיע בבוקר כשהוא כבר תשוש. לאחר שעתיים הופנה לרופא, האבא הגיע ולקח אותו. הוא נבדק על ידי רופא משפחה שקבע שהילד יכול לחזור לגן. הילד הגיע רדום וכשהתעורר היה על סף אפיסת כוחות, עיניו היו שמוטות, הוא לא תקשר עם הסביבה. המטפלת עשתה כל שביכולתה כדי לקבל תגובה ממנו, כמו שמנסים לקבל תגובה מאדם שמאבד הכרה או מתעלף, וכשהיא ראתה שהיא חסרת אונים ואין מענה מהילד, הזעיקה את מד"א.

"ללא ספק קיים חשד שהנזק נגרם על ידי טלטול או כל פעולה אחרת של המטפלת. עם זאת, אני בטוח שככל שנוקפות השעות והימים חולפים, ולאחר שיערכו בדיקת הרקע ההיסטורי של הילד ושל הפעולות שנקטה המטופלת, יתברר באופן חד משמעי שאין כל רשלנות מבחינתה. היא פעלה כדין וללא רבב".

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully