וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: אבו מאזן הוא ממשיכו של ערפאת

7.1.2016 / 14:48

כדאי שנאמין לפלסטינים ולמנהיגיהם, כי בניגוד למה שאנו חושבים, הם מתכוונים למה שהם אומרים לבני עמם – לישראלים אין מקום בפלסטין, השלמה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

בנאום שנשא בבית לחם, הבהיר אבו מאזן את תנאיו למשא ומתן: פינוי מוחלט של כל ההתנחלויות בגדה, כולל גושי ההתנחלויות, "שייצאו משם, כמו שיצאו בלילה אחד מרצועת עזה", קרא, "לא ויתרנו על גושי ההתנחלויות, אנו דורשים את יציאת כל המתנחלים". למעשה אבו מאזן מבקש להקים מדינה נקיה מיהודים. דהיינו, לאף יהודי אין זכות להישאר על אדמה פלסטינית. האם אבו מאזן יסתפק בשטחי 67' להקמת מדינתו, או שמא מדובר בשלב השני של תוכנית השלבים של אש"ף: שחרור פלסטין בשלבים, בכל דרך שהיא, באמצעות הכוח, המשא ומתן והפעלת לחץ בינלאומי.

המשורר הלאומי הפלסטיני מחמוד דרויש הקדיש שיר ליהודים המתגוררים בפלסטין השלמה, לא רק בשטחי 67': "לכו לאן שתרצו, אבל לא בינינו, בשום אופן! הגיע הזמן שתסתלקו, שתמותו היכן שתרצו, אבל לא בינינו! צאו מכל דבר: צאו מפצעינו, מאדמתנו, צאו מהיבשה, מהים, מהכל!". כשפונו המתיישבים היהודים מרצועת עזה הם לקחו איתם הכל, אפילו את המתים, כי הפלסטינים לא הסכינו להותיר מנוכחותם שום זכר.

מוחמד א-דאיה, שומר הראש של ערפאת, התראיין לערוץ "אל-ערביה", וטען שערפאת שיקר לישראלים לאורך כל הדרך: כשחתם על הסכם אוסלו והכיר בישראל אך גם כשגינה את הפיגועים. הוא עשה זאת כי הדת מתירה לשקר בענייני מדיניות.

המוני שהידים מוכנים למסור נפשם

ערפאת נאם פעם בפני קהל מוסלמי בדרום אפריקה והתייחס לטענות נגדו על שחתם על הסכם אוסלו והכיר בקיומה של ישראל. "מדברים איתי על נושאים ואז מעלים את הסכם אוסלו, עליו חתמנו לטוב או לרע". "אני רוצה להזכיר לכם", אומר ערפאת, "כי הנביא מוחמד שחתם על הסכם ח'ודייביה שקבע הפסקת אש בין מחמד לבני קרייש למשך עשר שנים, הותקף על ידי הקרובים לו ביותר ובראשם עמר אבן אל ח'טאב. הם זעמו כיצד הוא מוכן לחתום על הסכם משפיל זה? אך מוחמד היסה אותם, וביקש מאויביו להגיש לו את ההסכם לחתימה". וכאן הזכיר ערפאת לקהל שומעיו כי הנביא חתם על החוזה כדי לנטרל את אויביו החזקים ביותר, ולאפשר לו להיפרע מאויביו מבית, השבטים היהודים שבצפון החיג'אז, ומתנגדיו הערבים, כדי להשיג את מטרתו.

טרם חלפו שנתיים מעת החתימה, מוחמד הפך למנהיג החזק בחצי האי ערב, ונכנס בראש מאמיניו, ללא קרב, למכה, וקיבל מבני קורייש את המפתח לכעבה. "הבנתם אותי?", שואל ערפאת, "המהפכה הארוכה ביותר בתקופה המודרנית היא המהפכה הפלסטינית. שבע שנים ארכה האינתיפאדה הראשונה, ובסופה שבנו אל עזה ויריחו. אני מזכיר לכם כי אנו בעיצומה של תקופת המשא ומתן, אותה תקופת משא ומתן של הנביא בח'ודייביה. הישראלים חושבים שאין לנו דרך אחרת מלבד המשא ומתן, אך אני מזכיר לכם כי המוני שהידים מוכנים למסור נפשם כדי להניף את דגל פלסטין על ירושלים".

"הם רואים זאת כדבר רחוק להשגה, ואנו רואים זאת כמיידי, והצדק עימנו", הקוראן הקדוש. מומנט הזמן שונה בשתי התרבויות, והסבלנות משתלמת, מבהירה ההנהגה הפלסטינית, אם ערפאת אם אבו מאזן. לא משנה כמה זמן ישלטו היהודים בפלסטין, בסופו של יום, הארץ תחזור לבעליה, כשם שחזרה בתום תקופת הצלבנים.

איש העסקים הפלסטיני מוניב אל מסרי יחד עם יאסר ערפאת ואבו מאזן. AP
"ערפאת שיקר לישראלים לאורך כל הדרך". אבו מאזן וערפאת/AP

אבו מאזן ממשיכו של ערפאת, לא נשמע תומך במאבק מזוין עד שפרצה אינתיפאדת היחידים. הוא וערפאת היו ממייסדי אש"ף, במאי 1964, בימים שעדיין לא היה כיבוש ישראלי בעזה ובגדה, אז אושרה האמנה הלאומית הפלסטינית. האמנה קובעת כי לעם הערבי הפלסטיני זכות חוקית על מולדתו – ואזרחיה הם האזרחים הערבים שישבו בה עד 1947, וצאצאיהם. היהודים אינם עם ואין כל קשר היסטורי בינם לבין פלסטין. הקמת ישראל וחלוקת פלסטין משנת 1947 - מבוטלת. הקמת ישראל הנה מעשה אימפריאליסטי-ציוני. אש"ף קבע לו ל?י?ע?ד "לגרש את הנוכחות היהודית מפלסטין", ולהקים במקומה מדינה ערבית פלסטינית.

"הים הוא אותו ים והערבים אותם ערבים", אמר יצחק שמיר המנוח. כדאי שנאמין לפלסטינים ולמנהיגיהם, כי בניגוד למה שאנו חושבים, הם מתכוונים למה שהם אומרים לבני עמם – לישראלים אין מקום בפלסטין, השלמה.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully