וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: חוליית חמאס תכננה לחטוף ולרצוח מתנחל כדי לשחרר מחבלים

ארבעת חברי תשתית הטרור, שכללה שני בני דודים מהעיר העתיקה, תכננו לחטוף מתנחל מבית חגי, לרצוח אותו ולדרוש בעבורו שחרור אסירים. על פי כתב האישום, הם החלו בכריית קבר ותכננו להשליך את הגופה לבור "כמו פיגוע שלושת הנערים". הם נעצרו בחודש שעבר על ידי שב"כ וצה"ל

נאשמים בתכנון פיגוע, חטיפה ורציחת מתנחל. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
תכננו לחטוף ולרצוח מתנחל. שני בני הדודים מהעיר העתיקה, עמאר רג'בי וזיאד אבו הדואן/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

חוליית טרור של חמאס, שכללה בין היתר שני קרובי משפחה מהעיר העתיקה בירושלים, תכננה לחטוף מתנחל, לרצוח אותו ולנהל משא ומתן על החזרת גופתו בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים - כך הותר היום (חמישי) לפרסום עם הגשת כתב אישום נגד שני בני המשפחה לבית המשפט המחוזי בירושלים. נגד השניים האחרים הוגשו כתבי אישום בבתי משפט צבאיים.

עמאר רג'בי וזיאד אבו הדואן, בני דודים מירושלים, נעצרו לפני כמה שבועות כחלק מהתארגנות תשתית חמאס בחברון מחמולת קוואסמה, שבין אנשיה נמנה מרואן קוואסמה, מחוטפי ורוצחי שלושת הנערים ב-2014. החוליה תכננה לבצע פיגועי ירי ומטען חבלה בבירה.

לקריאה נוספת:
מאות השתתפו בהלוויית הקצין שנהרג בתאונת האימונים בצאלים
המשטרה: המחבל מהפיגוע בתל אביב רצח את נהג המונית במנוסתו
כוננות גבוהה בגבול לבנון: בצה"ל חוששים מתגובה נוספת של חיזבאללה

מקום המסתור בו תכננו המחבלים להסתיר את החטוף. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
המקום שבו תכננו להשליך אליו את הגופה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ
"שני בני הדודים החלו בגיוס כספים וקיימו אירוע התרמה שנועד לגייס כספים 'עבור משפחות נזקקות'"

על פי כתב האישום, רג'בי ואבו הדואן הצטרפו לחוליה במטרה לחטוף ישראלי. בתחילת 2015 הם החלו לתכנן חטיפת תושב ההתנחלות בית חגי מהכביש המוביל לקריית ארבע, באמצעות שישה משתתפים שישתמשו בשני כלי רכב. לפי התכנון, שלושה מחברי החוליה אמורים היו לחטוף את הישראלי ממכוניתו ושלושה אחרים לערוך תצפיות על כביש 60. אחד מחברי החוליה אף הציע כי יחביאו את החטוף בבית ספר בחברון. רג'בי כבר החל בגיוס כספים ונשק עבור הפיגוע.

חברי החוליה נפגשו בבית חולים בחברון ותכננו את החטיפה והרצח. הם החליטו כי יסיטו את כלי רכבו של המתנחל מהכביש ולאחר מכן להתנפל עליו, לרצוח אותו ולהחביא את גופתו. בני הדודים, שהיו אמונים בין היתר על גיוס הכספים, החלו במלאכה וקיימו התרמה במסגד אל-אקצא שנועדה לטענתם לאיסוף תרומות עבור משפחות נזקקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

החלו בכריית קבר לקורבן

השניים לא השיגו תמיכה כספית מחמאס. בשל אילוצים כלכליים החליטו לחטוף באמצעות גז פלפל ורכשו תרסיסים בישראל בחמישה שקלים. לאחר מכן החלו בהכנות בשטח אדמה השייך למשפחה של אחד מחבריה וכרו בו קבר. במהלך החפירות נתקלו באדמה סלעית ושינו את התכנית – במקום לקבור אותו, הם החליטו לזרוק את גופתו לבור סמוך לחברון ולסתום את פתחו באבנים.

על פי כתב האישום, במהלך טקס אירוסין שנערך במשפחה של אחד מחברי תשתית הטרור, אמר אחד מהם לאבו הדואן כי הוא רוצה "לבצע פיגוע כמו שחטפו את שלושת הנערים היהודים ורצחו אותם". הפעולה סוכלה עם מעצרם בחודש שעבר על ידי שב"כ וצה"ל.

אסירים פלסטינים משוחררים מבתי כלא בישראל בעסקת שליט, אוקטובר 2011. AP
שחרור אסירים פלסטינים ב-2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully